9.00 a.m
Sehari sebelum mula berkerja.
Aku mengangkut semua bagasiku masuk kedalam kereta swift kesayanganku.
"Kamu betol ke tak nak along ngan angah anta kan kamu?"tanya mama.
"Tak pa ma. Adik tahu tempatnya. Kalo pegi ngan dorang takkan sampainya nanti."
" Kalo tu yang kamu nak, mama tak boleh halang."
Tuan Sri Namzul, Nadim dan Nazim hanya memerhati.
"Ok lar ma, pa adik pegi dulu."aku menyalami mereka.
"Hey! Kami,adik tak nak salam ke?" tanya Nazim.
Aku berdiri dihadapan mereka lalu menyalami mereka berdua.
Nadim mendepakan lengannya.
Aku menyambutnya. Kami berpelukan agak lama.
"Hoi! Angah kat sini jadi tunggul je ke?"
Aku melepaskan pelukan along. Lalu memeluk angah.
"Dik, nanti angah datang sana tau. Kita boleh ronda2 KL."kata Nazim.
"Orang ke sana pergi kerja lar.."
#dalam kereta
" Ok lar.. Bye ma,pa. My LOVELY prince and pilot, Annyeong"
Aku beransur meninggalkan kediaman ku.
Selepas penat memandu selama 2 jam, akhirnya aku sampai juga di hadapan rumah Intan Azira aka rakanku.
"Awalnya ko sampai" tanya Intan.
"Biasa lar. Dah lama tak jumpa ko. Rindu sangat." aku memeluk Intan Azira.
"Dah jom masuk. Sini aku tolong angkat beg ko"
" Ok thanz my friend"
Aku mengekori Intan Azira masuk ke dalam rumahnya.
"Rumah aku tak lar besar macam rumah ko kat Melaka tu"
"Tak pa. Aku pon manusia juga. Tak kisah besar ke, kecik ke yang penting ada tempat tinggal.Lagipun rumah tu bukan rumah aku pon. Rumah my father and my mom tau."
°°°°°°°°°°°°°
Baekhyun p.o.v
9.00 a.m
Aku duduk diruang tamu selepas kenyang menikmati sarapan yang disediakan Omma.
"Baekki ya.. Kenapa sejak kebelakangan nie. Omma tengok kamu macam tak cukup tido je, kenapa?" tanya Datin Fauziah.
"Banyak sangat kerja kot. Fashion Show nak diadakan bulan depan. Tinggal sebulan je lagi." jawabku letih.
Aku tak cukup tidur bukan disebabkan projek fashion show.Projek itu berjalan dengan lancarnya. Tak cukup tidur disebab teringat kejadian berlaku babak menampar di Melaka tempoh hari.Dia telah mencabar jiwa kejantananku. Disebabkan perempuan tu aku tidur tak lena. 'Dah apahal aku tak cukup tidur pasal pompan tu..Baekhyun! Abaikan pompan tu.'
Secara tidak sengaja aku menampar pipi ku didepan mama.
"Kamu dah kenapa tampar pipi kamu sendiri?" tanya Datin Fauziah pelik.
"Tak da pe mama." hehehe
Aku menggosok pipiku.
"Omma tengok Appa kamu pun asyik sibuk je dengan kerja dia." Datin Fauziah bangun menjijit beg tangannya.
"Huh, yang Omma pakai cantik2, bawa handbag bagai nie nak pergi mana?"
"Omma nak keluar jumpa kawan omma. Bye sayang, take care." omma mencium dahiku sebelum pergi.
"Nae.. Omma. Annyeong"