Chapter 5
••••Jaha, tack Zayn för att du lämnade mig och tog mig ifrån mina vänner!
Jag kurade ihop mig på bänken och drog filten runt om mig. Jag hade inte någon lust att gå tillbaka till bussen-där jag förmodligen skulle sova-och möta Zayn igen.
Jag var verkligen rädd för honom. Så istället la jag mig så bekvämt som möjligt på bänken och försökte somna.
Det var inte speciellt skönt, och trafiken störde mig.
Så jag satte mig upp och försökte att inte hacka tänder.
Varför rymde jag inte?
Zayn skulle säkert kunna hitta mig om jag smet.
Men varför inte försöka?
Jag orkar inte! Därför! Jag orkar inte försöka!
Tillslut började mina ögonlock bli tunga och tillsist somnade jag som en stock.
•••
''Shh, go back to sleep, Rosie.''
Jag vaknade upp senare av att jag blev upplyften.
Jag fick nästan panik först att det var Zayn, men sen la jag märke till att det var Liam så jag slappande av lite grann.
Men han var också en vampyr, så jag var på min vakt.
''Liam?'' viskade jag och kisade upp mot honom genom mina tunga ögonlock.
''Why did Zayn get mad at me?'' Frågade jag.
''I don't know, love. You have to ask him,'' svarade han efter ett tags tänkande.
Med en arm höll han mig medan han öppnade dörren till bussen.
Det var mörkt inne där så istället för att hålla mina ögon öppna blundade jag.
Liam var snäll nog att bära mig bort till
våningssängarna.
''You can sleep here,'' sa han och pekade på en säng som var nästan i höjd med golvet.
Jag nickade till svar och Liam tog av sig sin tröja och gav mig den.
''To sleep in,'' förklarade han då jag gav honom en förvirrad blick.
Liam kröp in i en utav sängarna och sa godnatt till mig innan han stängde gardinen.
Jag visste inte om jag skulle leta på en toa och byta om där eller om jag skulle ta av mig allt här.
Jag bestämde mig för toan. Tänk om någon skulle vakna och jag stod där nästan naken!
Jag tog Liam's tröja och letade upp en toa.
•••
När jag fått på mig tröjan funderade jag på om jag skulle ta av mig eller ha på mig mina jeans.
Det skulle inte vara så bekvämt så jag tog av mig dom.
Liam's tröja räckte så precis ner under min rumpa.
Jag tassade så tyst som möjligt över till våningssängarna och drog upp gardinen.
Precis då jag skulle lägga mig ner hörde jag en harkling.
Jag kollade förvånat upp och såg Zayn sittandes på andra sidan med ett inte speciellt roat ansiktsuttryck.
Jag bet mig nervöst i underläppen och svor tyst.
Vart var Liam när man behövde en???
''You've got a nice ass, Rosie.'' Sa han med ett flin.
Lite förolämpad vände jag mig om igen och drog ner Liam's tröja lite till.
''Aw, did I hurt your feelings, darling?'' Skämtade han.
Jag förblev tyst och klev in i min säng.
Jag gav honom sedan en sista blick innan jag drog igen gardinen.
Det tog inte lång tid innan den blev isär dragen igen. Irriterad över att Zayn stört mig slog jag till hans hand.
Fånigt va'?
Zayn skrockade lätt och snart hade jag en ny sängkamrat.
''Can you not?'' Muttrade jag och försökte putta ut honom från sängen, men det skulle ju självklart inte fungera.
''I don't like your shirt. You should be shirtless,'' Sa Zayn och drog lätt i min -Liam's- tröja.
''Hey! No funny business!'' Utbrast jag och slog undan hans hand.
''Whatever you say, darlin',''
_______________
A/N: ett till kapitel! Wow, jag är på G asså!
Hehe....
Thanks for your vote!
Xx
YOU ARE READING
𝐓𝐑𝐀𝐏𝐏𝐄𝐃 :: [ • z.м • ]
Vampire𝐓𝐑𝐀𝐏𝐏𝐄𝐃 | 👫 | 𝐙𝐀𝐘𝐍 𝐌𝐀𝐋𝐈𝐊 | 𝐕𝐀𝐌𝐏𝐈𝐑𝐄𝐒 [𝐝𝐢𝐬𝐜𝐨𝐧𝐭𝐢𝐧𝐮𝐞𝐝] ✶ "𝐘𝐨𝐮 𝐜𝐚𝐧'𝐭 𝐥𝐞𝐚𝐯𝐞 𝐦𝐞, 𝐈'𝐦 𝐲𝐨𝐮𝐫 𝐬𝐨𝐮𝐥𝐦𝐚𝐭𝐞." //𝘦𝘭𝘭𝘦𝘳// en bok där Zayn hittar sin själsfrände. Konstigt nog hatar de båda varandra...