CHAPTER 21

138 5 3
                                    

"Taehyung-ahh... jangan lar merajuk.. Jom lar lunch." Ajak Baekhyun sambil memujuk Taehyung.

Taehyung tidak mengendahkan ajakan Baekhyun. Dia hanya duduk diatas kerusi sambil memeluk tubuhnya dan memejamkan matanya.

Baekhyun menggoncangkan bahu Taehyung agar dia membuka matanya. Malangnya Taehyung masih kaku tanpa sebarang reaksi.
Baekhyun memikir lagi cara agar kembarnya bereaksi semula.

Baekhyun tersenyum geli hati setelah mendapat idea untuk menghiburkan kembarnya.
Dia terus menerkam pinggang kembarnya lalu menggeletek sepuas hatinya.

Taehyung yang terkejut akhirnya melepaskan ketawa yang amat kuat. "Hahahahahaha..... dah!dah! Cukup! Aku penat gelak je" arah Taehyung sambil ketawa terbahak-bahak.

Baekhyun menjarakkan tangannya dari pinggang Taehyung. "Ketawa pon. Igat kotak ketawa dah rosak tadi." Sindir Baekhyun."Dah lar jom makan. Dah pukul berapa dah nie." Ajak Baekhyun lagi.

"Tak nak!" Sekali lagi Taehyung menolak tetapi kali ini dengan cara agak manja seperti kanak-kanak ribena yang tak dapat gula-gula.

"Alo2...ciannya dia.." Baekhyun mencubit kedua-dua pipi Taehyung manja. "Aish! Sakit lar." Taehyung menepis kedua-dua tangan Baekhyun.

"Ok lar aku akan buat je apa yang ko nak. Tapi aku tak tunaikan hari nie lar." Pujuk Baekhyun.

"Really. Thanz bro. Tak rugi aku merajuk." Kata Taehyung berbunga-bunga.

"Welcome. Dah jom ajak Bam Bam sekali."Ajak Baekhyun.

"Before that, let's wefie together?" Taehyung menghulurkan iphone nya pada Baekhyun sambil mengelip-ngelipkan matanya.

"Ok fine!" Baekhyun mengalah lalu menyambut iphone kembarnya.

'Click' (bunyi camera fhone)

"Dah nah." Kata Baekhyun sambil menghulurkan iphone kembarnya lalu jalan menuju ke pintu diikuti Taehyung yang sedang tersenyum bahagia kerana dapat bergambar bersama kembarnya.

Tak sempat Baekhyun hendak memulas tombol pintu, ada seseorang membuka pintu itu dari luar.

"Jom makan." Ajak Bam Bam setelah membuka pintu bilik Baekhyun.

"Baru nak ajak ko tadi. Dah ar jom." Kata Baekhyun.

Mereka bertiga berjalan beriringan menuju ke lif. Ketika sampai di pintu lif, mereka bertemu dengan Miya yang sedang menunggu pintu lif dibuka.

Fawwaz pov

"Hoi! Berapa kali aku kata jangan guna lif utama huh? Orang macam kau kena guna lif khas untuk staf2. Kau tak faham lagi ke?" Tengking aku pada Miya. Bam Bam dan Taehyung memandang sesama sendiri.

"Hello encik! Lif semua sama je. Tak da bezanya. Bukan salah pun saya guna lif nie." Balaz Miya sambil menunjuk lif dihadapannya.

"Hoi! Ko fikir nie tempat kau ke huh??? Sebagai denda kau tak boleh lunch hari nie tapi selepas aku lunch baru kau boleh pergi. Sekarang kau pergi sambung kerja kau!" Aku naik bengang. Aku tahu banyak mata yang sedang memerhatikan aku Tapi tidak heran semua itu.
"What? Encik, saya tak sarapan pagi tadi tau tak? Sekarang encik tak kasi saya lunch? Nie dah melampau." Miya bengang sambil membetulkan kedudukan topinya.

"Ada saya peduli? Sekarang pergi sambung kerja sana!" Balas aku sambil memegang dada kerana sesak.

Miya meninggalkan kami bertiga dengan pandangan tajam pada aku.

Miya pov

"Ada saya peduli? Sekarang pergi sambung kerja sana!" Balas Baekhyun.

Aku dengan tidak puas hatinya berlalu sambil menjeling baekhyun.

