CHAPTER 22

179 8 8
                                    

"Hello ma... ada apa mama call adik malam2?" Miya menjawab panggilan mamanya.

"Assalamualaikum anak kesayanganku." Sindir mamanya.

"Waalaikumusalam.. mama sindir adik nye??"

"Memang pown. "

"Ish mama nie.. Terasa anak mama yang cantik gebabom nie tau."

"Dah2 jgan nak sentap sangat. Mama call kamu nie sebab mama nak kamu berhenti kerja."

" What? Ma,adik tak siap lagi kerja kat sini. Takkan nak terus berhenti??"

"Bukan berhenti terus. Mama cuma nak kamu amik cuti je sempena perkahwinan kamu."
Terang Puan Sri Maryam.

"Tapi, uncle benarkanke adik cuti?"

"Uncle dan aunty yang bincang. Mama cuma ikut arahan je. Lagipun aunty yang beria minta kamu agar amik cuti. Biar bakal pengantin berseri."

"Tapi ma.. adikkan cuma nikah je?? Bukan bersanding pown."

"Ye mama tau.. yang minta kamu cuti tu aunty dan uncle kamu bukan mama."

"Ala ma..adik baru je sehari kerja lepas balik dari Melaka. Bagi lar adik kerja 2-3 minggu dulu erk?" Pujuk Miya.

"Yela2 yang penting kamu balik."

"Hmmm... yela2 ma.."

"Good night."

"Goo...." tak sempat Miya nak membalas Puan Sri Maryam mematikan panggilan.

"Apa tah mama nie. Aku tak abis cakap lagi dah dimatikan"bebel Miya sambil meletakkan fhonenya di atas meja.

"Ko nie da kenapa bebel sorang2 nie? Dari dapur aku dengar." Tanya Intan pelik sambil menghulurkan mug berisi air hot chocolate kepada Miya.

Miya menyambut huluran rakannya."Tq. Tak da pape lar.." Selindung Miya.

"Takkan tak da pape?"

"Mama aku tadi aku tak abis cakap lagi dia da matikan telefonnya. Baru nak lepas rindu kat dia. Menyampah betul aku ." Kata Miya lalu menghirup airnya.

"Tu je? Kau kan baru balik sini da rindu? Ish2 apa lar kawan aku sorang nie.."

"Hahahaha" Miya hanya mampu ketawa.

"Miya.. kau nak tau tak??" Tanya Intan sambil meletakkan mugnya diatas meja.

"Hmmm... ada pe?" Tanya Miya kembali sambil menonton tv.

"Kau ingat jia tak??" Tanya Intan teruja.

"Azira Syahirah yang satu dom ngan kita masa kat u tu dulu?" Intan menganggukkan kepalanya. "Kenapa dengan dia? Dia da kahwin ke? Da ada anak?" Tanya Miya ingin tahu.

"Ish kau nie. Dengar lar apa aku nak cakap dulu." Intan menepuk bahu Miya.

"Sorry2 aku teruja nak tau pasal dia."

"Aku dengar dia da berhenti jadi pereka fesyen kat Sweden..."

"What!? Kau biar betul? Abis tu sekarang dia kerja pe?"

"Kau nie kan?? Kan aku da cakap tunggu aku cakap abis dulu.." intan marah miya.

Miya hanya menayangkan giginya."sambung balik cerita kau."

"Dia sekarang kerja pereka fesyen gak tapi dia jadi pereka fesyen peribadi sorang model china."terang Intan.

Miya hanya diam dan memandang serius pada wajah intan.

"Ko da kenapa diam je nie?" Tanya intan pelik.

"Aku pikir kau tak abis cakap lagi tu aku diam je." Kata Miya.

"Ko sindir aku ke??"

"Tak da lar.mana ada." Terang miya."Betul ke jia jadi pereka fesyen model?? Wah!! Bestnya dia."

"Betul lar."

"Mana ko tau pasal dia?"

"Dari jia lar.."

"What?! Kenapa tak cakap dari awal. Kau nie kan sampai hati tak bagi tau aku." Miya tepuk paha Intan.

"Auch. Sakitlar." Aduh Intan sambil gosok pahanya."aku pon baru tahu petang tadi."

" sorry2. Kau jumpe dia kat mane??"

"Kat facebook. Dia yang add aku."

"Ye ke? Nape dia tak add aku?"

"Kau ada bukak facebook ke??"

"Hehehehe" Miya gelak sambil menggelengkan kepalanya.

"Kau yang salah. Aku pulak yang kena"

"Dia ada bagi nombor fhone dia tak?"

"Ada. Nak ke?"

"Nak lar.." kata Miya sambil mengambil Note3nya diatas meja yang diletakkan tadi..

#wah!!! Kita ada watak baru lagi.

Jia
~azira syahirah
~24 tahun
~orang pahang
~kawan miya dan intan.satu dorm dengan mereka di universiti.
~ambil kos fesyen dengan intan masa di U
~bekas pereka fesyen di sweden
~sekarang pereka fesyen peribadi di china
~ada 3 kakak dan sorang abang
~anak bongsu
~org yang sentiasa serius bila jumpa org tak kenal.

Tu je yang saya mampu memperkenalkan perwatakkan jia kepada readers semua..

Jgn lupa vote n comment.

Suami AKU Fesyen Designer!Where stories live. Discover now