Kitabın ismi: Telif
Kitabın yazarı: marsmelow2
Durumu: Devam ediyor.
Bölüm sayısı: 42
Tür: Mizah/Genç KurguSon günlerde finaller yüzünden canım çok sıkkın. Bu yüzden bu sefer kitap ararken ciddi konulu bir kitap değil de, böyle daha çok iç açan, komik bir kitap bulayım dedim. Ve o kitabı buldum!
Təlif.
Təlifci qız.
Söyleyeceğim tek şey var. Bu kadar güldüğüm için yazara çok teşekkür ederim! Evet kitap baya komki. Ve hawli.
Diğer incelemelerin aksine, bu kitabımız mizah kitabı olduğu için 5 kriterden biri olan Betimleme/Sunum, Anlatım çıkarılıp yerine Yapılan Şakalar/Espriler kriteri gelmiştir.
Bölümdeki tüm incelemeler benim şahsi fikirlerimdir. Anlayışınız için teşekkürler.
Ayrıca kitap incelemesi 5 kritere göre bölünecek, her biri 20 üzerinden puanlanacak, ve toplamda kitap 100 üzerinden puan alacaktır.
Bu kriterler:
1. Konu/Hikaye
2. Karakterler/Karakter gelişimi
3. Yapılan Espriler/Şakalar
4. Sürükleyicilik
5. Yazı/İmla kuralları.0-40 Puan - Bu kitap olmamış.
41-55 Puan - Çoğunlukla vasat. Ama şans vermeye değer.
56-70 - İyi bir kitap. Bir deneyin.
71-80 - Kesinlikle şans verilmesi güzel ve çok iyi bir kitap!
81-90 - Kesinlikle çok güzel ve mükemmele yakın bir kitap!
91-95 - Ölmeden önce okunması gereken bir kitap!
96-100 - Bir başyapıt. Bir şaheser.Puanlama bölümün sonunda yer alacaktır. İyi okumalar!
1. KONU/HİKAYE
Şimdi genç kurgu görünce "Hooop kardeşim noluyo sen hani sevmezdin?" Diye düşünebilirsiniz. Ama bir kitap komikse komiktir abi yani gülüp geçerim. Türü ne olursa komikse okurum yani.
Hikayemiz 2024 yılında geçiyor. (Neden 2023 değil? 😕) Melek Keskin isimli genç bir youtuber 10 milyon aboneye sahip, sevecen ve tatlı bir kızdır. Bir gün video çekerken videoda Ege Yılmaz isimli bir youtuberin şarkısını açar ve videosu telif yer. Melek eğer bir hafta içerisinde özür dilemezse videosu silinecektir.
Nasıl ama? Hawli dimi?
Öyle şaşalı bir konu değil. Zaten mizah türlü bir kitaptan daha ne bekleyebiliriz ki? Ama konu orijinal be itiraf edeyim. Yazarın yerinde ve güzel şekilde kullandığı şakalar (ki detaylı değineceğim) hikayenin daha güzel ilerlemesine sebep oluyor. Gıcık eden kötü çocuk tipi dışında (ki o da çok kısa bir sahnede var) başka klişe görmedim. Tek fark diğer klişe genç kurgulardan farklı olması, klişe olmayan ve gerçekten komik bir mizah içermesi. Yoksa standart bir genç kurgu yani.
Ama mizahın da formüllerinden biri bu değil midir? Klişe şeyleri alıp kitabında klişe değilmiş gibi göstereceksin.
Konu ve Hikayeye puanım.
13/20
2. KARAKTERLER/KARAKTER GELİŞİMİ
ÖFF BE! ÖFF!
Bu kadar içten bu kadar samimi, bu kadar okuyucuyla kendi arasında bağ oluşturan bi karakter yazılır mı be arkadaşım? Ana karakterimiz Melek'i geçmişi ve özellikleri hakkında HİÇ BİR bilgi verilmemesine rağmen...
Yaşadığı olaylara tepkisi ve insanlarla konuşması o kadar iyi açıyo ki karakterini sırf bu iki kriterle artık nasıl bir karakterle karşı karşıya olduğumuzun farkındayız! Helal be yazar!