Jag puttade snabbt bort honom och gick fram till dörren. Jag var tvungen att stå på tå för att kunna se igenom det lilla kikhålet som satt så högt upp på dörren. Jag frustade och hoppade upp och ner så att jag skulle kunne se in genom det.
Jag kände två armar om min midja och en lätt puss på kinden.
"Jag tar det" viskade David i mitt öra och jag steg åt sidan. Han tog bort armarna och tog ett steg mot dörren. Hans skisade med ögonen men blev sedan helt stel.
"Vem är det?" Frågade jag oroligt. Var det Felix? Hade han kommit för att hämta mig?
Jag puttade försiktigt undan David och öppnade dörren. Jag andades ut när jag såg att det inte var Felix. Men samlade mig snabbt igen. Bakom dörren stod en kille, kanske ett år äldre än mig själv. Han hade mörkt hår och mörka ögon. Han var lång och muskulöst byggd med breda axlar.
"David? Morsan sms:a.. Sa att Ludvig fastnat i gungan igen och hon kan inte få upp han" han sa det med en utråkad röst och jag kunde inte låta bli att skratta.
Han såg på mig, som om han precis märkt att jag var där och höjde på ögonbrynen.
"Så det här är den berömda Tessa?" Sa han och jag slutade skratta. Sättet han sa det på fick mig att känna mig lite konstig.
"Ja, det är hon" nickade David. Killen nickade och pekade sedan på en svart Jeep parkerad på uppfarten.
"Jag och Emma väntar i bilen" sa han. Han flinade åt oss en sista gång och började gå mot bilen.
"Emma?" Frågade jag honom.
"Eh.. Nej, hon är.. Min, min kusin" stammade han fram. Jag höjde på ögonbrynen.
"Eh.. Jag måste nog, a, jag måste gå" sa han och nästan sprang bort mot bilen. Jag glodde åt hans håll medans bilen sakta började köra iväg.
Vem var Emma?
Jag han inte inte tänka så mycket mer på det då jag hörde ett annat ljud. Det måste vara Felix! Jag vände mig om just som Felix motorcykel körde fram på uppfarten. Jag log och stängde dörren bakom mig.
LÄS!!
Jag vet. Det är kort men jag kom inte på så mycket mer att skriva. Jag ville bara tacka alla sååå himla mycket för 1,67 k!! Om jag får 5 röster på kapitlet gör jag en dubell upptatering senast Fredag!! Vem tror ni förresten Emma är?? Komentera!!
ESTÁS LEYENDO
You and I? { The Fooo berättelse }
FanficMöt Tessa. Hon är med om en olycka som får henne att tappa minnet. Hon kan inte ens komma ihåg sina egna föräldrar, sin pojkvän eller hennes känslor för hennes vän Felix. Men med tiden kommer alla minnen tillbaka. Men även hennes känslor för Felix...