10/ KAOS/RUH BOYUTU

106 23 29
                                    

Kitabın adı: Kaos/Ruh Boyutu
Kitabın yazarı: Mitolojikbirpotter
Bölüm sayısı: 15
Durumu: Devam ediyor.
Tür: Fantastik

Bölümdeki tüm incelemeler benim şahsi fikirlerimdir. Anlayışınız için teşekkürler.

Ayrıca kitap incelemesi 5 kritere göre bölünecek, her biri 20 üzerinden puanlanacak, ve toplamda kitap 100 üzerinden puan alacaktır.
Bu kriterler:
1. Konu/Hikaye
2. Karakterler/Karakter gelişimi
3. Betimleme/Sunum, Anlatım.
4. Sürükleyicilik
5. Yazı/İmla kuralları.

0-20 - Hayal kırıklığı. Zaman kaybı.
21-40 - Olmamış bir kitap. Kötü.
41-60 - Ortalama bir kitap. Bir deneyin bakalım.
61-70 - İyi bir kitap. Tavsiye edilir.
71-80 - Kesinlikle çok iyi bir kitap! Şiddetle tavsiye edilir!
81-90 - Kesinlikle okunması gereken, çok güzel bir kitap!
91-95 - Ölmeden önce okunması gereken mükemmel bir kitap!
96-100 - Bir başyapıt. Bir şaheser.

<><><><><><><><><><><><><><><><><>

Bir kitap bu kadar realist yazılabilir mi arkadaş ya? Bir de fantastik türünde hani. Nasıl ya? Kaç yaşındasın sen yazar? Ne kadar olgunsun da böyle olayların birbirini kusursuz bir şekilde tamamladığı kitaplar yazıyorsun? Ha?

BEN BU KİTABI ÇOK BEĞENDİM!

1. KONU/HİKAYE

Kai isimli genç bir çocuk hiç kimseyle muhattap olmadan annesi ve babasıyla yaşamaktadır. Kendisi çok sakin biridir. Bir gün gece uyuduğunda bir rüya görür. Rüyada güzel bir kadın gören Kai, rüyasını unutmamak için not edinir, daha sonra notu kaybeder. Bu sırada Kai'nin ebeveynleri sandığı Esther ve Cliff, Kai'ye onun gerçek annesi ve babası olmadığını söyler. Ayrıca çekici bir kızla tanışır Kai.
Fakat bütün bunlardan sonra, Nagar isimli bir ruh yaratığı Kai'nin içine girer. Bundan kastım musallat olmak değil yani. Baya Kai kendi içinde onunla konuşur falan. Kai hikaye boyu yaşadığı kötü olayların birbiriyle bağlantılı olduğunu ve gizli gerçekleri öğrenecektir...

Hikaye hakkında uzun uzun konuşmak istiyorum aslında. Konuşacağım da.

Önceki incelemelerde fantastik türlü bir kitap yazarken yazarın kaleminden anlatılması daha etkili olur demiştim.

SÖZÜMÜ GERİ ALIYORUM!

Kaos/Ruh Boyutu fantastik bir tür olmasına rağmen karakterin ağzından anlatılıyor. Başta bu konu hakkında hiç bir önyargı yapmadan devam etti okumaya. Ve iyiki de karakterin ağzından yazılmış dedim. Okurken Kai ile o kadar güzel bir bağ kurdum ki aramda, ana karakterle aynı hissleri yaşama hissi bu kitapta da oldu. Hem de fazlasıyla! Bu hikayenin ilk artısı.

Hikayenin ikinci artısı, gerçekçi olması. Çok ama çok gerçekçi bir hikaye var. Dizi olarak nasıl Breaking Bad, oyun olarak Red Dead Remeption 2 nasıl gerçekçiyse, kitap olarak da Kaos/Ruh boyutu gerçekçi.

Yani öyle bir hava var ki kitapta, yazar diyalogları yazarken gerçekten de gitmiş iki tane insanı karşısına alıp konuşturmuş gibi. Karakterler arasında bağlar, olayların ilerleme şekli, her şey yerinde abi.

Gerçekten ciddi ciddi düşündüm ve bu hikayenin herhangi bir tarafını eleştirebilir miyim? Diye düşündüm. Ama yok. Ne kadar kurcalarsam olmadı.

Hikayenin asıl konusu bir kaç bölüm sonra başlamasına rağmen, ilk bölümler beni okurken hiç ama hiiiiç sıkmadı. Her satırını, her cümlesini büyük zevkle okudum kitabın. Hikayenin içinde aşk da var ama o kadar mükemmel işlenmiş bir hikaye ki odun biri olan beni bile 3 bölümde romantik bir adam yaptı. İşte aşk dozunda olabilir dediğim şey bu!

BookscoreHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin