~~~~Innan~~~~
"Vi undra om du var redo Tessa" säger Ogge och kollar på Felix.
"Men de verkar som att du behöver lite mer tid" säger han och höjer ögonbrynen.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Felix pov
Jag vet inte vad jag tänkte. Jag var bara tvungen att känna hennes läppar mot mina. Men så var Ogge tvungen att förstöra de. Jag sitter i vardagsrummet med Omar, Oskar och Ogge. Ogge har ( som tur är ) inte berättat för de andra.
Jag hör en dörr öppnas på övervåningen och ner för trapporna kommer Tessa. Hon har på sig röda jeans som når ner till hennes knän. Till de har hon på sig en grå t-shirt med texten No Rules. Hennes bruna lockar faller fram över hennes bruna ögon.
"Så, hur lång tid tar de för oss att komma fram till de här tivolit?" frågar Tessa när vi suttit oss i bilen (Jag vet inte om någon av de kan köra men nu låtsas vi att Ogge kan de).
"De är faktiskt en nöjespark, större än Gröna Lund. Vi är framme om en kvart" säger Omar. Jag kollar över på Tessa. Hon sitter i baksätet inklämd mellan Omar och Oskar.
Hon kollar på mig och jag ser generat bort.
Tessas pov
Äntligen framme. De är enormt. Vi betalar för inträdet och går in. Vi börjar gå mot en av attraktionerna som är en stor bergodalbana. Kön tar en evighet. När vi äntligen är framme tar vi varsin plats. Jag sitter bredvid en random kille medans de andra sitter med varandra två och två.
Jag ser att Felix stirrar ogillande på killen. Han vänder sig mot mig och ler.
"Hej. Jag är David" säger han. Han har brunt hår och bruna ögon. När han ler ser jag smilgropar formas på hans kinder. Jag bara stirra på han tills han börja knäppa framför ansiktet på mig. Jag rycker till och han skrattar.
"Tessa" säger jag och rodnar. Han ler. Någon hostar till bakom oss och vi vänder oss om. De är Felix.
Davids ansikte faller.
"Jag visste inte att du var här med din pojkvän" nu hade vagnen börjat röra sig upp för en enorm backe.
"Han är inte min pojkvän" säger jag och hans ansikte spricker genast upp i ett brett leende.
"Då skulle jag undra om du ville träffas någon gång?" Innan jag hinner svara hade vi nått toppen på backen och störtade nu neråt i 100 km/h.
Jag skriker för full hals och grabbar tag i Davids arm.
Vagnen fortsätter upp för en till backe och precis som innan så störtar den ner. Den fortsätter svänga och åka ner för backar innan den äntligen tar slut.
"Så... svarar du ja?" säger han när vi går mot utgången.
"Asså, jag känner ju inte dig-
"Jag heter David och är 17 år gammal. Jag bor i Stockholm och har tre systrar. Min mamma är en doktor och min pappa är advokat. Jag har också två hundar Chika och Sandra som jag älskar att hålla på med. NU känner du mig"
Jag skrattar. Varför inte? Jag nickar och han ler från öra till öra.
Jag ger han mitt nummer och går över mot killarna. Felix glor på mig men säger inget.
"Så, vad ska vi åka nu?" säger Oskar och ser sig om.
"Vi ska inte åka något" säger jag med allvarlig röst. Killarna ser oförstående på mig.
"SOCKERVADD" skriker jag och springer mot en av affärerna. Killarna skrattar men följer efter.
Vad tycker ni? Vem borde hon sluta me? Kommentera!!!
//Annahita
YOU ARE READING
You and I? { The Fooo berättelse }
FanfictionMöt Tessa. Hon är med om en olycka som får henne att tappa minnet. Hon kan inte ens komma ihåg sina egna föräldrar, sin pojkvän eller hennes känslor för hennes vän Felix. Men med tiden kommer alla minnen tillbaka. Men även hennes känslor för Felix...