Kitabın adı: waldo sen neden burada değilsin
Kitabın yazarı: afedersinizamasakinm
Bölüm sayısı: 6
Durumu: Devam ediyor.
Tür: FantastikvBölümdeki tüm incelemeler benim şahsi fikirlerimdir. Anlayışınız için teşekkürler.
Ayrıca kitap incelemesi 5 kritere göre bölünecek, her biri 20 üzerinden puanlanacak, ve toplamda kitap 100 üzerinden puan alacaktır.
Bu kriterler:
1. Konu/Hikaye
2. Karakterler/Karakter gelişimi
3. Betimleme/Sunum, Anlatım.
4. Sürükleyicilik
5. Yazı/İmla kuralları.0-20 - Hayal kırıklığı. Zaman kaybı.
21-40 - Olmamış bir kitap. Kötü.
41-60 - Ortalama bir kitap. Bir deneyin bakalım.
61-70 - İyi bir kitap. Tavsiye edilir.
71-80 - Kesinlikle çok iyi bir kitap! Şiddetle tavsiye edilir!
81-90 - Kesinlikle okunması gereken, çok güzel bir kitap!
91-95 - Ölmeden önce okunması gereken mükemmel bir kitap!
96-100 - Bir başyapıt. Bir şaheser.<><><><><><><><><><><><><><><><><>
Yok... Umudum var...
Hàlà sıradışı kitaplarla karşılaşıyorsam Wattpad'den hàlà umudum var demektir.
1. KONU/HİKAYE
Rebecca isimli genç bir kız hiç istemediği bir adamla, Kont Arthur'la evlenecektir. O yüzden gergin ve telaşlıdır. Rebecca, düğün öncesinde bir anda küçülmeye başlar ve hiç bilmediği bir dünyaya adım atar. Burada Waldo ile tanışan Rebecca, kaçarken Waldo'nun tavşanını da alıp kaçırır. Tavşanı olmadan sihirbazlık yapamayan Waldo, tavşanını geri almak için Vals ile birlikte Rebecca'yı aramaya başlar. Böylelikle üçlünün maceraları başlar.
Aslında ilk başta basit bir hikaye gibi gözükse de kesinlikle öyle değildi. Anlamak için biraz dikkatli okumanız lazımdı hikayeyi, ve ben de aşağı yukarı konuyu anlatabildiğim kadar anlatmaya çalıştım.
Konu olarak kitap benim ilgimi çok çekti aslında. Konunun orijinalliği takdir edilesiydi. Ve bir de hikayede yazarın hikayede okuyucuyla arada bir konuşması, onunla diyaloga girmesine bayılmasam da, hoşuma gitti. Yani hoş olmuş. Farklılık var kitapta. Tek farklılık bu değil, baya güzel olaylar var.
Bunlardan bir diğeri de kitabın ismi. Aslında hikayeyi eleştirirken kitap ismi, kapak, tanıtım gibi sırf eleştiri metni uzun olsun diye böyle gereksiz şeylerden genellikle bahsetmem. Ama ben bu kitabın ismini nedensizce çok beğendim be. Sıradışı kitap isimlerini çok severim ben. Baksanıza, "Waldo sen neden burada değilsin" Çok güzel değil mi ya? Kitabın ismini ilk okuduğumda İsmet Özel'in yazdığı "Henry sen neden burdasın?" Kitabı geldi aklıma direkt ve ondan esinlenildiğini düşündüm. Açıklama kısmında da yazarımız belirtmiş zaten. Ama söylemek istediğim bir şey var yazar. LÜTFEN AMA LÜTFEN KİTABIN İSMİNİ DÜZENLE!!!
"Waldo sen neden burada değilsin?" Koy mesela. Çünka kitabın kendi isminde tüm sözler küçük harflerle yazılmış. Bu bana kitabın ismine baktığımda hoş bir his bırakmadı. Çünkü ismi okuduğumda sanki bir hikaye değil de, sanki kitap bile olmayan, saçmasapan bir amaç için yazılmış saçma "kitapları" anımsatıyordu. Böyle güzel hikayenin kitap ismi kesinlikle düzenlenmeli!
