"Kat mane nie?Macam penah tegok je bilik nie.. Bilik sape erk?" aku yang masih mamai berkata sendiri. Aku bangun dan menyelakkan selimut yang membaluti tubuhku.
Ketika ku hendak bangun, aku melihat along dan angah tidur diatas carpet hanya berbantal satu tanpa selimut sambil berpelukan. Sejuk barangkali.
Aku berasa bahagia kerana mempunyai abang2 yang sangat baik.
Aku ambil selimut yang ku gunakan tadi. Aku menyelimutkan mereka dan aku keluar dari bilik itu.
Sebelum berlalu, aku hanya mampu tersenyum pada mereka. Aku menutup daun pintu perlahan-lahan.
°°°°°°°°°°°°
11.00 a.m
Nazim p.o.v
"Mama!!"jerit ku dari dalam rumah.
Puan Sri Maryam yang sedang menyiram bunga terkejut mendengar namanya dipanggil.
"Ye! Mama kat luar nie ada ape?" soal Puan Sri Maryam.
Aku keluar ke halaman belakang untuk mencari suara yang menyahut tadi.
"Mama, ada nampak adik tak? Angah cari kat bilik dia tak da pon?" soal ku setelah dapat mencari mama di halaman belakang.
"Mandi kot. Tadi mama suruh dia beli barang. Mama ingat dah mandi. Rupa2nya x mandi lagi budak tu." jawab mama.
"Macam tu angah nak teman adik beli barang lar"kata ku selamba.
Aku terus mengeluarkan handfhone dan menaip mesej kepada adikku.
"adik, nanti angah nak ikut adik beli barang. Dah lama angah tak pusing Melaka nie. Boleh?"aku hantar mesej.
"Ma, along ngan papa mane?"
"Tu lar.. Sape suruh kamu lepas solat berjemaah tadi tido. Rezeki tak masuk tau tak?"
"Hehehe.. Penat sangat "
" Dah sarapan belom?"
Belum sempat aku membalas pertanyaan mama, handfhone ku berbunyi.
*tidit tidit*
Menandakan mesej masuk.
"Ok my LOVELY pilot." Miya membalas mesej. Aku membaca mesej itu terus tersenyum.
" Nanti angah sarapan kat luar lar"
Aku meminta diri dari mama dan menunggu adik ku di tepi kereta swift kesayangannya.
"Wow, bersemangat sungguh angah nie kan?"
"Mestilah.. Dah lama tak pusing2 Melaka. Adik bawak kete lar angah takut sesat pulak nanti. Hehehe"
"Memang lar adik yang bawak.Adik tak kan kasi sape2 yang memandu dia. Hari nie biar I jadi pemandu pelancong ok?" Miya berkata sambil mengetuk bumbung keretanya.
"Ok" aku tersenyum memandang adikku sambil memerhatikan pakaian yang tersarung ditubuhnya. Hanya seluar jean lusuh,t-shirt disertakan dengan jaket kulit bewarna coklat dan rambut pendeknya yang berwarna keperangan dibiar lepas hanya disarungkan dengan topi bewarna hitam merah.
Aku menggelengkan kepalaku apabila melihat pakainnya sentiasa begitu tiada perubahan.
45 minit kemudian.
Miya Nadiya p.o.v
"okay, dah sampai pon. Jom ngah" ajakku sambil keluar dari kereta.
"Shopping mall?? Dengan pakaian kamu begitu?"
"Tak salah kan? Yang penting ada rupa cantik tau. angah, apa kate arie nie kite jdie pasangan yang hangat bercinta nak tak? Dah lama tak kuar ngan angah"aku memujuk Nazim semasa kami berjalan menuju ke pintu pusat membeli belah.
"okay. Sini tangan tu." Nazim mencapai tangan kiri ku lalu dia menggenggam tangan ku erat.
Aku hanya mampu tersenyum.
Semasa kami berdua pusing satu shopping mall, aku perasan banyak mata memerhatikan kami terutamanya perempuan. Cemburu lar tu.
"Sayang, jom kita balik da pukul 2.00 da nie." aku merengek.
"okay sayang. Lama jugak kita ronda2 shopping mall nie" Nazim mengenyitkan matanya.
Sewaktu kami beriringan menuju ke tempat parking kereta, aku terlanggar seseorang.
*kedebuk*
"Aduh sakit lah."aku memegang bahuku yang dilanggar oleh seseorang .
"Yaa!!! Are you crazy? Blind?" tanya lelaki itu marah.
Aku terus menampar pipi kanan dia. Pantang diri dikata buta.
Lelaki itu kelihatan terkejut sambil memegang pipi kanannya.
Belom aku sempat menjawab soalan lelaki itu, angah meminta maaf pada lelaki itu lalu menarik aku untuk ke kereta.