Kitabın adı: REDUYG
Kitabın yazarı: Gezgin__61
Bölüm sayısı: 18
Durumu: Devam ediyor.
Tür: FantastikBölümdeki tüm incelemeler benim şahsi fikirlerimdir. Anlayışınız için teşekkürler.
Ayrıca kitap incelemesi 5 kritere göre bölünecek, her biri 20 üzerinden puanlanacak, ve toplamda kitap 100 üzerinden puan alacaktır.
Bu kriterler:
1. Konu/Hikaye
2. Karakterler/Karakter gelişimi
3. Betimleme/Sunum, Anlatım.
4. Sürükleyicilik
5. Yazı/İmla kuralları.0-20 - Hayal kırıklığı. Zaman kaybı.
21-40 - Olmamış bir kitap. Kötü.
41-60 - Ortalama bir kitap. Bir deneyin bakalım.
61-70 - İyi bir kitap. Tavsiye edilir.
71-80 - Kesinlikle çok iyi bir kitap! Şiddetle tavsiye edilir!
81-90 - Kesinlikle okunması gereken, çok güzel bir kitap!
91-95 - Ölmeden önce okunması gereken mükemmel bir kitap!
96-100 - Bir başyapıt. Bir şaheser.<><><><><><><><><><><><><><><><><>
Reduyg... Ne kadar güzel bir kelime değil mi?
1. KONU/HİKAYE
Semra isimli 20 yaşında genç bir kız 5 yaşına kadar özgür yaşamış, sonrakı hayatında kendi gücünü kullanamaması sebebiyle annesi ve babası tarafından evinin bahçesinden bir adım bile dışarı atması yasaklanmıştır. Ama bir gün Asaf isimli genç bir çocuk onu dışarıda bekleyeceğini söyler. Taboii bunu samimi değil, tehditkar bir tavırla söylüyordur. Semra bahçeden dışarı çıkıp Asafın dediği yere gider ve macerası başlar..
Saf kızımız Asafa "Sen kimsin? Ne istiyorsun?" Gibi sorular bile sormadan bilinmezliğe doğru koşuyordur.
Aslında klasik Wattpad fantastik türlü hikayelerinden bir farkı yok. Hikaye ana karakterin ağzından anlatılıyor. Bu yüzden yine harcanmış, potansiyelli bir evrenle karşı karşıyayız. Ha, eğer evrenden daha çok hikayedeki odak konusu ana karakterin hikayesiyse, bu da klasik bir hikaye. Acı çeken genç kızımız, bu acılardan kurtulmak için kendi yolunu çiziyor.
Ama bilmediğim bir şey var. Prensesler gibi yaşamasına rağmen, neden acı çekiyor? Neden tripten tribe giriyor? Hayatından şikayet ediyor? Bozuk olduğu için mi? Dışarıya çıkamadığı için mi? O yüzdense zaten on beş yıldır alışmamış mı? Hayat ona böyle normal gelmemiş mi? Annesi ve babası öyle güçlü olmalarına rağmen beynini yıkayıp "Senin yaşadığın hayat bu. Dışarısı çok kötü. Biz seni koruyoruz." Diyemediler mi?
Yoksa Semra Kuzey Kore'li mi? Kafamda deli sorular...
En azından ana karakter kötü çocuğa aşık olmadı. En azından benim okuduğum bölüme kadar! Bunu takdir ettim! Bu kısmı gerçekçi yazılmış.
Konu/Hikayeye puanım.
11/20.
2. KARAKTERLER/KARAKTER GELİŞİMİ.
Bu kısım bir tık daha geldi sanki gözüme. Aslında ana karakterin ağzından yazılan hikayelerde, ana karakterden başka kimseyi yakından tanıyamadığımız için diğer karakterleri önemsiz kılıyoruz.
Ama sanılanın aksine, karakter ağzından yazılan hikayeler yazarın ağzından anlatılan hikayelerden daha zordur.
Niye biliyor musunuz? Bir sorun niye?
