kapitel 9

103 4 3
                                    

Tessas POV

"Vill du bli min flickvän?" de kändes svårt att andas och jag började svettas. Flickvän? Jag tittade ljupt in i hans ögon och föreställde mig att de var Felix som stod framför mig. Med hans ljusa hår och vackra glödande ögon. Nej. Varför tänkte jag på Felix? Han är ju bara en vän. Dessutom skulle han aldrig gilla en tjej som mig. David började se orolig ut. Jag tvekade lite innan jag log.

"Ja" Davids ansikte sprack upp i ett brett leende och han kysste mig. Jag kände honom le genom kyssen och jag log. Hans tunga gled in i min mun och jag log bredare.

Värmen spred sig i kroppen. Jag hade massvis med fjärilar i magen och händerna darrade. De här var min första pojkvän sedan olyckan. Den första killen som fått mig att känna så här. Men jag var självisk. Jag var självisk nog att önska att han var Felix.

Davids POV

Jag kunde inte fatta de. Hon sa ja! Just nu satt vi i bilen på väg hem till Linus. Linus var en av mina polare och just nu hade han en fest. Tessa hade ringt och bjudit över Felix och de andra killarna. De skulle bli kul att se Felix min när jag kallade Tessa min. Jag visste att de bara var vänner men jag hade sett hur Felix kollade på henne.

Jag parkerade bilen och steg ut. Jag skyndade över på Tessas sida och öppnade dörren. Hon log och vi gick in genom dörren hand i hand.

Man kunde känna lukten av alkohol så fort man steg in. Jag såg Felix och de andra sitta i en cirkel längre bort. Vi trängde oss igenom dansande kroppar. Huset var fullt av dansande ungdomar.

Jag gjorde en grimas när en tjej kom fram och tog tag i min axel. Hon började flörta med mig ich slängde med sitt långa vita hår. Hon luktade alkohol och hade väldigt avslöjande kläder.

Jag och Tessa satte oss i ringen och vi började köra sanning eller konsekvens. Linus hade hämtat en öl flaska som han la i mitten av ringen.

Jag kunde redan känna Felix avundsjuka och ilskna blick tränga igenom min och Tessas samman flätade händer. Jag log och kysste henne. De här skulle bli kul!

Felix POV

Jag kände mig ilsken, sårad och avundsjuk. Hur kunde Tessa vara ihop med den slämhögen. Hur jag vet att de är ihop? De märks.

"Ogge. Sanning eller konsekvens?" Ogge log och la armen om sin flickvän Bianca. Hon hade brunt hår som nådde ner till axlarna och vackra bruna ögon.

"Konsekvens" så Ogge stolt och Bianca log.

"Du ska ge Bianca en fransk kyss" jag hade sett Bianca flera gången förut och hon värkande riktigt schysst. Nu ställde hon sig upp och tittade intensivt på Ogge som gick närmare och kysste henne. Hon lyfte höger ben och Ogge la armarna om hennes midja.

Man kunde höra folk vissla. Jag stirrade på Tessa och önskade att de var vi två. Våra blickar mötes i bråkdelen av en sekund innan hon tittade bort.

Bianca satte sig ner med röda kinder och med Ogges arm om hennes axlar. Jag tittade avundsjukt bort. Ogge snurrade på flaskan och den hamnade på Tessa.

"Konsekvens" sa hon innan Ogge hunnit fråga henne. Ogge vände sig om och blinkade mot mig. Jag kände mig deprimerad. Jag tog tag i en flaska närmast mig och tömde den på några sekunder. Jag kände mig yr innan jag såg bort mot den plats där Tessa suttit. Nu satt hon inte längre där och David såg ut som om han skulle explodera. Hon stod böjd över mig och såg ner på mig.

"Va?" jag stirrade upp på henne och hon suckade.

"Ogge sa att vi skulle in i de rummet i en kvart" sa hon och pekade på en dörr. Jag log och flinade mot David innan jag följde efter Tessa.

Tessas POV

Jag hade knappt hunnit stänga dörren innan Felix tryckte mig mot väggen.

"Du anar inte hur länge jag väntat på de här" jag skulle just fråga vad han menade när hans läppar kraschade mot mina. Lungorna tömdes på luft. Nu visste jag hur de kändes. Jag kände samma känsla som med David fast starkare. Jag drog honom närmare och han log. Hans tunga gled in i mun. De kändes mycket bättre än när jag kysste David.

Plötsligt började hans hand vandra på den bara huden under min tröja men jag putta bort den, utan att ta bort mina läppar. Jag kände hans hand mot min mage igen och puttade bort honom.

"Kom igen Tessa" sa han och försökte igen. Men den här gången slog jag inte bort hans hand. Istället slog jag honom över kinden. Han vacklade baklänges och jag slank ut ur rummet. Han kanske hade bettet sig som en idiot men de var en sak jag fick reda på när vi kysstes.

Jag hade blivit kär i min bästa vän.

Jag hade blivit kär i Felix Sandman.

Hej!!! Klockan är kvart i tio just nu så de kanske inte blev något jätte bra kapitel. Men hoppas att ni gillade de. Och tack till alla 457 läsare. Jag är överlycklig och jag hoppas att ni gillar boken och kommer läsa den till slutet!

//Annahita

You and I? { The Fooo berättelse }Donde viven las historias. Descúbrelo ahora