Chapter 2

292 12 0
                                    

"Lewat kamu berdua balik? Sampai pukul 8 malam? Solat dah ke?"tanya Tan Sri Namzul.

"Alhamdulillah dah tadi solat kat masjid. Adik lar.. Nak pusing satu Melaka. Along ingat dia main2 rupa2nya memang kena pusing gak . Kalo tak, mesti ada orang merajuk." jawab Nadim bersahaja sambil duduk di sofa berhadapan papa diikuti ku.

Aku hanya mampu tersenyum memandang papa.

"Amboi banyak barang korang beli?" sampuk satu suara dari arah tangga.

Kami memalingkan kepala kearah suara itu. Kami terkejut melihat orang yang berada di tangga.

"Bila balik?" soal aku dan abang Nadim serentak.

Nazim terkejut dengar suara nyaring along dan adiknya.

"Ye pon jangan lar terkejut sangat. Macam nampak hantu tau tak?"kata Nazim sambil salam dan memeluk  Nadim.

Aku yang dari tadi duduk , bangun perlahan-lahan memerhatikan along dan angah berpelukan.

Nazim melepaskan pelukan dan mendepakan tangannya kearahku.

Aku sambut pelukan itu dengan gembira sambil mengalirkan air mata.

"Kenapa angah baru balik? Da nak sampai setahun dah angah kat sana. Dah lar tak call adik lansung." marahku sambil menumbuk dada angah.

"Syyuut...Dah2 angah kan dah ada kat depan mata adik sekarang nie?Lagipun tak sampai setahun pun angah kat sana.cuma 4 bulan je " pujuknya sambil mengelap air mataku yang mengalir.

Angah memelukku dengan lebih erat lagi.

Setelah tenang aku melepaskan pelukan yang hangat itu dan aku meminta diri untuk membersihkan diri.

"Yam, yang kamu melebih-lebih nie da kenapa? Menangis bagai."tanya Tan Sri Namzul melihat isterinya menagis di sebelahnya.

" Gembira sangat. " jawab Puan Sri Maryam sambil mengelap air matanya.

"Pulak dah."balas Tan Sri Namzul.

" Along naik dulu nye ." kata Nadim.

" Angah pon nak naik jugak lar. Nak bersembang ngan along bye." kata Nazim lalu mengejar Nadim yang sedang mendaki anak tangga di hadapannya.

Tan Sri Namzul dan Puan Sri Maryam mengangguk serentak.

°°°°°°°°°°°

Sampai je di bilik, aku terus menuju ke bilik air untuk membersihkan diri yang melekit lagi hapak.Hehehe

Setelah selesai mandi, aku berasa agak lebih segar. Bila teringatkan pasal tadi aku terus melompat dan menjerit.

Aku keluar untuk mencari angah. Aku ingin mendengar cerita tentangnya di bumi korea.

Aku menuju ke bilik angah. Tapi dia tak da dibilik. "Mana angah pegi?" soal ku di dlam hati.

Aku terus menuju ke bilik along. Aku terus membuka pintu tanpa mengetuk pintu terlebih dahulu. Aku melihat along dan angah berborak dengan rancak sangat.

"Patut lar adik cari angah tak da dalam bilik rupa2nya bercinta kat sini. Bukan nak ajak." tegur ku pada mereka berdua.

" Yes my princess, ada apa?" tanya abang Nadim.

" I nak tahu cite pasai pe my LOVELY pilot nie lama sangat dok kat tempat orang? " tanya ku.

"Mai duduk sini . Your LOVELY pilot nak cite semuenye kat u " kata Nazim sambil menepuk katil disebelahnya.

  "Adik, Korea tu kan tempat kita jugak. Da lupa ke?" abang Nazim memulakan cerita dengan pertanyaan.

Aku duduk di sebelah angah.Aku hanya tersenyum.

Kami bertiga dilahirkan di Korea kerana papa harus menguruskan  syarikat yang ada disana. Sekarang syarikat itu diambil alih kawan karib papa. Walaupun papa dan mama orang Malaysia, muka kami sorang pun tak da sama ngan muka mereka. Kata papa, dulu masa mama mengandungkan kami, mama suka sangat tengok muka minah dan mamat kat Korea. Mungkin sebab tu lar muka kami macam orang sana.kecuali along, dia macam ada kacukan cina sikit. Setelah aku berumur 5 tahun, kami berpindah ke malaysia untuk menjaga nenek yang sakit tenat pada masa itu. Setelah nenek meninggal dunia, arwah mewariskan syarikat M&N company pada papa untuk menguruskan syarikat itu.

"Hehehe.. Bukan tak ingat cuma lupa je" kata ku malu.

"Bukan sama ke? "sampuk Nadim.

Aku menjelingkan mataku ke arahnya.

"Dah2 nak dengar angah cite x?" soal Nazim.

Aku menganggukkan kepala bersungguh-sungguh. Aku mendengar ceritanya dengan tekun

sampai tertidur.

Suami AKU Fesyen Designer!Where stories live. Discover now