" tak — tak mungkin jungmi macam tu "
" ke dia tipu aku ? "
" jungmi tak tipu aku kan ?? "
termenung . tertanya - tanya apakah betul jungmi seperti itu , dia 50-50 . tidak tahu mahu percayakan siapa , gadis itu jujur dengannya mustahil jungmi menipu . fikirannya menjadi serabut dan makin kusut , mahu sahaja melepaskan rasa geramnya tapi masih disekolah .
" hoi jake , kau okay tak ? " tegur sunghoon sambil menepuk kuat bahu jake .
" a— aku okay " jawab jake .
muncul kehadiran jungmi akhirnya , kelihatan gadis itu tersenyum gembira setelah nampak dengan kehadiran jake hari ini . risau jika lelaki itu lewat kerana dia .
" hai jake " sapa jungmi . jake melarikan pandangannya lalu keluar dari kelas . jungmi terkejut dengan tindakan jake , mengapa dia mengelak dari pandangannya ? sunghoon dan jay sendiri memandang jake sehingga tiada lagi kelibat lelaki itu .
" aku rasa jake tak ok . jungmi kau ada buat apa - apa salah ke ? " jay .
jungmi menggeleng .
kembali tempat duduknya .
~
" jake hari ni kau nak rehat kat kantin ke bilik music ? " tanya jay setelah siap menyimpan barangnya ke dalam beg .
" aku tak rehat . korang pergi la , aku ada hal " kata jake menutup begnya dan pergi .
sunghoon memandang jake pelik .
" kenapa dia tu ? " tanya jay .
" aku kena cakap dengan jungmi " kata sunghoon .
tbc .
YOU ARE READING
First Love . Jake Shim ✔️
Romantizm" sebab saya suka wanita yang bernama park jungmi " - on going ✔️