"Liam! Oliko tuo ihan tarpeellista?"
Osoitan Liamin käsivarsilla makaavaa tajutonta Theaa. Vain muutama sekunti sitten Liam huumasi hänet jollakin aineella, josta minulla ei ollut mitään aavistustakaan. Ties mitä vaurioita siitä voi aiheutua Thealle.
"Mitä siinä ruiskussa oli?"
Liam ei edelleenkään vastaa mitään. Hän nostaa Thean syliinsä ja lähtee kävelemään rantaa kohti, jonne jätimme moottoriveneemme. Saari on liian pieni lentokoneille, joten meidän täytyi laskeutua isommalle saarelle, josta hankimme veneen ja tulimme tänne.
"En mä tiiä. Jotain lääkettä."
"Jotain lääkettä? Sinä siis vain huumasit Thean lääkkeellä, jonka nimestä tai käyttötarkoituksesta sinulla ei ole mitään tietoa."
"No kyllä mä sen verran tiiän, että Thea nukkuu muutaman tunnin, jonka aikana me viedään se lentokoneeseen ja lähdetään helvetin kauas täältä."
Liam ei jälleen ole miettinyt toimintaansa loppuun asti. Ja kuka muukaan kuin minä joudun siivoamaan hänen sotkunsa.
"Miten sinä luulet, että Carter reagoi tähän kaikkeen? Hän sai juuri tyttärensä takaisin, ja nyt joku taas vie hänet pois."
"Carter saa mun puolesta vaikka kuolla omaan järkytykseensä. Ei sellanen mies muutenkaan välitä kestään muusta kuin itsestään."
Tiedän, että Liam miettii äitinsä kuolemaa. En kyllä itse tiedä, mitä olisin tehnyt hänen tilanteessaan. Lily oli myös minulle tärkeä oman äitini lähdettyä.
"Tiedän, että et välitä Carterista, mutta tiedän myös, että Thea on sinulle tärkeä. Kuinkakohan kauan hänellä kestää antaa sinulle anteeksi tämän uusimman tempauksesi jälkeen?"
Liam ilme synkistyy. Hän ei tainnutkaan tulla ajatelleeksi aivan kaikkea. Yllättävää.
"Thea ei oo tyhmä. Kyllä se vähän ajan päästä tajuaa, että me tehtiin oikea päätös. Siihen saattaa mennä viikko tai kuukausi, mutta kyll mä jaksan odottaa."
"Ihan vaan tiedoksi, että tämä oli sinun päätöksesi. Minulla ei ollut mitään tekemistä sen kanssa."
"Mä saatoin olla se, joka huumas Thean, mutta älä väitä, että sä et olis halunnut Theaa pois ton psykopaatin luota. Mun tavalla tää kaikki vaan nopeutuu."
Liam ei ole täysin väärässä, mitä en kyllä suostu myöntämään hänelle. En olisi suostunut tällaiseen menettelyyn saada Thea takaisin, mutta olisin yrittänyt kaikilla muilla keinoilla suostutella hänet mukaamme.
En tiedä paljoakaan Carterista tai ylipäätään hänen aikeistaan, mutta en usko, että tämä on turvallinen paikka Thealle. Ei hän meidänkään kanssamme ole täysin turvassa, mutta ainakin pystyn vahtimaan häntä koko ajan. Se tyttö tekee heti jotain tyhmää, kun silmä välttää.
"Hiljaisuus on myöntymisen merkki."
Liam vilkaisee minua ilkikurisesti. En vaivaudu vastaamaan hänelle mitään.
"Vene näkyy tuolla. Kauanko meillä kesti tulla tälle saarelle?"
"En muista tarkkaa aikaa, mutta suunnilleen puolituntia. Mutta nyt tiedämme reitin paremmin, joten emmeköhän ole perillä nopeammin."
Saavumme moottoriveneen luo. Kolme työntekijää odottaa veneen luona. Loput heistä jäivät odottamaan lentokoneen luokse.
"No niin. Tehkääs tilaa Thealle."
Muljautan silmiäni Liamin sanoille. Hän ei sitten voi vain käyttäytyä asiallisesti.
Liam laskee Thean pehmustetulle penkille makaamaan. Hän huitaisee nopeasti Thean hiukset pois hänen kasvojensa edestä ja varmistaa, että hän on hyvässä asennossa penkillä. Sitten kapuamme kaikki veneen kyytiin ja lähdemme liikkeelle.
VOCÊ ESTÁ LENDO
Anything for you
RomanceYksi ilta mullisti 16-vuotiaan tytön elämän lopullisesti. Tarina on mielikuvitukseni tuotetta. Kaikki henkilöhahmot on keksittyjä. Kyseessä on ensimmäinen tarinani. Kirjoitusvirheistä saa ja pitää huomauttaa.😊 Kuvat on otettu Pinterestistä. En suos...