Chapter 4^^

270 10 4
                                    

Baekhyun p.o.v

Kuala Lumpur^^

Ralit membuat kerja tiba2 teringat kes penampar semalam.

*bang*
Ketukan meja yang kuat

Bam Bam yang sedang buat kerja depan aku terangat kedua bahunya.

"Kurang ajar punya pompan. Dia ingan dia sape? Suka hati nak tampar orang. Biadap betol.." bebel aku setelah fikir pasal kejadian tu.

"Ko da kenape bro? Balik dating ngan awek kat Melaka semalam pun marah2 ke??" tanya Bam Bam (rakan sepejabatku aka rakan karib).

"Entah pompan gila mane tah yang tampar aku semalam. "

" wo2. Pompan Melaka mane yang berani tampar ko? Aku nak pegang bahu ko pon tak berani."

"Mane aku tau"

"Kenapa die tampar ko?"

"Mane aku tahu. Dia yang langgar aku, pastu aku ape lagi sound lar die."

"ko cakap pe?"

"Blind?"

"Hoi bro, salah ko jugak ko yang kate dia buta sape suroh kan dah dapat penangannye.Tah2 ko yang buta.hahaha"

" Ko nak sebelah kan die ke? Kalo aku jumpe pompan tu, tengok lar aku wat pe kat die nanti."

" Aku tak nak masuk campur. Tapi aku tabik ngan pompan tu."

"Woi!" aku menjerit dengan kuat. Likang -pukang Bam Bam lari keluar dari bilik pejabat ku.

"intan masuk bilik saya kejap." aku menjerit.

Intan berjalan dengan laju masuk ke bilik ketuanya."Yes Tuan, ade ape?"

"Kamu dah jumpe pengubah suai yang saya nak tu?"

"Pengubah suai? Untuk ape Tuan?" tanya Intan pelik.

"Kamu nampak kan, bilik ujung tu kosong tanpa hiasan satu pun" aku meningking Intan yang 'blur' itu.

"Oh.. Belom lagi Tuan. Saya tengah berusaha mencarinya."jawab Intan laju.

"Saya tak kira, saya nak minggu depan die masuk keje. Faham?"

"Faham Tuan"

Miya Nadiya p.o.v

Masuk je bilik handfhone ku berdering.

*kring kring*

"Hello Miya, uncle here. How are you?"

"Hello uncle Zaidi. Dah lame Miya tak jumpe uncle. Ada apa uncle call Miya?"

Uncle Zaidi adalah adik kepada mama. Aku sangat rapat dengan uncle Zaidi semenjak aku datang ke Malaysia pertama kalinya. Uncle seorang yang sangat mesra. Selepas SPM (menunggu keputusan), aku akan sentiasa ikut uncle pergi kerja sebagai pengubah suai. Aku sangat minat dalam bidang tu. Disitu aku banyak belajar pasal pengubah suai. Aku belajar dengannya hanya selama 2 tahun. Selepas itu, aku terus menyambung pelajaran di UiTM.

" Uncle nak tawarkan kamu sebagai pengubah suai di KL. Kamu nak tak? Kalo kamu tak nak tak pe. Uncle boleh anta anak buah uncle. "

"Miya bincang ngan yang lain dulu lar. Takut dorang tak benarkan."

" Bagus lar tu. Kamu kan belajar tinggi2, tak kan nak jadi pengubah suai pulak kan. Uncle bukan ape, uncle cuma nak menonjolkan lagi bakat kamu tu"

" Ok uncle.. Ape2 nanti Miya call Uncle ok?"

"Ok. Sebolehnya kamu kena bagi keputusan sebelum minggu depan tau."

"ok" aku mematikan fhoneku.

Harap2 dorang kasi aku kerja.

#sorry kalo cite nie membosankan. Sila beri pendapat anda tentang cite nie sejujurnya.

Tq

Suami AKU Fesyen Designer!Where stories live. Discover now