صلي على محمد 💜🌼.
استغفر الله العظيم من كل ذنب عظيم 💜🌼.
استغفر الله و اتوب اليه 💜🌼.
الا اله الا الله 💜🌼.
بسم الله الرحمن الرحيم 💜🌼.
🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒
يجلس بجمود شديد وبرود ينتظر
حارسه الشخصي الذي يثق فيه ثقه عمياء .. هو صديقه الوحيد .. ولديه شركات حراسه وقرار أن يكون حارس لي صديقه هو ترب معاهم فهو يتيم
.. وهنا دخل صديقه الذي يسمي كنان .كنان بجمود هو الآخر الذي عرفه عن نيران جعله غير مصدق وزعل بسبب هذا / من 18 سنه نيران اول ما عرفت الحقيقه ان هي مش بنت الحديدي وبنت الجارحي وكانت مخطوفه من أعداء جدها ... ولما عرفت أن اياد سعدها كيف من الملجأ وجبها بيتها .. من أول ما تمت 18 سنه وكبرت .. بدات كل يوم تكدب
علي اياد وروم وفهد وفارس ... انها بتخرج مع صاحبها .. وكده وهم كانوا بيقولوا أن الموضوع عادي اي حد من سنها يخرج وكده .. بس هي مكنتش بتخرج تتفسح ... كانت بتشتغل .. طبعا من صغرها وانا وانت معلمينها الفنون القتاليه وحاجات كتيره .. المهم اول شغلانه كانت بتصلح عربيات كانت تصلح حاجات كهربائيه .. وانت عارف أن هي كانت بتستغل ذكاءها في الحكايه دي .. علشان انت عارف انها درست في مجالات كتيره .. بدات كل يوم تخرج وكانت كل يوم تشتغل شغلانه غير التانيه ... والا عرفته أن لما اياد باشا وروم هانم
كانوا بيجوبلها اي هدوم اي حاجه اي لبس حاجات بتاع البنات ميكب وكده ... قبل ما تروح الشغل كانت تعدي علي البنك .. فاتحه حساب هناك بسم باباك ومامتك .. وحساب تاني بسم فهد ..وحساب باسمك .. وحساب باسم فارس .. كان كل الا يدلها فلوس منكم .. كانت تروح تحطه في حسابه .. ومكنتش بتصرف منه .. ولما مامتك كانت بتجبلها الهدوم تاخده علي الجمعية الخيرية .. أو دار الايتام .. وكانت تجيب من فلوسها الا اشتغلت بيها .. كانت تجيب نفس الحاجات الا مامتك بتجبهلها مع انها غاليه وهو المراتب بتاعها حلو بس كانت تجب بيه الهدوم المرتب بتاعها وتفضل كل شهر متجيش حاجه كانت تمشي مشي علشان كده فلوسها خلصت علشان لتشتري هدوم الا زي مامتك بتجيبه .. دا الا لحظته ... ومرضتش تشتغل في الشركات عندكم لما دخلت كليات وبردو كانت بتستغل ذكاءها .. كانت تروح تشتغل في شركات تاني بس مش باسمها علشان محدش يعرف انها بنت رعد الجارحي ويروح يقوله أو أنها تقول بنت اياد الحديدي علشان اسم باباك ليه شهره هناك .. وبعدها هي فتحت شركات بجانب شركاتكم بسم العنقاء لقبها الا خداته من المخابرات الا بردوا اشتغلت هي وصغيره في بفضل خالك محمود الوزير وانت عارف هو بيحبها كيف .. وخدت راتبه عاليه العميد .. والا عرفتها الأواني الاخيره دي أن هي اتخنقت مع فهد كان بيقولوا اوع تنسيني لما أحد من عائلتك يعرف أو اخواتك .. وانت عارف فهد متعلق بيها كيف زي فارس .. اتعصبت عليه وقالته شكرا انكم ربتواني وانكم جبتوني من الملجأ .. وفضلت تقول كلام كتير كده فهد كان مصدوم .. باباك عرف باين أقدامها انها مش زعلان وكان هيخصمها بس مامتك قالته علشان ميزعلش بس انت الا مكنتش اعرف ... ولا فارس لحد دلوقت .. علشان كده فهد بقا بيخب عليكي اي حاجه تقولها .. علشان عارفه انت بتحبها كيف .. ومش هيمك وهتعاقبها .. وعرفت من جواسيس أن هي ناوية علي حاجه كبيره بس محدش يعرف لحد دلوقت ... طريقه تصرفاتها الفترة الأخيرة دي قلقة الوحد ..
أنت تقرأ
انتقام العنقاء ( قيد الكاتبة )
Mystery / Thrillerمن انا ؟! هل تعرفون من انا ؟! سوف اعرفكم من انا ؟؟؟ انا العنقاء الطائر الاحمر الناري ! انا التي سوف احرققكم بناري. انا التي سوف اعرفكم معني اسمي . انا من عنات منذ صغرها . انا من دمرت وكسرت واتخذلت منذ صغرها . انا التي لم تعيش طفولتها وشبابها . ...