Hata mig inte för att jag inte updaterat men jag har inte haft tid. Hoppa satt ni gillar kapitlet. Komentera vad ni tycker. Vad borde hända i nästa kapitel? Kommer Tessa och Felix någonsin bli tillsammans? Det får ni kanske reda på snart..
Felix pov
När jag vaknar nästa morgon ligger det ingen Tessa bredvid mig. Jag sträcker på mig och grymtar när mitt huvud slår i nattduksbordet. Bredvid mig, lite längre upp, flyger en klarvaken Tessa upp och stirrar på mig med stora ögon. Jag höjer ögonbrynen och hon ser generat ner på mig.
"Sovit gott?" säger hon och biter tillbaka ett leende. Jag glor på henne.
"Aldrig sovit bättre. Själv?" Fasten den sarkastiska tonen i min röst så var det sant. Det finns inget bättre sätt att somna på än med en sovande Tessa i min famn. Jag fnyser åt mig själv och rätar på mig. Vilken fjolla jag har blivit. Mer hinner jag inte tänka förrens Tessas röst tränger in i mina tankar och får mig att se upp igen.
Hon sitter på sängen med armrna i kors och med benen hängandes över kanten. Hennes tröja har åkt upp över hennes mage och det vit, röd randiga täcket täcker henne från midjan och ner till knäna. Hennes rufsiga hår hänger ner framför axlarna och hon blåsde bort en hårslinga från ansiktet. Jag såg henne i ögonen och lutade mig sakta närmare. Hon slöt ögonen och jag kände den där konstiga känslan i magen som kom varje gång vi var nära varandra.
Min hand flyger upp till hennes ansikte och puttar bort en hårslinga som jag sedan fäster bakom hennes öra.
En knack på dörren får mig att snabbt dra mig tillbaka. Tessas besvikna ögon mötte mina och den där känslan kommer tillbaka. Jag vrider snabbt bort mitt huvud precis innnan dörren öpnnas. Tessas mamma kommer in i rummet men stannar genast när hon ser mig på golvet.
"Felix? Hej, jag visste inte att du var här" hon höjer menande på ögonbrynen och Tessa himlar med ögonen.
"Felix hade låst ut sig själv igår så han fick komma hit istället" hon nickar som svar och suckar.
"Då får jag väl laga några fler pankakor" jag skyndar med att skaka på huvudet och Tessa ser på mig med nästan sårade ögon.
"Jag skulle precis åka hem. Tack ända!" hennes mamma nickar och ler. Jag vänder mig mot Tessa precis som jag hör dörren stängas bakom mig.
Hon säger inget utan bara srirrar på mig. Jag sträcker mig efter min tröja och drar den över huvudet. Jag ser ur ögonvrån hur Tessa ser generat på väggen bakom oss. Jag följer hennes blick till ett fotografi på henne och mig. Det hade blivit taget när ho följt med mig och bandet till Göteborg. Vi hade åkt till en stor sjö - vars namn jag glömt - och badat. På fotot står Tessa framför mig med händerna på magen. Hon skrattar med slutna ögon och med en hårslinga i ansiktet medans jag ler ner mot henne. Hennes tröja hade blivit blöt och hon hade fått låna min grå tröja medans jag stod där utan tröja.
Jag är så fokuserad på bilden att jag knappt märker hur Tessa försiktigt kommit fram till mig. Jag flämtar till när jag känner hennes huvud mot min axel men återhämtar mig snabbt. Hon tar bort huvudet och sätter sig istället i mitt knä. Hennes ansikte är vänt åt mig och hennes ögon är större än någonsin förut. Jag lägger försiktigt händerna mot hennes rygg och känner genast hur spänd hon blir. Hon lutar sig närmare med läpparna någon centimeter ifrån mina. Jag flämtar till innan jag plötsligt kommer tillbaka till verkligheten.
Jag puttar Tessa ifrån mig och ställer mig snabbt upp. Hon ger mig en sårad min medans jag strider bort mot dörren. När jag väl öppnat dörren vänder jag mig om och ser på Tessa sittandes på marken. Jag försöker le men mina läppar är alldeles stela. Men precis innan jag ska stänga bakom mig ångrar jag mig och öppnar dörren igen.
Tessa sitter fortfarande kvar på samma plats med öppen mun och glansiga ögon hon ser sårat på mig medans jag samlar mod för att ens öppna munnen.
"Hej då, Tessa" sägger jag och flyr sedan bort mot trappan.
أنت تقرأ
You and I? { The Fooo berättelse }
أدب الهواةMöt Tessa. Hon är med om en olycka som får henne att tappa minnet. Hon kan inte ens komma ihåg sina egna föräldrar, sin pojkvän eller hennes känslor för hennes vän Felix. Men med tiden kommer alla minnen tillbaka. Men även hennes känslor för Felix...