"Intan kamu ada nampak Miya tak?" Tanya Fawwaz Baekhyun gelabah.
"Dalam bilik yang dia wat kerja tak da ke encik?" Tanya Intan azira pelik melihat ketuanya gelabah macam hilang bini. Intan tergelak dalam hati.
"Sebab takda lar saya tanya awak. Kalo kamu tak nampak takpa lar." Fawwaz ingin berlalu pergi tapi ditahan Intan.
"Encik Fawwaz, saya baru ingat dia kata dia pergi kedai cat nak beli cat." Kata Intan. Dia baru ingat yang Miya Diya pergi ke kedai cat tadi.
" Kenapa tak ckap dari tadi? Bile dia pergi? Kedai kat mana? Dia naik pe?" tanya Fawwaz Baekhyun sedikit menengking.
"Sorry encik, saya terlupa tadi. Dalam 15minit tadi. Dia pergi kat kedai Nippon Paint area sini je kot. Dia jalan kaki." Balas Intan Azira takut-takut. Datang bintang kot ketua aku nie.
Fawwaz Baekhyun berlalu menuju ke lif tanpa mengucap terima kasih.
Intan Azira hanya mencebikkan bibirnya bila ketuanya terus pergi tanpa ucap terima kasih.
Fawwaz Baekhyun terus masuk kedalam kereta dan keluar meninggal bangunan itu untuk mencari Miya.
Dia pandang kiri kanan jalan untuk mencari Miya.Tetapi hampa. Dia terus meparking kan keretanya dibahu jalan. Dia mencari Miya dengan kedua kakinya.
"Mana kau nie Miya? Time aku perlukan kau jugak lar kau hilang kemana." Fawwaz membebel sambil memerhatikan setiap kedai-kedai yang dia lalu.
Tiba-tiba dia melihat kelibat orang yang dia cari-cari dari tadi. 'Kat sini rupanya ko. Kata nak pergi beli cat tapi jadi patung tidak berbayar depan butik pakaian.' Fawwaz memandang Miya yang berjauhan hanya 50 tapak kaki sambil bercekak pinggang. Dia terus mendekati Miya.
Miya yang sedang ralit memandang patung yang berbaju dari luar butik terkejut apabila seseorang menarik tangannya. Dia cuba melepaskan tangannya tapi tak berjaya.
"Apa nie lepaskanlah. Kau sape nak pegang tangan aku huh?!" Dengan marahnya Miya menarik tanganya dari genggaman orang yang dia tidak kenali. Akhirnya terlepas juga. Sakit tau.
Orang yang menarik tanganya tadi menoleh kearah Miya.
Miya terkejut melihat orang itu."What?!! Encik Mawwaz? "
Miya terkejut. Dah kenapa si mawwaz nie tarik tangan aku. Dah tak betul ke apa orang nie."What?! What u call me just now? Mawwaz?!!" Marah Fawwaz. Dia mencekak pinggangnya.
"Eeerghh... mana ada encik salah dengar tu." Miya menutup mulutnya atas ketelanjuran kata-katanya tadi. Gila nak mengaku. Nak kena tengking depan orang ramai, mengaku lar. Aish tak sanggup aku.
"What ever.. now follow me." Arah fawwaz pada Miya.
"Nak pergi mana? Saya ada benda nak buat nie." Miya menolak dengan sopan.
"Ikut je jangan banyak tanya. Cepat sikit. Dah lar panas!" Degus Fawwaz lalu mengambil langkah meninggalkan Miya.
Miya yang tidak tahu apa-apa terkebil-kebil melihat Si Mawwaz tu pergi.
Tiba-tiba Si Mawwaz tu patah balik kearah Miya dengan muka yang bengis.
"Kau nak aku bentang carpet merah baru kau jalan ke?!! Kau tau tak tengah panas nie. Aku suruh ikut, ikut jelah." Teking Fawwaz di hadapan khalayak ramai.
Miya terus menundukkan mukanya memandang jalan. Air matanya hampir mengalir disebabkan tengkingan Fawwaz tapi di tahan.
Fawwaz terus mencapai tangan Miya dengan kasar lalu dibawa ke keretanya.
"Dah masuk dalam kereta cepat!" Arah Fawwaz tegas. Miya hanya mengikut arahan.
Fawwaz yang hendak masuk ke dalam kereta tiba-tiba terasa dadanya sakit. Dia memegang dadanya kuat. Mesti sebab dia menengking Miya tadi.
Dia tahan kesakitan dadanya lalu masuk kedalam kereta. Dia memandu kereta menuju ke destinasi yang ingin dia tuju dengan perasaan marah tambah sakit.
Miya yang duduk disebelah hanya menelan air liurnya bila Fawwaz memecut laju keretanya. Dia hanya mampu memejam mata dan memeluk beg sandangnya. Topi diatas kepala dibetulkan kedudukannya.
#sorry da lama tak updte..
Huhuhuhu.. lama tak jumpa uallz. Kepada readers terima kasih banyak2 sebab sudi membaca cerita nie. Walau pun tak berapa bestN bebanyak terima kasih yg sudi vote n tunggu cerita nie diupte.
Maaf sekali lagi jika ada typo atau salah penggunaan ayat dan buat bab nie pendek jew..
Jgn lupa vote ok?2