Kitabın ismi: Silüetler
Kitabın yazarı: saturnian18
Bölüm sayısı: 8
Durumu: Devam ediyor.
Tür: FantastikBölümdeki tüm incelemeler benim şahsi fikirlerimdir. Anlayışınız için teşekkürler.
Ayrıca kitap incelemesi 5 kritere göre bölünecek, her biri 20 üzerinden puanlanacak, ve toplamda kitap 100 üzerinden puan alacaktır.
Bu kriterler:
1. Konu/Hikaye
2. Karakterler/Karakter gelişimi
3. Betimleme/Sunum, Anlatım.
4. Sürükleyicilik
5. Yazı/İmla kuralları.0-40 Puan - Bu kitap olmamış.
41-55 Puan - Çoğunlukla vasat. Ama şans vermeye değer.
56-70 - İyi bir kitap. Bir deneyin.
71-80 - Kesinlikle şans verilmesi güzel ve çok iyi bir kitap!
81-90 - Kesinlikle çok güzel ve mükemmele yakın bir kitap!
91-95 - Ölmeden önce okunması gereken bir kitap!
96-100 - Bir başyapıt. Bir şaheser.<><><><><><><><><><><><><><><><><>
Merhabalar her kese! Nasılsınız? Umarım iyisinizdir.
Bugün yine fantastik bir türle karşınızdayım. Gün geçtikçe fantastik türlerin artması bu türün klişeleşmeye doğru yol alacağının habercisi olsa da, yazarların geniş hayal güçlerini sahip olması beni mutlu ediyor.
1. KONU/HİKAYE
Bakın arkadaşlar. Fantastik bir evren yazıyorsanız onu tanıtmanız çok önemli. Onun dünyasını göstermelisiniz. Tasvir etmelisiniz.
Hikayemiz birkaç bölüm okumama rağmen adına hiçbir yerde rastlamadığım fantastik bir evrende geçiyor.
Ana karakterimiz Aden isimli genç bir kız, ve hikaye onun ağzından anlatılıyor.Şimdi bir şey diyeceğim. Söyleyeceklerim bu kitaba ait değil bu arada. Genel olarak söylüyorum.
Böyle genç kurgu türünde olan, ana karakterimizin hep genç kız olduğu kitaplarda neden her zaman, her zaman demeyelim de çoğu zaman hikaye neden yazarımızın ağzından değil de ana karakterimizin ağzından anlatılıyor?Eğer kitabımız Dedektif türünde veya korku türünde bir şeyse Evet hikaye ana karakterin ağzından anlatılabilir. Çünkü böyle hikayelerde yazarımız okuyucunun herşeyi bilmemesini isteyebilir.
Fakat, böylesine fantastik bir evrende Bence yazarın kendi ağzından anlatılması daha doğru olur. Çünkü fantastik bir evreni tanıtmak tek bir karakterin altından kalkacağı bir iş değil o evreni tanıtmak, her şeyini bize göstermek lazım.Fakat bu her zaman böyle olmuyor. Yazar kendisinden asılı olarak isterse hikayesi'nde dünyanı daha fazla göstermesonin yerine, ana karakterin hayatına daha çok yoğunlaşabilir. Tabii bu kitabın hikayesine bağlı bir şey
Tabii bu bir eksi değil, bu benim düşüncem.
Hikayeyi anlatacak olursam, hikayeyi anlamakta gerçekten zorluk çektim. Öyle ki dün hikayenin ilk 3 bölümünü okumama rağmen, bugün kitabı yeniden okumayı denedim. Ve az da olsa bir şey anladım.
Aden isimli ana karakterimizin yaşadığı evin bahçesine gölge ırkında bir adam giriyor. Fakat Aden Onu tam öldürecekken o dumana dönüşüp yok oluyor. Adenin kendi fantastik bir gücü varken o hiçbir şekilde bunu kullanmıyor ve gücünü kullanmamak onu çöküşe doğru itiyor.
Hikayenin fantastik türde olması bir artı olsa da, her ne kadar klişe olmasa da gerçekten fantastik türlerde ana karakterimizin kız olması ve hikayenin kendi ağzından anlatılması çok kullanılan bir şey.
Ama artı olan bir şey de var ki hikaye aşırı fantastik ve yazar hikayeyi yazarken hayal gücünü gerçekten zorlamış. Sadece fantastik bir dünya kurmakla kalmamış, içine gerçekten fantastik elementler eklemiş. Takdir edilesi bir şey.