Felix perspektiv
Jag andas tungt medans jag sakta lyfter min högra arm för att slunga ett ägg på Tessa. Det träffar hennes ben och hon faller till marken med ett skrik. Jag hinner inte stanna och faller över henne. Hon skriker och jag rullar åt sidan. Jag stönar av smärta när jag landar på rygg och dörsöker sätta mig upp. Men innan jag hunnit lyfta mitt huvud hoppar Tessa på mig. Båsa skriker medans vi kletar in saker i varandras hår.
Plötsligt så slutar hon och jag rullar åt sidan.
Vid köksbordet sitter Omar, Oskar och Ogge med mobilerna och skrattar som galningar. Jag ställer mig upp och hjälper Tessa. Sedan går fram till de och ser vad de är de skrattat åt.
Jag tar Oskars mobil och går baklänges tills jag står bredvid Tessa.
På skärmen är de en bild på oss två. Vi ligger i en hög med ägg, syrap, mjöl, honung, sylt och grädde inkletat i vårt hår och vår pyjamas. Tessa tittar förskräckt upp på killarna.
"Vilka är de?" viskar hon men inte tillräckligt lågt. Killarna ser på henne med förvirrade ansikten och utbyter blickar med varandra.
"Jag är Omar"
"Jag är Oskar men du kan kalla mig Ogge"
"Jag är Oskar" säger de efter varandra. Tessa ser fortfarande lika osäker ut medans hon nervöst ser ner på mobilen.
"Eh... ok, och vad gör ni här?" frågar hon osäkert.
Tessas perspektiv
"Vi är dina och Felixs BFF's" utropar Omar i en överdriven tjej röst. Jag börjar skratta. Han verkar vara en rolig kille. Han flinar belåtet mot mig och ler an med.
"Felix" utropar jag. Han kollar oroligt på mig.
Jag pekar på mobilen och Felix fattar vad jag menar. Han raderar bilden och jag pustar ut. Men till min förskräckelse tar han sedan en bild på bara mig och skickar den till sin egen telefon.
"Felix!" utbrister jag samtidigt som hans telefon plingar till. Jag springer mot telefonen och tar den innan han hinner göra något.
"Tessa!" ropar han och springer mot mig. Jag vänder mig snabbt om och springer upp för trapporna.
Ägg trillar från min lugg och ner i ögonen men jag fortsätter mot toaletten. Jag låser dörren precis som jag hör en duns mot dörren.
"Tessa!" skriker Felix och slår med knytnävarna mot dörren. Han ropar på mig att jag ska öppna dörren medans jag försöker komma på koden.
Mobilen låses upp och går direkt till youtube efter mitt tredje försök.
"Du kommer aldrig komma på löseno-" börjar han.
"Varför är ditt lösenord Omar?" avbryter jag förvirrat och ser konstigt på dörren.
"OMAR!" skriker han och jag kan höra ett lågt ja komma nerifrån.
"Ändrade du min kod igen?" ropade han och sen kunde jag höra massor av skrattande. Jag skrattade lite själv och tog snabbt bort bilden. Sedan låste jag långsamt upp och öppnade dörren. Felix var inte utanför. Jag pustade ut och gick mot trapporna. Men presic när jag kommit fram till trapporna känner jag kalla händer greppa tag om min midja och slänga mig över en axel.
Jag skriker till och tapper nästan mobilen.
"Felix! Din idiot, sätt ner mig!" han tar sig om bröstet, där hjärtat sitter och börjar göra konstiga ljud.
"Jag är sårad" säger han och jag slår till han.
"Bra!"
"Så vi undrar om ni vill följa med till ett tivoli?" frågar Oskar när vi kommit ner från trapporna.
"Gröna lund?"
"Nej...de är ett annat tivoli precis utanför Stockholm.
"Visst. Jag ska bara se om moppen är kvar utanför" säger Felix och sätter ner mig.
Han börjar gå mot dörren i sin pyjamas och massor av olika saker inkletat i hår och kläder. Jag ska precis påminna honom innan Omar stoppa mig.
"Vänta lite" säger han och flinar. Felix öppnar dörren och går ut. Så fort han gått ut springer Ogge fram till dörren och låser den. Vi hör några skrik och sedan är de någon som hjälplöst rycker i handtaget.
Jag viker mig dubbel av skratt medans skriken fortsätter. De andra killarna härmar mina rörelser och till sist ligger vi allihopa på golvet döende av skratt. Jag hör ett fönster och ser upp precis i tid för att se Felix kravla genom fönstret och landa på magen. Jag skrattar så mycke så jag får tårar i ögonen.
Felix ser surt ner på oss innan han argt går bort till duschen och stänger dörren. Jag hör vattnet slås på och tittar bort mot killarna. De hi fivar varandra. Sedan kommer de bort till mig och börjar snacka om mitt ansiktsuttryck när Felix kom in genom fönstret.
10 minuter senare är Felix klar och jag kan ta min dusch. De tar en evighet med att skölja bort all sylt och honung från håret. När jag äntligen är klar har jag tvättat håret nio gånger och börjar få ont i nacken. Jag tar en handduk och virar den tätt runt kroppen medans jag håller hårt i den. När jag är ute ur duschen är ingen av killarna inom synhåll. Jag pustar lättat. De känns som en evighet innan jag är framme vid min dörr. Jag öppnar dörren men hoppar förskräckt bakåt och smäller igen den.
Jag öppnar den igen men smäller igen den med en gång. Jag hör ett skratt från andra sidan dörren. Dörren öppnas. På sängen sitter Ogge, Oskar och Omar.
Vi dörröppningen står Felix. Jag rodnar där jag står i bara en handduk. Felix gestikulerar åt mig att komma in.
Killarna går ut ur dörren tills de bara är jag och Felix som är kvar. Jag väntar på att han ska gå men de gör han inte. Istället sätter han sig på sängen och lutar sig bakåt. Om han inte tänker lämna rummet så gör jag de. Jag tar fram mina kläder och går mot dörren. Innan jag är framme har Felix grabbat tag i min arm och drar mig längre in i rummet.
Jag sätter mig på sängen och Felix lutar sig över mig. Hans ansikte är 2 cm från mitt när dörren öppnas. Felix flyttar snabbt på sig.
"Vi undra om du var redo Tessa" säger Ogge och kollar på Felix.
"Men de verkar som att du behöver lite mer tid" säger han och höjer ögonbrynen.
Hoppas att ni gillade det! Komentera vad ni tycker!
//Anna
ESTÁS LEYENDO
You and I? { The Fooo berättelse }
FanficMöt Tessa. Hon är med om en olycka som får henne att tappa minnet. Hon kan inte ens komma ihåg sina egna föräldrar, sin pojkvän eller hennes känslor för hennes vän Felix. Men med tiden kommer alla minnen tillbaka. Men även hennes känslor för Felix...