Sunway Piramid
"Ma, turun lar dulu.Angah nak parking kete dulu. Penat nanti mama jalan jauh2."
"Ok lar cam tu. Adik nak ikut mama ke?"
"Tak pa lar ma, adik ngan angah je nanti orang tu bertambah merajuk pulak!" sindirku.
"Ok lar."
Parking Kereta
"Jom baby" ajak Mirr Nazim.
"Wow angah dah lama adik tak dengar perkataan tu sejak adik dah masuk 4 tahun."
"Hahaha.. Angah pon tak tau tibe2 kuar perkataan tu. Dah jom."
Aku keluar kereta.
"FUYYO.. Angah jadi pinky lar malam nie. Baru adik perasan,sotong abis." aku memandang pakaian angah.
"Sampai hati. Badan sado macam nie kata sotong..." Nazim merajuk.
"Ala bucuk2 my LOVELY PILOT.." aku membelai dagunya ala2 belai kucing. Lalu mencium pipi Nazim.
'selamat tak da orang'
Mirr Nazim hanya tersenyum. Dia menyeluk poketnya dan mengeluarkan sapu tangan lalu mengelam pipinya kerana ada bekas lipstikku.
"Mana angah tau ada?"
"Bibir merah menyala macam apple tak kan angah tak nampak. Da ar let's go BABY"
"Let's go!"
Kami berjalan beiringan menuju ke dalam sunway piramidd."Angah,angah beli kat mana baju nie?"
"Jauh lar jugak. Kat.... butik mama lar.. BABY. kat mana lagi" mencuit hidungku.
"Angah, kenapa ngan angah arie nie? Manja2 bagai "
" Bukan angah sentiasa manja dengan kamu ke? Mungkin sebab baju nie kot. Membuat angah makin gedik ala-ala sotong." Kata Mirr Nazim membetulkan kotnya pinknya.
"Hahaha.."
"Apa yang lawaknya?"
"Tak da pape. Angah, tajam2 bagai bahu kot nie? Dah kenapa?"
"Takut adik tidur kat bahu angah kat dalam nanti. Sebab tu angah suruh mama letak benda nie"
"Ceh! Tak hengen adik. Dah lar bahu macam tembok china!"
"Tembok china pun, ada orang cari bahu nie mase orang tu sedih dan ngantokk tau tak." menepuk bahu kanannya.
"Sindir orang lar tu!" aku mencucuk pinggang Nazim.
"Hahahahaha"
*skip*
"Terima kasih kepada tuan dan puan yang sudi datang di sini.Mari kita mulakan majlis ini sekarang." kata pengurusi majlis.
FESYEN SHOW START NOW!!
Kata pengerusi majlis. Tepukan gemuruh diberi.
Tidak sampai setengah show itu belansung aku rasa mengantuk.
"Arrggh.. ngantuknya."
"Belom sampai setengah jam, dah ngantok? Adik2" angah mencubit manja di pipi ku.
"Au! Sakit lar angah!" jerit ku perlahan.
¤¤¤¤
Tiba-tiba perut ku memulas-mulas..
Aku memegang perutku sambil menunduk menahan kesakitan.
"Kamu dah kenapa?" tanya Mirr Nazim pelik.
"Angah, perut adik sakit lar.. Tak ley tahan, sakit sangat."
"Adik tak makan lagi ke?"
"Dah, tadi kat umah dengan intan. Nak melaburkan saham kot. Angah, adik ketandas dulu erk?"
"Nak angah teman ke tak?"
"Tak yah lar"
"Jangan lupa laburkan untuk angah sekali. Hahaha"
Aku hanya mampu tersenyum. Aku terus berlalu meninggalkan angah sambil memegang purse ku bewarna merah hati.
Aku berlari memegang perut sambil memandang kelantai 30 darjah.
Tiba-tiba aku terlanggar seseorang, menyebabkan purseku terjatuh.
"Adoi sakit lar.. Buta ke? Mata letak kat mana? " marah orang itu.
Aku yang menahan kesakitan terus menuju ke tandas yang berdekatan dengan ku dan terlupa tentang purse yang terjatuh tadi.
#nak tau siapa yang miya langgar tadi, nantikan chapter seterusnya. Jangan lupa vote and comment. Tq
#sorry kalo citenya bebelit-belit. Hehehe