Sejak kebelakangan ni perangai Naim sedikit berubah. Sedikit? Banyak juga sebenarnya. Sejak kejadian dalam kereta tempoh hari, dia banyak mendiamkan dirinya. Tak nampak dah perangai manja dia tu. Pergi kafe pun sorang-sorang. Kadang-kadang dengan rakan sekelasnya.
Haih, merajuk ke dia dengan aku? Bukan tak suka, tapi aku memilih untuk mengenali antara satu sama lain dahulu. Manalah tahu ada perangai dia yang aku tak suka nanti? Ke ntah-ntah dia sendiri keliru dengan perasaan dia.
Ahh, lantaklah! Komputer riba di hadapan kutatap. Jari lincah menari-nari di atas papan kekunci.
Kringggg! Telefon pintar Naim di atas mejanya berbunyi. Aku kerling sekilas. Tertera nama 'Sayang 💞'. Hatiku tiba-tiba tersentap. Cemburukah aku?
Naim bangkit dari katil dan segera pencapai telefon pintarnya. Dia bergerak sedikit menjauhiku. Butir-butir perbualannya tidak dapatku tangkap.
"Okay, I love you too!" Naim mengakhiri perbualannya. Dadaku tiba-tiba berdegup kencang. Sakit. Perasaan apakah ini? Aku menjeling ke arahnya. Dia membuat muka selamba.
Ewah. Ewah. Hari tu bukan main confess kat aku. Tup tup, la ni dah ada 'sayang' pulak. Cepatnya kau move on, wey! Geram.
Ting! Ting! Hah, ada mesej masuk. Daripada Hasif. Ah, apa pulak mamat ni mahu?
> Hai, awak. Free tak? Lunch jom.
Hmm. Nak pergi ke tak nak ek? Aku mengetuk-ngetuk meja.
< Okaylah. Kat mana?
> Hmm. Not sure yet. I'll pick you up in 30 minutes?
Terus aku kongsikan lokasiku kepada Hasif. Aku bersiap ala kadar.
"Nak pergi mana?" Naim tiba-tiba bersuara. Eh, ingatkan dah bisu tadi.
"Dating", balasku ringkas. Aku jelingnya sekilas. Riak mukanya sedikit berubah. Dah kenapa?
***
Aku pulang sudah menghampiri senja. Perlahan-lahan tombol pintu kupulas. Suram. Hanya bunyi deru angin kipas. Naim sedang nyenyak tidur.
"Naim"
"..."
"Oooohh, Naim. Dah nak maghrib ni, bangunlah", aku menggerakkan tubuhnya.
"Tak elok tidur waktu begini", aku berpaling ingin menuju ke almari. Tiba-tiba sahaja pergelangan tanganku digenggam erat dan ditarik. Aku rebah di atas katil. Lebih tepat lagi, di atas dada bidang Naim. Apakah?
"Hey, apa ni?" Naim memelukku erat. Hangat nafasnya mengenai tengkukku. Meremang bulu roma!
"I miss you", eh. Eh. Budak ni. Kini pernafasannya dekat dengan telingaku. Terdengar dia sedikit mendesah.
Ah, shit! Titik lemahku. Batangku mula mengeras di dalam seluar. Aku meronta ingin meloloskan diri daripada dakapan kejap Naim.
"Sayang...", panggilnya seakan merengek.
"Naim apa ni? Nak mandilah. Dah nak maghrib!" Terus Naim meleraikan pelukannya. Segera aku bangkit mencapai tuala dan alatan mandian.
Aku termenung selama aku berada di bawah pancuran air. Kenapa dia berubah dalam sekelip mata? Masih terbayang adegan tadi. Tak semena, aku menegang. Eh, siot. Apa ni? Tahu la dah lama tak mendapat, jangan la macam ni.
Hairul meneruskan mandian sambil menyanyi-nyanyi kecil.
***
Perlahan-lahan pintu dibuka. Diintai sedikit keadaan di dalam bilik tersebut. Fuh! Naim takde. Cepat-cepat Hairul masuk dan mengunci pintu. Sedang mencari-cari pakaian di dalam almari, tiba-tiba ada satu tangan melingkari pinggang Hairul. Seperti terkena renjatan elektrik, bahu Hairul terangkat sedikit. Terkejut.
Dia memusingkan badan. Tersengih-sengih Naim berdiri di hadapannya. Ketinggian Naim yang sedikit melebihinya membuatkan Hairul sedikit mendongak.
"Apa ni Naim?" Dahiku sedikit berkerut.
"Saya nak awak. Hehehe", okay, ini creepy.
"Mengarut apa ni?" Renungan mata Naim membuatkan aku tidak beberapa selesa. Dadaku berdegup pantas. Macam nak tercabut dah ni. Naim menghampiriku. Aku terundur sedikit. Lama-kelamaan...
Bukk! Kakiku tersadung sesuatu. Terus aku rebah di atas katil. Makin menggelabah aku dibuatnya. Naim nampak itu sebagai satu peluang, terus dia tindih badanku.
********
Naim POVSakit hati aku dengan jawapan Hairul. Hello? Pergi dating? Mana boleh! Kau, aku punya! Bentak Naim. Dia mesti lakukan sesuatu.
Dia menyorok di balik pintu. Hairul tak perasan kehadirannya. Terdengar Hairul seperti melepaskan nafas lega. Oooh, kau nak mengelak daripada aku ek. Siap kau.
Hairul yang hanya bertuala sedikit sebanyak menaikkan lagi nafsu Naim. Tubuhnya putih. Tiada cacat cela. Naim pengawal aturan pernafasannya. Hairul yang membelakanginya tidak perasan akan kehadirannya kerana sibuk mencari pakaian di dalam almari. Pinggang Hairul dipeluk erat.
Kini Hairul terjatuh terbaring di atas katil. Tualanya sedikit terselak menampakkan pehanya yang gebu. Naim menjadi tidak keruan. Dia nampak itu sebagai satu peluang, terus dia hempap badan Hairul.
Hairul sedaya upaya menolak tubuh Naim. Sasaran Naim adalah telinga dan tengkuk Hairul. Terdengar bunyi Hairul seakan mendesah.
"Naim... please don't..", suara Hairul tenggelam timbul. Antara menolak dan merelakan kesedapan. Aku meneruskan lagi 'menyerang' telinga dan tengkuk Hairul tanpa mempedulikannya. Tersenyum sedikit, kini aku tahu di mana kelemahan Hairul.
YOU ARE READING
Bayang (boyXboy)
RomanceNaim yang hadir sebagai roommate baru sedikit sebanyak mengganggu jiwa Hairul. Dalam diam Hairul mula menyukai roommate barunya itu. Amaran: akan ada beberapa chapters yang ada 18sx melampau. #First time menulis. Tak tahu la best ke tak.