Chapter 15

250 10 0
                                    

Tepat pukul 11 malam fashion show habis.

Dalam kereta.

"Adik, adik nak balik mana?

"Balik rumah Intan lar.. Esok kan kerja."

"ukay my BABY BOO.."

SKIP

ISNIN

Miya Nadiya pov

"Miya..miya bangunlar. Ko nak pie keje tak? Dah pukul 7.15 nie." bebel Intan sambil mengoyangkan lengan ku.

"Hmmmm..." aku terus bangun dan menuju ke bilik air untuk mandi.

Baekhyun pov

"Baekki ssi, ireona! Kamu tak kerja ke arie nie?" tanya Datin Fauziah.

"Errmmmm.... Baekki minta cuti arie nie." balasku sambil bangun dari tidur. "Omma dah masak sarapan ke??" sambungku.

"Dah. Cepat mandi omma dan appa tunggu kat bawah sarapan sama2"

"Appa tak kerja ke?"

" kerja tapi masuk lambat sikit. Katanya ada hal nak bincang ngan kamu." kata Datin Fauziah lalu keluar dari bilik.

Aku terkebil-kebil memandang pintu bilikku.

"Wae?" tanya ku pada diri. Aku terus menyapai tuala lalu menuju ke bilik air.

Setelah selesai mandi, aku terus turun kebawah menuju ke meja makan.

"Good morning appa" aku mendekati appa lalu mencium pipi tuanya yang sedang duduk menyantap sarapan. Omma yang berada disebelah appa hanya memerhati sambil tersenyum.

Aku duduk berhadapan omma.

"Appa, omma kata appa nak cakap sesuatu dekat baekki. Apa dia?" tanya ku sambil menyantap makanan yang telah terhidang dihadapan mata.

"Makan dulu nanti appa bagi tahu. Arraseo?"

"Nae appa"

Diruang tamu.

Appa duduk dihadapan ku dan omma yang setia berada di sisinya.

Appa memandangku dengan riak muka yang serius.

"Appa, waeyo?"

"Appa ngan omma dah sepakat nak kahwin kan kamu dengan anak kawan mama kamu." katanya.

"Mwo!?Jinjjayo? aku terkejut.

"Nae.. JINJJA!" balasnya.

"Wae? Baekki tak sedia lagi. Lagipun baekki kan muda lagi. Baru 24 tahun."

"Sebab kamu muda lar appa nak kamu kahwin cepat2. Dah2 appa tak peduli! Keputusan appa muktamat."

"Omma.. Cakap lar ngan appa. Baekki tak nak kahwin agie. Lagipun baekki tak kenal dia nie tup2 nak kahwin ngan dia." Aku buat muka sedih. Supaya hati appa cair. Tapi tekaanku meleset.

"Kamu dengar je cakap appa kamu. Lagipun omma kenal budak perempuan tu. Cantik orangnya." kata Datin Fauziah

"Appa tak peduli! Hujung minggu nie kita pergi rumah dorang untuk menentukan hari perkahwinan kamu!" kata appa lalu keluar dari rumah. Pergi pejabat barangkali.

"Omma.." aku duduk sebelah omma.

"Baekki-ahh, kamu dengar je kata appa ok? Nie demi kebaikan kamu juga."

Suami AKU Fesyen Designer!Where stories live. Discover now