CHAPTER 17

224 10 3
                                    

Miya Nadiya pov.

Di ruang tamu,

"What?!" aku dan oppa terkejut melihat tetamu yang datang . Kami memandang sesama sendiri sambil menunjuk kearah tetamu yg hadir dirumah.

"Uncle, what are doing here?"tanya Bam Bam sambil duduk berhadapan dengan Dato' Byun.

"For dinner. Huh miya kenapa kamu tercegat je kat situ?"tegur Dato' Byun.

"Aunty?? Aunty Ziah righ? Kawan mama kan? Dah lama tak jumpa." aku pergi ke arah Datin Fauziah lala memeluknya.

"Yup. Ingat pon.."

"Mesti lar ingat." Kataku sambil duduk disebelah Bam Bam.

"Aunty isteri Dato' Byun ke?"

"A'ah. Kenapa?"

"Tak sangka dunia nie keciknya aunty."

"Hahahaha " mereka ketawa setelah mendengar kata2ku.

"Bam Bam, Miya kamu berdua buat apa kat sini?"tanya Dato'Byun.

"Dato', kami anak tuan rumah nie." Jelasku.

"Panggil uncle je..Kamu adik beradik lar nie?? Tapi kenapa nama Bam Bam lain?"

"Tak lar uncle. Saya anak angkat je." terang Bam Bam.

"Owh..."

suasana sunyi seketika.

"Ziah, mana anak bujang kamu? " tanya Puan Sri Maryam yang baru muncul dari dapur sambil duduk disebelah suaminya.

"Ambil handfhone dalam kete. Tertinggal katanya." Jawab Datin Fauziah.

"Aunty, Baekhyun ikut ke?" tanya Bam Bam.

Aik! Apa kene mengena mawaz baekhyun dengan aunty dan uncle?

Kataku dalam hati sambil memandang kearah Oppa dengan pelik.

Belum sempat Datin Fauziah membalas pertanyaan Bam Bam, seorang lelaki muda datang kearah mereka sambil menghadap handfhonenya.

"Taehyung? Is that u?" tanya Bam Bam pada pemuda itu.

Lelaki itu terus memandang kearah suara yang menyebut suaranya.

"Bam Bam? Yup ini aku."balasnya.

(Untuk pengetahuan korang, taehyung adalah kembar kepada Baekhyun. Dia dilahirkan selepas beberapa minit baekhyun dilahirkan. Dia adalah seorang fesyen designer di seoul korea. )

Mereka berpelukan seketika.

"Bila balik?"tanya Bam Bam lagi.

"Semalam."

"Dah2 jangan nak berdrama macam cite jejak kasih. Dah jom makan semua."ajak Puan Sri Maryam.

"Hehehehe "Bam Bam menggaru belakang kepalanya yang tidak gatal.

NO OTHER POV

Mereka makan sambil bersembang.

Tepat pukul 9.30 malam, mereka selesai makan.

Orang tua mereka sedang membincangkan sesuatu di ruang tamu manakala anak-anak mereka di tepi kolam renang sedang bersembang kosong.

Miya Nadiya pov

"Owh.. jadinya korang bertiga sebaya lar nie."tanya Nadim sambil menunjuk kearah Bam Bam, Nazim dan Taehyung.

"A'ah" angguk Taehyung.

"Adik kenapa adik pandang oppa macam tu? " tanya angah padaku yang sedar riaksi wajahku.

"Oppa, saeng ada soalan nak tanya ngan oppa nie.." aku memandang kearah oppa dengan serius.

"Tanya boley. Tapi muka tu jangan serius sangat. Busoewo" oppa mengusap kepala dengan tapak tangannya.

Aku mengalihkan tapak tanganya dari muka ku."sorry tak sengaja." aku membetulkan kedudukan rambutku.

"Nak tanya apa?? Cepat lar tanya" sampuk angah sambil mencuit pinggangku.

"Sabar lar... " aku memekul bahu angah." Apa kene mengena mawaz baekhyun dengan aunty n uncle? "

"Mawaz mana pulak nie saeng?"tanya Bam Bam pelik.

Yang lain hanya jadi pendengar dan pemerhati sahaja.

"Kawan oppa kat ko-mlay tu lar.. sape agie."balasku.

"Fawwaz lar bukan mawaz." oppa dan yang lain ketawa terdekah-dekah.

"Tak kisah lar fawwaz ke mawaz ke. Yang penting ada waz nya."

"Hahahaha... dia lar abang kembar taehyung oppa aka anak aunty ngan uncle. Tak kan saeng tak tau?" terang Bam Bam.

"Really??"

"Yup. Nama dia kan fawwaz BYUNbaekhyun. Intan tak bagi tau ke? Yang dia anak uncle?" kata Bam Bam sambil menekankan perkataan byun.

Aku menggelengkan kepala. ~_~

Mampus aku... dahlah aku kutuk dia bajet macm anak boss.. huaarrrgg!!! Mama!!! o(>﹏<)o

Mereka bersembang sehingga pukul 11 malam.

No other pov

"Taehyung, kamu nak balik tak?"panggil Datin Fauziah.

"Nae omma."balas Taehyung." Ok lar semua saya balik dulu." sambungnya.

"Kalo macam tu biar kami hantar kamu ke depan ok." pelawa Nadim.

"Ok."

Mereka jalan menuju kearah pintu utama.

"Hati2 dalam perjalanan." kata Tan Sri Namzul pada mereka.

Kereta Dato' Byun meninggalkan perkarangan rumah Tan Sri Namzul sekeluarga.

"Dah semua pegi tido. Dah lewat nie" arah Puan Sri Maryam.

"Ok ma.."balas mereka serentak sambil mengangguk kepala.

"Along, malam nie nak tido ngan along ley tak?"tanya Miya nadiya.

"Adik, kamu kan dah besar pergi tido bilik sendiri."marah Puan Sri Maryam.

"Ala... bosan lar tido soran2 nak tido ngan mama mesti mama tak kasi" pujuk Miya Nadiya.

"Memang lar mama tak kasi. Kamu kan dah besar panjang."

"Biarkan je lar yam."kata Tan Sri Namzul lalu menaiki tangga menuju kebiliknya.

"Suka hati kamu lar. Mama dah ngantuk."kata Puan Sri Maryam lalu mengejar suaminya.

"Yay!!!!! " jerit Miya Nadiya lalu memeluk lengan Nadim.

"Takkan ngan along je? Kami berdua macam mana?"tanya Nazim.

"Tanya along."kata Miya Nadiya lalu berlari menaiki tangga menuju ke bilik along.

Nazim dan Bam Bam memandang Nadim sambil membuat aegyo.

"Yela2." Nadim mengalah.

"Yay!" jerit Nazim dan Bam Bam serentak sambil berlari menuju ke bilik Nadim.

"Woi! Siap bersepah korang kemas!"

Jerit Nadim pada mereka berdua.

"Ok" jerit mereka serentak.

Nadim hanya menggelengkan kepala melihat telatah adik2nya lalu memanjat tangga menuju ke biliknya.

To be continue....

#sorry dah lama tak update n typo.biasalar manusia biasa.hehehe
Macam mana ok tak? Sekarang kita ada watak baru.(Taehyung) nak tahu perangai taehyung macam mana tunggu chapter2 akan datang ok.
Jangan lupa vote. Comment kalo ada pendapat.^^

Suami AKU Fesyen Designer!Where stories live. Discover now