"Tak pa. Hari nie hari kau Mawwaz. Esok lusa mungkin hari aku. Aku akan balas balik sebab kau da malukan aku depan orang ramai. Kau tengok nanti!" Aku monolog dalaman sambil berjalan menuju bilik kerja.

Sampai dibilik kerja, aku menyambung semula kerja sambil mendengar lagu dari fhone menggunakan earfhone.

Di restoran..

Fawwaz pov,

Selesai saja kami semua makan, Aku bangun menuju ke kaunter.Taehyung dan Bam Bam memandang sepi.

"Ye encik ada apa?"Tanya

"Saya nak oder nasi goreng pattaya satu bungkus." Kataku mesra.

"Baik encik, tunggu sebentar ya?"

Aku kembali semula ke meja makannya.

"Kau oder apa bro? Tak kenyang lagi ke?" Tanya Bam Bam.

"Sibuk lar kau. Suka hati aku lar..." marah Baekhyun.

"Aku tanya jer.. Tu pon nak melenting tak bertempat." Jelas Bam Bam sambil meletakkan kedua tangannya di bahu. Gaya menyampah.

"Hahahaha.." Taehyun dan Bam Bam gelak serentak.

Aku menjeling mereka berdua.

"Nah encik. Makanan yang encik oder." Pelayan itu menghulur sebungkus plastik kepadaku.

"Terima kasih. Berapa semuanya??" Tanyaku.

Setelah selesai membuat pembanyaran kami pun keluar menuju ke kereta.

"Wei, Baekki kau belikan makanan tu untuk sape?" Tanya Taehyung .

"U..un.tuk aku lar!" Gagapku.

"Ye ke??" Tanya Bam Bam mengejek sambil mengangkat keningnya.

"Betul lar!!!" Tegasku.

"Ala cakap je lar kau belikan untuk Miya kan? Tak yah malu2 lar." Provok Taehyung. Lalu Taehyung dan Bam Bam berlari menuju ke kereta.

"Woi!!" Aku menjerit sambil menunjuk kearah mereka.

Aku berdiri kaku di tepi jalan. Aku memandang kearah bungkusan makanan yang aku beli tadi lalu aku menggoncangkan bungkusan itu. Tanda melepaskan geram. Setelah berpuas hati, aku menyambung perjalananku menuju ke kereta.

Author pov

"Baekki."panggil Bam Bam setelah kami keluar dari lif.

"Apa dia?"

"Tu Miya pie lar bagi kat dia." Kata Bam Bam pada Baekhyun sambil menunjuk kearah Miya yang sedang bersembang dengan Intan.Lalu Bam Bam pergi meninggalkan Baekhyun yang sedang kaku di depan pintu lif.

Miya berjalan menuju ke arah pintu lif setelah selesai bersembang dengan Intan.

Sebelum Miya melepasi Baekhyun, dia menarik ujung baju Miya. Miya menoleh kearahnya.

"Ehem.." Baekhyun berdehem lalu melepaskan tangannya dari menarik hujung baju Miya."Nah untuk awak." Baekhyun menghulurkan bungkusan yang dia beli tadi.

"Hah??" Miya memandang pelik kearah Baekhyun.

"Makan je lar. Kau tak yah susah2 nak keluar. Makan je lar kat meja hujung tu." Kata Baekhyun lalu beredar meninggalkan Miya sendirian sambil memegang dadanya.

Miya mengangkat kedua bahunya tanda tidak peduli. Lalu dia pergi ke meja hujung untuk makan.

Dia melabuhkan punggungnya kekerusi lalu membuka bungkusan itu.

"Apa benda nie?" Tanya Miya pelik setelah melihat isi bungkusan itu.

"Arrh!! Lantak lar pe benda pon yang penting sekarang aku lapar." Bebel Miya lalu melantak makanan itu tanpa segan silu dipandang pekerja2 yang memandang dia makan dengan gelojoh.

#sorry da lama tak update..
Sebenarnya i tak da idea nak wat cite nie. Terima kasih juga kepada readers yang sanggup menunggu cite nie.

Jangan lupa vote n comment

*kepda readers sekalian saya akan menukar tajuk cerita ini harap maklum.

Suami AKU Fesyen Designer!Where stories live. Discover now