Davids pov
Om blickar ändå kunde döda. Jag glor på Ogge vars arm vilar runt Biancas axlar och huvudet är vänt åt andra hållet. Jag ger ifrån mig en iriterad suck.
"Har de inte gått en kvart än?" fräsde jag mot Ogge som vände sig om och log belåtet.
"Bara 6 min kvar" Just som han sa detta satte sig en röd Tessa bredvid mig. Plötsligt var jag på mycke bättre humör. Jag kramade henne och hon kyssede mig, hårt. Jag besvarade kyssen och hennes tunga gled in i min mun. Jag bröt kyssen och såg förvånat på henne. Hon ryckte på axlarna och satte sig i mitt knä. Felix hade nu kommit tillbaka och satt nu med armen om en blondin med väldigt avslöjande kläder.
"Är de min tur nu eller" Ingen säger något och Felix snurrade på flaskan som hamnar på blondinen.
"Sanning eller konsekvens?" frågar han och hon bet sig i underläppen. Jag tänker inte ljuga... hon såg sjukt sexig ut.
"Konsekvens" Blondinen blinkade åt honom och jag kände hur Tessa stelnade till bredvid mig.
"Kyss David" jag hörde någon dra efter andan och Tessa värkar lättad. Skojade hon med mig? Jag måste kyssa en annan tjej och hon tyckde de var ok? Jag glode på Felix medans jag kramade Tessa bakifrån.
"Vem är David?" Frågar Blondinen muntert. Felix ler och pekar på mig. Blondinen verkade gladare när hon visste hur jag såg ut. Hon ställde sig upp och gick fram till mig. Tessa satt nu bredvid mig. Men hennes blick var hela tiden fäst på Felix.
De fick mig att skaka med ilska. Jag hoppades att hon märkte mig nu när blondinen skulle kyssa mig! Jag ställde mig upp och blondinen kom närmare.
"Vad heter du" frågade jag och ögnade snabbt hennes kropp. Hon hade på sig en tajt svart klänning som var väldigt urringat. Den slutade ungefär 2 cm under hennes midja och hennes rygg var bar.
"Sofia" svarade hon. Vi var bara två centimeter ifrån varandra nu men Tessa vägrade fortfarande att kolla på oss ( Jag börjar skriva i nutid istället för de är sjukt jobbigt att skriva såhär).
Jag går närmare och kraschar mina läppar mot Sofia. Hon värkar inte överraskad att jag kysste henne så. Hon är väldigt bra på att kyssas och för ett ögonblick önskar jag att Tessa var som hon. Ungefär tre minuter senare hörde jag någon ropa på mig och jag bröt kyssen. Jag ser belåtet på Tessa men hon stirrar fortfarande på Felix och han stirrar på henne.
De känns som att blodet kokar och mina öron är röda och varma. Jag ska minsann få Tessa att bry sig. Även ifall jag då måste ha lite hjälp av blondinen.
Tessas pov
Jag sätter mig ner i ringen och överraskar David med en hård kyss. Jag ville bara se om de känns som de gjorde med Felix. David bryter kyssen och ser förvånat på mig. Jag rycker på axlarna och sätter mig i hans knä, så att han inte ska se mitt ansikte.
Jag stirrar bara på Felix som nu sitter med armen om en blondin. Hur är de ens möjligt? Vi var borta i tio minuter.
Någonstans i fjärran kan jag höra Felix säga 'Kyss David' men jag sitter still. Har jag verkligen känslor för David? De har jag. Men jag har känslor för Felix med. Jag suckar och flyttar på mig, spelar att jag sitter bredvid David. Jag måste sluta tänka på Felix. Vi är bara vänner. Han gillar inte mig på de sättet.
David reser sig upp men jag fortsätter stirra på Felix som stirrar tillbaka på mig. Jag önskar att mina känslor kunde försvinna. Nu när mitt minne nästan är tillbaka och jag äntligen minns Felix. Varför ska allting vara så komplicerat?
Felix pov
Jag och Tessa fortsätter stirra på varandra medans David och Sofie sätter sig ner.
David lägger armen om Tessa och hon rycker till och vänder sig om. När hon ser att de är David så ler hon och lutar sig mot honom. Sofie ser sur ut när hon lägger märke till David och Tessa. Jag förstår hur hon känner. Jag måste göra någonting, och de fort. Jag måste berätta för Tessa att jag älskar henne!
Men jag kan inte göra de nu. Jag får hitta på en ursäkt att sova hoss Tessa ikväll och då, då berättar jag.
Jag suckar när jag ser Tessa luta huvudet mot Davids axel. Hon kanske inte älskar mig ändå?
》》》 LÄS 》》》
Hej! Så de har vart ett tag sedan jag uppdaterat men jag har vart på ridlägret och hade inte internet. Men tänk att den här boken har fått 787 läsare! Ca 200 fler än förra gången. Om vi fortsätter såhär kan vi nå vårt mål på 2000 läsare! Hoppas att ni gillar de! Kommentera ifall ni har några idéer och vad ni tycker. Jag skulle bli jätte glad ifall jag visste vad alla tycker. Så kommentera!
//Annahita
ESTÁS LEYENDO
You and I? { The Fooo berättelse }
FanficMöt Tessa. Hon är med om en olycka som får henne att tappa minnet. Hon kan inte ens komma ihåg sina egna föräldrar, sin pojkvän eller hennes känslor för hennes vän Felix. Men med tiden kommer alla minnen tillbaka. Men även hennes känslor för Felix...