السلام عليكم يا حبايبي..
اولا.. طبعاً كلنا متشوقين للجزء الثالت انه ينزل، بصراحه وأنا كمان جداً جداً لكن كنت قلقانه اني انزله كنت قلقانه اصلا اني اكتب بسبب ان في شخصيات كتير جداً.. داحنا شخصيات الجزء الأول عرفنهم بالفعيه خايفه ميعجبكمش الحزء التالت عشان كدة انا قررت انزل اول فصل واشوف ردت فعلكم لو عجبكم هكمل ان شاء الله..
ثانياً... مش هيكون لي مواعيد ثابته هتكون مثلاً كل اسبوع او كل عشر ايام على حسب الفصل مايخلص، لاني مش عايزة يكون في اي أخطأ بس هحاول انزل بسرعه
ثالثاً.... كمان هنزل رواية مًنِ أنِتٌ "قدري حُبك" عادي والروايه هحاول اخلصها بسرعه عشان نركز عشان عُشاق الهوس..
رابعاً.. طبعا ابطال الجزء الاول والثاني هيكونوا موجودين بس ابنائهم هم ابطال الجزء الثالث عشان كدة الاهتمام الاكبر هيكون ليهم، وطبعاً ابطالنا الاساسين "إلياس وماس" ليهم الدور الاكبر من بين الآباء..
اتمني تعجبكم الروايه وتقولوا رأيكم علي كل المشاهد والبدايه دي..اتمني قـــــــــراءة مــــمـــــتـــــعـــه 😇♥
#عُشاق_الهوس
#الجزء_الثالث_من_سلسلة_عشقتك_حد_الهوس
#بقلمي_مروة_ياسر "مجنونهة_الإههلي"
#البارث_الأول "الجزء الاول"في مصر الحبيبه بسمائها الصافيه والنجوم المتلئلئه، بأحد القاعات السبع نجوم، يوجد عرس اسطوري كما بالكتب الخياليه..
يتنظر الجميع دخول العروس وعريسها قاعه العرس، وهم متباطئين الايادي، ينظرون اهلهم لهم بفرح لا توصف فقد اجتمع ثنائي الطفوله بالزواج..
برغم الصعوبات التي واجهتم تشابك اقدرهم معا، ولم يستطع شخص ان يبعدهم عن بعضهم البعض اكثر من هذا..
دخلت سديم بفستانها الخلاب الملكي المترز بشكل خرافي، من شدة جماله لا تستطيع أن تبعد نظرك عنه، تمشي وتتباطئ بيد أميرها وحب طفولتها أسد إلياس الشامي بطل الليله وعريس اليوم الملكي..
لكل منهم جمال خلاب كأنهم متجاهين للتتويج على العرش، من شدد جمالهم..
ذهبوا وقفوا عند ساحه الرقص لكي يبدؤا الرقصه الابتدائيه معا، اول رقصه لحفل اليوم واليوم الموعود التي يشاهدة اصدقائهم واهلهم بكل فرحه وسعادة جامه..
وقد صمم أسد أن يبدأ هذة الرقصه بأول اغنية رقص عليها والديه في عرسهم، الذي برغم كل هذا يظهر عدم رغبه لهذا العرس ولكن بداخله صراع!..
"أحمد بتشان.. بيني وبينك"
بيني وبينك حاجة محدش لسه قبلها..
كلمه تقولها وانا بكملها...
نفس اللحظه اللي ازعل فيها انت بتزعلها..
بيني وبينك حاجة محدش لسه عرفها..
وانا معرفش دي ايه تعرفها..
حتي الحاجه اللي اسرح فيها انت بتعرفها..كانت سديم تنظر في عيون أسد بجمود ظاهر وحنين وشوف غير ظاهر، وهو ينظر لها بألم وعدم مبأله ويعرف ما يدور في خيالها وبدخلها، فهي اكثر شخص يعرفه على هذا الكوكب..
أنت تقرأ
عُشاق الهوس. "بقلمي مروة ياسر"
Mystery / Thrillerرومانسية اجتماعية صداقة بوليسية الجزء الثالث من سلسلة عشقتك حد الهوس.. كل واحد عنده واقع يمكن مش مؤلم بس في الاخر واقع، اتمني الروايه تكون سبب في جزء من فرحتكم وابتسامتكم ????