Chapter 12

168 9 0
                                    

Ahad

7.50p.m

Aku menyarungkan gaun merah berlengan panjang ketubuh ku setelah aku menggosok gaun itu. Aku memakai bedak dimukaku lalu mengoles bibirku dengan lipstick bewarna merah terang dan disertakan dengan eyeliner di mataku. Dan menyemburkan sedikit perfume.

Setelah selesai, aku memeriksa diri ku takut sekiranya ada kecacatan. Aku mengambil kasut tumit tinggi bewarna hitamm dibawah katil.

Sebelum keluar aku sempat memandang cermin dan  membetulkan rambut pendekku.

"Ko ke nie Miya?? Aku tak percaya tau!" Intan Azira terkejut sambil memusing-musingkan ku.

"Tidak lar. Aku bukan Miya, aku hantu raya! " Hehehehe #mengilai

"Aku puji ko lar.. Bukann memerli ko. Seriusly,ko nampak lain gila."

"Biasa2 je lar. Rimas aku dengan benda2 nie!" tunjuk ku kearah muka.

"Dah tu kenapa ko pakai mekap tebal2?"

"Aku nak orang 'kenamaan' kenal aku sebagai anak Tan Sri Namzul dan Puan Sri Maryam yang pandai bergaya. Aku tak nak orang mengata keluarga aku, sebab pakaian aku yang x seberapa tu.."

"Owh.."

Pon..Pon...

"Huh! Dah sampai pun. Ok ar dude aku pegi dulu."

"Ko balik kol bpe??"

"Tak tau lagi. Ala tak yah tunggu aku.tido je dulu"

"Sape kata nak tunggu ko? Perasan!"

"Hahahaha.. Bye" kataku sambil masuk ke dalam kereta di tempat duduk belakang.

"Wow adik! So beautiful girl." puji Mirr Nazim.

" Adik bukan girl lagi tau! Adik lady..Mama apa khabar?" aku mencium pipi mama.

"Baik. Alhamdulillah."

"Mama je ke?" sampuk Mirr Nazim.

"Sebok je.Ah, tak payah."

Mirr Nazim menyuakan pipinya sambil menunggu.

"Tak nak!"

"Ok. Tak pa. Angah ingat." Mirr Nazim merajuk.

Baekhyun pov

7.15 p.m

"Ok, semua dah ready? Model2 dah ada?" tanya ku pada staff yang menguruskan model2.

"Model semua dah ada encik." jawabnya.

"Dah bersiap makeup belom?"

"Ada yang belom encik."

"Abiz tu kamu nak saya makeup kan?! Dah pegi makeup mereka semua cepat. Sebelum semua tetamu datang. Faham!?" aku meninggikan suara ku.

"Baik encik."

"Siapa yang dah siap makeup and dah pakai baju2 yang saya reka tu jumpa saya. Mana tahu kalo ada yang nak dibetulkan." arah ku.

Dia hanya menganggukkan kepalanya dan berlalu pergi.

Tiba2 beberapa model berjalan menuju kearah ku.

Aku melihat pakaian yang mereka pakai.................


#membayang saya berada disitu. Mesti kelam kabut kan suasananya pffft..hahaha pape pown jgn lupa vote tqq

Suami AKU Fesyen Designer!Where stories live. Discover now