Enam Belas

472 13 0
                                    

Sebulan lebih telah berlalu. Aku masih bersikap dingin terhadap Naim. Jauh di sudut hati, aku sangat rindukan sentuhan dan belaiannya. Eh! Maksud aku, rindu untuk berinteraksi dengannya. Hehe. Naim juga begitu. Diam sahaja apabila berdua denganku di dalam bilik. Tapi aku tahu, kadang-kadang bila aku sudah lena, dia datang naik ke katilku dan tidur sambil memelukku erat. Keesokkan paginya dia akan bangun terlebih awal daripadaku sebab taknak kantoi akan perbuatannya. Hehehe.. Dia ingat aku tak tahu tu. Entahlah. Aku masih sakit hati bila teringat kejadian itu.

Lagi bertambah sakit hati bila aku nampak kejadian yang sama berlaku lagi pagi ni semasa dalam perjalanan ke fakultiku. Naim ni nak apa sial? Kadang-kadang tidur malam pelukkan aku. Tapi bila siang duk merenyam dengan si Qistina. Dah ada girlfriend buat lah cara dah ada girlfriend. Bentak hatiku.

"Sufian, aku tumpang tidur bilik kau malam ni boleh?" Soalku kepadanya semasa kami berjalan pulang dari kelas. Aku nekad, malam ni aku takkan tidur di bilik. Argh! Aku taknak tengok muka Naim.

"Aik, kenapa tiba-tiba?" Soalnya kembali sambil memandangku dengan muka yang pelik.

"Takde apa-apa. Saja. Bilik aku panaslah", aku berkias.

"Hang ni biar betul? Selama ni tak pernah pulak hang merungut."

"Ahh, kau ni! Boleh ke tak boleh? Kalau tak boleh takpelah", aku sedikit merajuk. Laaahh tiber.

"Ye la ye la, datang je la malam nanti. Hang tahu bilik aku kat mana kan?" Ujarnya lembut. Aku hanya mengangguk.

Usai makan malam sendirian, aku pulang ke bilik untuk memberus gigi sebelum pergi ke bilik Sufian. Semasa aku pulang dari tandas, Naim telah berada di meja belajarnya tekun menghadap laptop menyiapkan assignment. Aku hanya menjelingnya sekilas sebelum keluar kembali tanpa memperdulikannya. Aku berjalan menuju ke bilik Sufian, aku mengetuk pintu sesudah sampai di hadapan biliknya. Tombol pintu dipulas. Tidak berkunci. Aku menjengah masuk untuk melihat ke dalam bilik. Sufian sudah terlena di atas katilnya. Katil sebelah ku pandang. Kosong. Aik, mana roommate dia pergi? Aku berjalan masuk menuju ke katil Sufian dan terus duduk dibirai katil berdekatan dengan kakinya.

"Eee.. Lama-lama pandang, handsome jugak dia ni rupanya", getus hatiku nakal. He he he. Suci je muka time tidur. So innocent.

"Hang tenung apa tu?" Sedang aku ralit memandang ke arahnya, tiba-tiba dia menegurku. Terperanjat aku dibuatnya. Ingatkan betul-betul tengah tidur. Kuaja.

"Mana ada aku tenung kau!" Balasku. Sufian bangkit dari pembaringan.

"Laaa, aku dak kata pun hang tenung aku", dia bijak memerangkapku. Gulp! Celaka punya Sufian. Aku menggigit bibir.

"Eh, assignment kelas Statistics pagi tadi kau dah siap? Aku tak faham la macam mana nak buat", cepat aku mengalihkan topik perbualan.

"Em, yang tu dah siap dah. Awat? Hang nak aku ajar ka?"

"Boleh jugak, tapi hari ni aku tak bawa buku la. Esok-esok la aku datang bawa buku. Lagi pun nak kena hantar minggu depan kan. Hehe".

"Eh, roommate kau pergi mana?" Sambungku lagi.

"Hmm.. Entah la dia. Masa aku sampai bilik ptetang tadi dia tergesa-gesa keluar dengan beg. Ada emergency kot", Sufian kembali baring.

"Macam tu aku tumpang tidur kat katil dia lah ek?" Tanyaku seraya bangun dari katilnya.

"Eh, hang takyah nak ngada tidur kat katil orang lain. Tidur ja sini dengan aku", balasnya sempat mencapai dan menarik pergelangan tanganku untuk menyuruhku duduk kembali. Rentapan Sufian membuatkan aku hilang pertimbangan lalu jatuh terbaring di dalam dakapanya. Gulp! Apakah semua ini...?

"Dah, jom tidoq!" Pelukkannya dieratkan.

"Macam mana nak tidur dengan lampu terpasang!" Balasku membuat alasan untuk keluar dari dakapannya. Bingkas aku bangun berjalan ke suis untuk mematikan lampu. Aku kembali ke katil dan baring kembali di sebelah Sufian. Aku baring mengiring membelakanginya. Katil single membuatkan ruang jadi sempit bila tidur berdua. Sedang aku melayan perasaan, tiba-tiba ada tangan yang melingkar dari belakang.

"Malam ni aku nak tidur sambil peluk hang boleh?" Soalnya dengan suara yang mamai. Cepat betul mengantuknya.

"Hmm.." Itu sahaja balasanku. Terasa ada angin panas menampar-nampar belakang tengkukku. Adik di dalam seluar mula bangun berdiri. Ahh, sudah. Aku cuba sedaya upaya untuk melelapkan mata. Ternyata hangat badan Sufian sangat selesa dan memudahkan aku untuk terus terlena.

"Ahh.." Aku mendesah kesedapan apabila putingku dinyot-nyot oleh Sufian. Aku mencengkam rambutnya. Sebelah tangannya menggentel puting kiriku manakala tangan yang sebelah lagi bermain-main di lubangku. Damn! Aku menjadi semakin tidak keruan.

Kini bibir Sufian bertaut dengan bibirku. Lidah kami saling berlawanan antara satu sama lain menerjah ke dalam mulut antara satu sama lain. Perlahan-lahan bibirnya menuruni ke arah tengkuk dan telingaku. Aku mendesah sekali lagi. Dia kini turun ke perutku. Perut dan kawasan sekitar ari-ariku diciumnya lembut. Aku menjadi semakin teransang. Air mazi meleleh keluar daripada kepala batangku yang berdenyut. Kemudian kedua kakiku diangkat. Sufian terus membenamkan mukanya ke celah punggungku. Aku kembali mendesah kesedapan. Lidahnya bermain di sekitar lubangku. Kadang-kadang terasa lidahnya menekan-nekan mahu masuk.

"Hairul. Ooo Hairul. Hang okay dak ni?" Terasa Sufian menepuk-nepuk pipiku perlahan.

"Emm, kenapa Sufian?" Aku terjaga dari lena. Cis, mimpi rupanya!

"Takdak la, aku dengar hang duk mengerang. Ingatkan hang sakit ka apa. Tu aku kejut tu", kalaulah Sufian boleh nampak dalam gelap, mesti dia dah nampak muka aku sudah merah. Malu siot! Mimpi hampir basah pun boleh ngigau ke? Haha.

Bayang (boyXboy)Where stories live. Discover now