Thing that I did; cry my soulmate's name

956 55 7
                                    

Chapter 10
>><><><><><><><<

Det kändes som om jag skulle dö, hur nu det kändes som. Men mitt hjärta bankade i 190 och jag kände mig vimmelkantig.

Vad är det som händer?

Harry såg också ut som om han var på väg att svimma. Fast hans anledning visste jag inte.

"Harry, please. Wh-what is happening?"

"I wish I could tell you, but I don't know. Where is Liam when you need him!"

"P-please...." Grät jag då mina ben vek sig.
Harry var snabb till min sida och höll upp mig.

"Rosie, please try to stand up. We have to walk for a bit," sa Harry och höll om mig.
Men det gick inte så bra.

Harry satte försiktigt ner mig på marken och tog av mig peruken och den konstiga kappan och kände mig i pannan. "You are hot as fuck!" Väste han och höll om sin hand.

Han lutade mig mot tegelväggen i gränden och höll om mig. Han höll om mina armar och smärtan började avverka lite. Den var fortfarande jobbig men det var som om han tog bort det när han höll om mig.

Och tillslut så började allt mörkna och sen blev allt svart.

•Zayn's perspektiv• [a/n: Hottie]

Jag sprang så fort jag kunde mot det håll som kändes rätt. Om jag inte skyndade mig så kanske jag skulle dö.

Eller kanske, jag skulle dö igen. Fast denna gång aldrig vakna upp igen som det egentligen var meningen att det skulle vara.

Men det ville jag inte utan skyndade mig så fort jag kunde till hållet där jag kunde höra ljudet utav Rosie's snyft.

Det ekade i mitt huvud och det ända jag kunde höra var hennes röst som bad mig att skynda mig.

Hon måste vara nära. "Zayn!" Ropade någon. Jag kollade mig omkring men jag såg ingen.

"Zayn over here!" ropade någon och jag såg Harry vinkade till sig mig från en gränd. Vad gjorde han i en gränd?

Jag sprang till gränden och såg Rosie på marken och skakade. Jag gav Harry en snabb blick och hukade mig ner bredvid henne. Hon slutade skaka så våldsamt och jag la mina armar runt henne.

"Rosie, calm down." Viskade jag och Harry tyckte de var bra att lämna oss för ett tag.

"It's alright, I'm here now."

____________________

okej, sorry för kapitlet. Den var verkligen inte bra. sorry, den är så kort också....

𝐓𝐑𝐀𝐏𝐏𝐄𝐃 :: [ • z.м • ]Where stories live. Discover now