15/ PROMAJA

100 15 64
                                    

Kitabın adı: Promaja
Kitabın yazarı: caglanur-
Bölüm sayısı: 11
Durumu: Devam ediyor
Tür: Mistik/Fantastik

Bölümdeki tüm incelemeler benim şahsi fikirlerimdir. Anlayışınız için teşekkürler.

Ayrıca kitap incelemesi 5 kritere göre bölünecek, her biri 20 üzerinden puanlanacak, ve toplamda kitap 100 üzerinden puan alacaktır.
Bu kriterler:
1. Konu/Hikaye
2. Karakterler/Karakter gelişimi
3. Betimleme/Sunum, Anlatım.
4. Sürükleyicilik
5. Yazı/İmla kuralları.

0-20 - Hayal kırıklığı. Zaman kaybı.
21-40 - Olmamış bir kitap. Kötü.
41-60 - Ortalama bir kitap. Bir deneyin bakalım.
61-70 - İyi bir kitap. Tavsiye edilir.
71-80 - Kesinlikle çok iyi bir kitap! Şiddetle tavsiye edilir!
81-90 - Kesinlikle okunması gereken, çok güzel bir kitap!
91-95 - Ölmeden önce okunması gereken mükemmel bir kitap!
96-100 - Bir başyapıt. Bir şaheser.

<><><><><><><><><><><><><><><><><>

Eheh. Özlediniz mi beni?

Sanki yıllardır yokmuşum gibi :p

Aslında işlerimin yoğunlaşmasının yanı sıra eleştirme hevesimi kıracak bir olay da oldu.

Geçen günlerde bir kişi eleştirilerimin boş olduğunu ve salladığımı söylemişti. Bunu pek umursamasam da benzer bir mesajı başka birinden bir kaç gün sonra alınca gerçekten üzüldüm. İkinci mesajda hatta beni Kaotik Mevzularla kıyaslamış, "Kaotik Mevzular senden daha iyi eleştiriyor seninkiler çöp" gibi bir şey demişti.

Yani ben her türlü eleştiriye açığımdır, eleştirdiğim yazarlar gibi. Ama çöp nedir? Saygısızlık bu.

Neyse. Biraz bunun için hevesim kırılmıştı açıkçası.

Bu arada beni Kaotik Mevzular'la kıyaslamış. Onların kim olduğunu sayfalarına baktıktan sonra öğrendim bu arada. Onlarla da hiçbir problemim yok yani, emeklerine saygım sonsuz.

Öncelikle Kaotik Mevzular 4 kişilik bir ekip ve ben tek başınayım. Dolayısıyla tabii ki onlar kadar detaylı inceleme yapamayacağım. İkincisi ise Kaotik Mevzular hikaye incelemesi için künye'sinde zibilyon tane şey isterken benim istediğim hiçbir şey yok. Ben de mi yazayım git kitabımın tüm bölümlerini oyla yorum yap takip et onu yap bunu yap? Yok. Sadece kitabınızı atın. Çok mu şey istiyorum?

Bir de onların yaptığı kitap kapağı, kitap tanıtımı, yazarın okuyucuya olan ilgisi gibi gereksiz kriterleri de var. (Bana göre gereksiz. Kesinlikle kötü anlamda söylemiyorum.) Ben bunları gereksiz gördüğüm için sadece 5 kritere bölüyorum. Aslında bazı makamlarda kitap kapağı gerçekten önemli bir rol oynayabilir ama bir örnek verecek olursak, George Orwell'in 1984 isimli kitabının kapağında çok basite kaçmış bir tasarımla karşılaşıyoruz. Ama kitabın kendisi? Efsane.

Ya da kitabın tanıtım kısmı. aslında o da kitap kapağı gibi bazı yerlerde önem taşıyabilir ama öyle çok ciddiye alınacak bir şey değil. Ya da yazarın okuyucuya olan ilgisi. Yazar isterse tüm yorumlara bile cevap verebilir, isterse hiçbirini cevaplamaz. Bu tamamen onun tercihine bağlı.

NEYSE.

İnceleme yazmayı özledim be!

Gelelim kitabımıza.

1. KONU/HİKAYE

Minerva isimli 23 yaşında genç bir kız gördüğü bir rüyanın etkisiyle, rüyasında gördüğü mekanı aramaya başlar. Aslında rüyasının gerçek hayatla bağlantılı olduğunu anlayan Minerva, tanıştığı Firuze hanımın sayesinde bilmediği gerçeklerle karşılaşacaktır. Geçmişini, annesinin kim olduğunu öğrenecektir.

BookscoreHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin