Chapter 01

465 16 3
                                    

"Arrggh..malasnya nak mandi." Aku menggeliat diatas katil.

Walaupun malas, aku tetap bangun. Aku menuju ke bilik air untuk membersihkan diriku setelah mencapai tuala .

Setelah selesai mandi, aku terus bersiap untuk menunaikan kewajipanku iaitu mendirikan solat subuh.

5 minit kemudian

Aku baring diatas katil semula lalu mencapai handfhoneku. Aku membuka laman facebook.

°°°°°°°°°°°°°°°
"Nadim cuba kamu tegok adik kamu dah bangun ke belom. Dah nak pukul 8 tak turun2 lagi. Cepat pegi panggil adik kamu sarapan" bebel Puan Sri Maryam di dapur setelah melihat anak bujangnya di muka pintu dapur.

Dengan pantas Nadim memanjat tangga semula untuk memanggil adiknya.

*Knock..Knock..Knock*

Ketukan dari luar memeranjatkan aku yang sedang khayal bersama-sama handfhone.

Tidak sempat aku nak bangun untuk membuka pintu tiba2 orang dari luar membuka pintu itu dulu. Aku hanya duduk bersila diatas katil.

Setelah aku melihat abangku masuk, aku terus bangun dan mendepakan tanganku dan terus memeluk abang nadim.

Pelukan itu dibalas dengan penuh kasih sayang dan terasa kehangatan walaupun hanya seketika.

Aku melepaskan pelukan.

"Yes, my LOVELY prince what i can help u?" tanyaku pada abang Nadim.

"Good morning my princess."ucap Nadim.

"Morning my prince" aku balas sambil senyum kepadanya.

"Mama panggil suruh sarapan" kata Nadim sambil berlalu.

"Along! Tunggu kejap adik nak ikut sekali" kataku sambil mengejar abang Nadim yang sedang menunggu di hadapan pintu bilikku.

Aku memeluk lengan abang Nadim sambil menuruni anak tangga menuju ke meja makan.

"Dah kenapa kamu berdua nie macam pasangan bercinta pulak papa tengok" tanya Tan Sri Namzul kepada kedua anak2nya.

"Macam papa tak kenal anak dara papa nie. Tau menggedik je." jawab Nadim bergurau.

Aku memuncungkan mulutku seperti itik.

"Hahahaha.. Ala pa, dia bile tak da si Nazim je manje kat along. Bile Nazim ada macam dah tak nampak along ada kat sebelah dia." Luah Nadim sedih.

"Ye ke?? Mana ada! adik sayang sangat kat along tau tak? Lebih daripada adik saya papa." pujukku sambil menuangkan air susu ke gelasnya.

"Thanz" jawab Nadim acuh tak acuh.

"Dah2 jangan nak jadi macam budak2 kamu tu dah besar. Makan cepat" sampuk mama yang baru muncul dari dapur.

30 minit kemudian

Setelah selesai mencuci pinggan mangkuk di dapur aku terus menuju keruang tamu untuk mendapatkan mama yang sedang melipat kain.

Aku duduk disebelah mama. "Ma, my LOVELY pilot bila nak balik?" tanyaku pada mama.

"Katanya hari nie tapi tak tau lar betol ke tak.Kenapa kamu tak call je angah kamu tu?" tanya Puan Sri Maryam.

"Malas lar.." jawabku selamba.

Setelah sunyi beberapa saat, tiba2 ku dapat idea.Aku terus duduk di sebelah abang Nadim yang dari tadi duduk di hadapan mama sambil membaca akhbar.

"Along jom pegi shopping tak pon jalan2 pusing bandar Melaka nie." ajak ku.

Nadim melipatkan surat khabar dan diletak tepi. "Along malas lar. Hari minggu kan waktu along untuk berehat-rehat" tolak Nadim degan sopan.

"Ala, jom lar..waktu macam nie lar kita rehat cuci2 mata."pujuk ku.

"Malas lah.."keluh Nadim.

"Ala, jom lar.." pujukku sekali lagi sambil memeluk tangan sasanya agar hati abang Nadim lebih lembut.

Nadim terpaksa mengalah dengan pujukan adiknya. "Ye lar. Pegi bersiap cepat."arahnya.

"Yes! Thanz long." ucapku gembira sambil memeluk tengkuk abang Nadim sebelum berlalu pergi.

Puan Sri Maryam hanya tersenyum melihat telatah anak2nya tadi.

Suami AKU Fesyen Designer!Where stories live. Discover now