Hikayeye dönecek olursak, genel anlamda çok sevdim. Yazarın hayal gücüme hayran kaldım. Bazı kısımlarının anlaması zor olduğu dışında, neredeyse her şey yeri yerinde!
Konu/Hikaye'ye puanım.
16/20.
2. KARAKTERLER/KARAKTER GELİŞİMİ
Geleneğimizi bozmadan ana karakterle başlayalım. Yani Rebecca'yla.
Rebecca genç, karakteri değişken bir bir kız. Evet. Bu kadar. Çünkü ana karakter olmasına rağmen hikayede çok az gözüküyor. Rebecca neredeyse dengede tutulmuş bir karakter. Neredeyse diyorum. Çünkü, ana ana karakter gözümü yoracak şekilde çok fazla gözükmüyor, ama hem de çok az gözüküyor. Benim tavsiyem Rebecca'yı bir tık daha ön planda tutmak.
Aslında biliyor musunuz? Hàla ana karakterin kim olduğunu anlayamadım. Belki de Rebecca değildir, Vals'dır, Waldo'dur, kitapta karakterini en çok beğendiğim pandomincidir belki de.
Pandominci demişken, ben o karakteri aşırı beğendim be! Hikayede çok az gözükmesine rağmen konuşmaları o kadsr içtenlikle yazılmış ki kendisini bana çok kısa süre içerisinde sevdirdi. Pandominci karakteri doğru kullanılırsa çok güzel yerlere gelinebilir.
Vals ve Waldo'da ise pek özel bir şey görmedim. Tamam klişe bir karakter değiller, ama onları özel yapacak bir şey de görmedim henüz.
Karakterler/Karakter Gelişimine puanım.
15/20.
3. BETİMLEME/SUNUM, ANLATIM.
Genel olarak baktığımda hikayenin betimlemesi ortalama üstüydü. Mekan ve karakter tasvirleri yeteri kadar iyi derecedeydi. Ama olayların anlatılması sanki biraz yavan kalmıştı bana göre. Tekrar söylüyorum, hikeyede direkt yazar ve okuyucu ilişkisi hikaye sunumunu çok daha güzel yere taşımıştı. Ama olayların bir tık daha hızlı anlatılması hikayenin temposunu aksatıyor, okuyucunun hikayeye olan etkisini birazcık azaltıyor gibiydi. Bir de hikaye boyunca okuyucuyu pek etkileyecek ve şaşırtacak bir şeyler de olmuyordu. Gerçekten "vaaaayyy" dediğim tek sahne Rebecca'nın şu böcekler alemine geçmesiydi. Onun dışında çok sakin, ama biraz hızlı ilerliyordu hikayemiz.
Betimleme/Sunum, Anlatım'a puanım.
14/20.
4. SÜRÜKLEYİCİLİK
Her zamanki gibi bu konudan bahsedince işe betimleme de karışıyor. Çünkü hikaye betimlemesi okuyucuyu sürüklemek için kullanılan en önemli unsurlardan bir tanesidir. Hikayenin konusu ve ilk bölümde Rebecca'nın başına gelenler okuyucuda zaten gelecek bölümde yaşanacak olaylar için merak uyandırıyor. Ama o merakı koruyup saklamak için temposu yüksek olaylar yerleştirmek, ve bölüm sonunu heyecanlı yerinde bitirmek lazım. Şahsen ben bu kitabın bölümlerinin sonlarında hiç heyecanlanmıyordum. Biraz daha heyecanlı bitse, işte o zaman sürükleyicilik daha iyi olabilir.
Sürükleyiliğe puanım.
14/20.
5. YAZI/İMLA KURALLARI.
Her bölümde ortalama 2-4 arası hatayla karşılaşıyordum. Bölümleri yeniden düzenlemekte fayda var. Hataların hepsi de harf hatasıydı. Noktalama kurallarında hiç bir problem yoktu.
Yazı/İmla Kuralları'na puanım.
15/20.
SONUÇ:
Konu/Hikaye: 16/20
Karakterler/Karakter gelişimi: 15/20
Betimleme/Sunum, Anlatım: 14/20
Sürükleyicilik: 14/20
Yazı/İmla kuralları: 15/20
TOPLAM KİTAP PUANI: 74/100"Kesinlikle çok iyi bir kitap! Şiddetle tavsiye edilir!"