( Vill bara tacka alla så himla mycket för 1k. Ni är bäst! Ledsen att vi inte har uppdaterat på ett tag nu men hoppas att ni gillar det här kapitlet. Team David eller team Felix?)
Felix pov
Tessa sträcker ut armen och hänger hjälmen på styret. Tillsammans går vi igenom ytterdörren och upp för trappan. Efter festen frågade jag Tessa om jag kunde stanna över hoss henne ikväll. Jag skulle haft med mig kameran för att ta bild av Davids ansikte. De var alldeles rött och ihoptryckt. Tanken får mig nästan att skratta. Han hade frågat mig varför jag var tvungen att "störa" Tessa. Hon hade sagt att de var okej men han ville fortfarande ha en anledning så jag hade ljugit om att jag glömt nycklarna hemma och att min föräldrar inte var hemma. Hälften av de är sant. Mina föräldrar är hemma.
Jag lägger mig ner på rygg på sängen och vänder ansiktet mot Tessa. Hon har nu bytt om och vänder sig mot mig. Jag ler mot henne när hon lägger sig ner bredvid mig. Jag slänger min arm runt hennes midja och hon lutar huvudet mot mitt bröst. De kunde inte känts mer rätt. Men varför var då så pinsamt? Vi hade alltid något att prata om, så varför inte nu?
"Felix" viskar hon och vänder sitt ansikte mot mig. Jag kollar ner på henne och ler. Hur kan man vara så vacker. Hon är mycke vackrare utan smink än med. Med hennes lösa kläder och hennes långa, lockiga, bruna hår som vilar bakom hennes axlar.
"Idag på min dejt med David" Jag känner bokstavligt hur mitt blod fryser till is. Jag har torterats med själva vetenskapen att dem går ut med varandra. Men jag vill absolut inte se de kyssas eller höra hur hennes dejt med honom har varit.
"Tja, han liksom... fråga ifall jag vill bli hans flickvän" De är som att hela mitt hjärta stannar.
"Vad svara du då ra?" jag behöver höra de. Om hon bara sa nej.
"Jag sa ja" jag blev helt stel. David, och Tessa? Är de ihop? Hur kunde de hända? Gillar hon verkligen honom? De är så många frågor men de är bara en som jag vet svaret på... David och Tessa, är ihop.
När jag ser på Tessa igen ser hon upp på mig med oroliga ögon.
"Gillar du honom?" de lät inte lika korkat i mitt huvud. Men jag måste veta. Har jag en chans? Nej din idiot, annars hade hon inte blivit hans flickvän.
"Antar det" svarar hon och lägger ner huvud på mitt bröst igenom.
Tessas pov
Felix drar bort sin arm och flyttar sig lite åt sidan. Jag ser bort från honom och försöker få bort den konstiga känslan i midjan där hans arm förut hade vilat. Jag blinkar lite och vänder mig mot Felix igen. Han möter min blick men vänder sig snabbt om och vänder ryggen mot mig. De hade jag inte väntat mig om. Jag hade hoppats på en annan reaktion. Kanske avundsjuka. Då hade jag vetat att han gillar mig. Men nu? Jag drar upp täcket till min haka och sluter ögonen.
Han kanske inte gillar mig trots allt. Jag har ju trots allt en livlig fantasi. Vad jag har fått höra. Jag blinkar bort tårarna som hotar att rulla ner för mina kinder. De kanske är bäst ifall vi bara är vänner. Jag har ju David, och Felix.. han skulle ju kunna få vem han än vill. Jag önskar bara att de var mig han ville ha mig. Om han säger något, vet jag att jag skulle vara hans inom några sekunder.
Jag drar ett djupt andetag när jag känner en arm lägga sig om min midja. Hans varma andetag kittlar min nacke medans jag sluter ögon. För ett ögonblick tillåter jag att fantisera om hur de skulle vara ifall de hade vart Felix och inte David, som vart min pojkvän.
Jag skakar på huvudet och vänder mig om så att mitt ansikte är tryckt mot Felix bröst. Mitt hjärta hoppar över två slag när jag känner hans varma läppar pressas mot min panna. Jag är nära att vända mitt huvud uppåt och ge honom kyss. Men så minna jag. Felix är inte min pojkvän, David är de. Fast jag skulle inte klaga ifall de vart tvärtom.
ВЫ ЧИТАЕТЕ
You and I? { The Fooo berättelse }
ФанфикMöt Tessa. Hon är med om en olycka som får henne att tappa minnet. Hon kan inte ens komma ihåg sina egna föräldrar, sin pojkvän eller hennes känslor för hennes vän Felix. Men med tiden kommer alla minnen tillbaka. Men även hennes känslor för Felix...