🔥 الفصل الثاني 🔥

9.4K 293 47
                                    

صلوا على رسول الله 💜🌼

بسم الله الرحمن الرحيم 💜🌼

استغفر الله العظيم من كل ذنب عظيم 💜🌼

وهنا في الصباح الباكر .

في جناح رعد وبتول .. كان رعد يجلس بحزن شديد ويجيب اللوم علي مع حدث ... فهو يقول لي نفسه بأنه السبب بما حدث لي ابنته .

🔥 فلاش باااك 🔥

كان رعد يمشي في طرقات المشفي بقلق شديد ف زوجته وحب حياته تليد .. وصوت صوتها يوجع قلبه الالم ... ولاكنه فرح باانه سوف يصبح اب لي اربع تؤام ... ولاكن القدر ليس معاها دائما .

وهنا خرجت الطبيبه .
وهنا جري رعد وقال بلهفه / بتول كويسه .

ردت الطبيبه بعمليه / اه المريضه كويسه بس الاولاد اتولدو في السابع لازم حضنه يقعدوا شوية بعد كده هتاخدهم البيت .. دا علشان صحتهم بس .

وهنا هز رعد ترأسه وقال بهدوء / ممكن ادخل لي المريضه .

أذنت لها الطبيه ... وبعدها مشت ..

وهو دخل جلس بجانب بتول وقبل أيدها وقال بحب وحنان / قلبي عامله اي .. انتي كويسه .

وهنا ردت بتول بصوت خافت ومتعب / اه كويسه .. عاوزه اشوف الاولاد .

وهنا قال رعد بهدوء / ياحبيبتي الاولاد دلوقت في الحضانه علشان انتي ولدتي في السابع ودا صح ليهم .

وقالت بتول بصوت خافت وحب / اهم حاجه صحتهم . ... طب هنسميهم اي .

وهنا نظر لها رعد وقال /  أنا هسم البنت .. وتكون نيران .. اسم علي مسمي ويشبه اسمي الرعد وهي هتكون مش النيران الا بتحرق كل الاحوليه .. بنوتي .

وهنا نظرت لها بتول بحب / ربنا يخليهم لينا دايما ياعمري .

وهنا قال رعد / يلا سمي ولد .

قال بتول بحب / ايان ادم ادهم .

وهنا قال رعد وبتول في وقت واحد / نيران . ايان . ادم . ادهم رعد الجارحي .

ونظروا الي بعض بحب شديد .

وبعدها فات اربعه ايام ... وباقي اليوم الذي سوف ياخدهم رعد الي قصر الجارحي ... ولاكن القدر لم يكن مع رعد في هذا الفرح ... وهنا سلبت في اليوم الخامس فرحه رعد وبتول ... فهم كانوا متعلقين بنيران اكتر ... فهي البنته الوحده علي ثلاث اولاد .. وخلف القدر أحلامهم وحطمهم .

انتقام العنقاء  ( قيد الكاتبة )حيث تعيش القصص. اكتشف الآن