Çünkü yazar kendi kaleminden anlatıyorsa hikayeyi, o, istediği karaktere istediği zaman yoğunlaşacak, özgür olacaktır. Yani ana karakterden başka isterse yan karakterlerden de bol bol bahsedebilir, hikayelerini gösterebilir. Fakat ana karakterin ağzından yazılan hikaye yazmak çok zor. Çünkü burada sadece bir karaktere odaklandığımız için diğer tüm karakterler gözümüze figüren gibi geliyor.
Yazar eğer hikayeyi ana karakterin ağzından anlatıyorsa karakterleri o kadar dengede tutmalı ki, biz ana karakterimize odaklandığımız zaman diğer karakterlerin varlığını unutmayalım. Ana karakterlerin hikayelerine aşırı önem verilmemeli, yan karakterlere de biraz zaman ayırılmalı.
Ama bu hikayede durum öyle ki buna gerek kalmıyor. Ana karakter "BANA ODAKLANIN! BU BENİM HİKAYEM!" diye bas bas bağırıyor.
Üzgünüm ama karakter hakkında bundan fazla konuşamam. Çünkü hikayede karakter yok. Var da, hepsi ana karakterle iletişime geçmek için var.
Karakterler/Karakter gelişimine puanım.
11/20
3. BETİMLEME/SUNUM, ANLATIM.
Betimlemeler iyi işlenmiş. Okurken her şey canlanıyordu gözümde. Basite kaçmamış yazar. Okuyucunun kafasında canlansın diye uğraş sarf etmiş. Her ne kadar betimlemelerin çoğu ana karakterin düşüncelerini tasvir etmek olsa da, genel anlamda başarılı.
Ama sunum şekli..
Dedim, dedim, dedi, dedim, dedi, dedim, dedi, dedim, dedi..
OH, ÇOK YORULDUM!
Bu dedilere gerçekten bu kadae ihtiyaç. Dediklerini zaten anlıyoruz. İşaret diliye konuşacak değiller ya.
Maalesef bu hikayenin sadece burasında değil, çok yerinde var ve beni okurken yordu. Dedi, dedim yazılmadan da diyaloglar sürdürülebilir, ki böyle daha iyi olur. Bu kadarına gerek yok gerçekten.
Bir de hikayede ana karaktere aşırı fazla yoğunlaşma dışında başka bir sorun yok, betimlemeler gayet başarılı.
Betimleme/Sunum/Anlatım'a puanım.
14/20
4. SÜRÜKLEYİCİLİK.
Yeri geldi sıkıldım, yeri geldi hikayenin sonrasını merak ettim ve okudum. Belki incelemeden sonra hikayeyi okumaya devam ederim, bilemiyorum. Çünkü ben ana karaktere gerçekten acıdım! O kadar şikayetlenip durdu ki sonunda merak ettim. Sonda acaba ne olacak? Kavuşacak mı gücüne? Semra'yı güzel günler bekliyor mu? Hep dedim içimden. Hikaye sürükleyici. Semra'yla yaşadığımız maceralar ve olayların sonrası merak uyandırıyor.
Sürükleyiciliğe puanım.
15/20.
5. YAZI/İMLA KURALLARI.
Çok üzgünüm ama çok vasat. Hatta vasatın da altında. Öyle ki, ben kitapları okurken gördüğüm her hatanın ekran görüntüsünü alır, sonra Yazı/İmla kurallarını puanlarken gördüğüm hatalara göre puanlarım. Ama bu hikayede daha 1. Bölümün sonuna gelemeden ss almayı bıraktım. Yazar bir an önce bölümleri düzenlemeli.
Yazı/İmla kurallarına puanım.
7/20.
SONUÇ:
Konu/Hikaye: 11/20
Karakterler/Karakter gelişimi: 11/20
Betimleme/Sunum, Anlatım: 14/20
Sürükleyicilik: 15/20
Yazı/İmla kuralları: 7/20
TOPLAM KİTAP PUANI: 58/100"Ortalama bir kitap. Bir deneyin."