🔥 الفصل الثاني عشر 🔥

6.8K 224 74
                                    

صلي على محمد 💜🌼.

استغفر الله العظيم من كل ذنب عظيم 💜🌼.

استغفر الله واتواب اليك 💜🌈.

اله الا الله محمدا رسول الله 💜🌼.

بسم الله الرحمن الرحيم 💜🌼.

🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓

سبحان الله

🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓

نظر له فارس ببرود شديد وجه خالي ليس علي وجه ملامحه فقط الجمود والبرودة فقط .

وهي تنظر له بصدمه وتنظر الي أيدها بصدمه .. علي ما فعلته .. لم تصدق انها فعلت شئ هكذا .. لقد ضربت فارس أخاها تؤام روحها .. ولاكن هي كانت تتحكم بعقلها بالانتقام فقط حتي تتعامل مع كله ببرود .. تنظر بصدمه إلي ملامح فارس التي لم تتوقعها .. لا تعرف بماذا تقول له علي ما فعلته .. لانها لحد الان لم تصدق انها مدت أيدها علي أخاها روحها .. هي تحبه فهي تربت معه .. تريد أن تنطق ولاكن من صدمتها لا تقدر علي الكلام .

نيران بهدوء وخوف / فف .. فارس .. اا نا .. مش قصدي .. فارس صدقني معرفش عملت كده ليه بس كلامك استفزاني مكنش أقصد أن اقول كده .

مازل فارس ينظر لها ببرود شديد .. رفع يده الي فوق علي علامه تدل أن توقف عن الكلام / اشششش ولا كلمه ولا مبرر .. لا عاوز كلامك في حاجه ولا عاوزك تبرري حاجه . حلو انك طلعتي الا في قلبك بدري . وانا عند كلامي اريحك مني خالص ... وشاور الي الباب / يلا خدي الباب  معاكي وانتي طالعه .. محتاج ارتح .

نظرت له بقلق .. لقد ندمت بشدة علي ما فعلته أو ما كانت تظنه في فارس .. كانت تقول دائما إلي نفسها أن فارس شب طائش ليس وارئه اي شئ غير الضحك ..ولاكن لا تعرف أن هذا الفارس هو من ارد هذا ارد أن تراي جانبه المضحكه والمرح .. وليس غضبه الشديد... كانت مخطئه وقت الندم فات الاوان .. خرجت بهدوء وقالت في سرها أنها سوف تعود له بعدما يرتاح قليل أو يفكر مع نفسه .

في الجانب الآخر .
دخلت جناحها بحزن وغضب وندم من نفسها علي ما فعلته ... وجلست بشرود تفكر بماذا تفعل ..

دخل حمزة بغضب شديد وينظر لها /  امتي كده .. هتفضلي طول عمرك تفكري بعقلك قبل قلبك ليه .. هي دي تربيتنا ليكي انك تعملي كده .. فين نيران اميرتنا البنوته الشقيه راحت فين .. لما جينا نعلمك كل حاجه إذ كان فادي أو كنان أو انا .. كنا نقولك برة تكوني قاسية مع الغريب الا هل بيتك .. دول حاجه واحنا حاجه .. راح فين وعدك لينا .. دماغك خلاص بيفكر بس في الانتقام .. دا حتي من ساعة ما نزلتي مصر وانتي متغيره خالص راحت فين نيران .. مش دي نيران الا نعرفها .. تجرحي فهد وهو يسكت  .. قولت كلام جرح بابا اياد هو سكت .. فضلتي تجرحي في فهد كتير ويسكت ويقول دي اختي ودلوعتنا ... جيت لي فارس تحرجيه قدام الفريق بتاعك .. وتتاجهلي .. ويسكت .. وانتي ولا همك ولا دا في مخك .. كل تفكير انتقام وبس ... مش فاكرة بابا اياد قالك اي احنا ايد واحده ومعاكي دايما .. في الحزن والفرح .. هنساعدك علي حساب روحنا ومعاكي من اول الانتقام ... دلوقت بقا بتعملي حاجات من دماغك ومن ورانا ونتفاج احنا بيها .

انتقام العنقاء  ( قيد الكاتبة )حيث تعيش القصص. اكتشف الآن