Jag slutade skratta och kollade över på Felix. Han hade sitt huvud lätt bakåt lutat med stängda ögon och öppen mun. Hans skratt gav mig fjärilar i magen medans vi tillsammans gick mot min ytterdörr. Filmen hade tatt slut för kanske 2 timmar sedan. Men inte visste vi att man kunde dröja kvar så länge vid Mcdonalds.
Jag tog ut nycklarna ur min bakficka och låste upp dörren.
"Vill du komma in?" Frågade jag.
"Visst" svara han och jag bugade.
"Damerna först" sa jag och peka på dörren. Jag försökte dölja ett skratt när Felix grymta och lyfte upp mig. Jag tappade nästan andan och började slå och banka på hans rygg.
"Felix!" Skrek jag.
"Ja, Tessa?" Jag glodde framför mig medans han låste dörren och började gå upp för trapporna.
"Släpp. Ner. Mig" sa jag och bankade på hans rygg.
Han fnös.
"Ne, jag tror jag låter dig ligga kvar där" jag fnös och korsade armarna över bröstet.
Han fortsatte mot mitt rum med mig hängandes över hans axel. Ska han inte släppa ner mig? Inte en sekund efter att jag tänkt tanken känner jag hur jag flyger genom luften och landar på en madrass. Jag ger ifrån mig ett oatraktivt ljud samtidigt som Felix lägger sig ner bredvid mig.
"Vad vill du göra nurå?" Jag vänder mig mot honom och hoppar till över hur nära vi är.
"Hmm.. Jag vet att det är lite barnsligt.. Men vad tycks som sanning eller konsekvens. Fast vi kör bara sanning. Så vi får fråga varandra frågor och den andre måste svara sanningsenligt?" Jag nickar och börjar fundera. Du kan få reda på vad som helst Tessa! Kom igen. Slarva inte bort den här chansen!
"Skulle du hellre ha marshmellow armar eller ben?" Jag slog nästan till mig själv. Så mycket för att få reda på om han gillar mig eller inte.
Han höjer på ett ögonbryn.
"Ben. Min tur. Vad ser du i David?" Frågar Felix. Jag spärrar upp ögonen. Vad ser jag i David..?
"Hans hår.. Är fint" säger jag nervöst och fortsätter snabbt innan Felix hinner säga något.
"För- eller eftermiddag?"
"Eftermiddag. Hur ofta umgås du och David?" Jag tänker efter.
"Inte så ofta. Kanske 1-2 gånger i veckan." Jag tänker efter en stund.
"Shawn Mendes, eller 1D"
"Shawn Mendes" svarar han och jag ger han en high 5.
"Varför är du ihop med David?" Säger han snabbt. Jag suckar irriterat.
"Varför frågar du mig frågor om David hela tiden?! Ville du köra den här leken för att få information om min relation men David? Seriöst!? Vad är det du vill säga? För om det är något, så säg det!"
Han ser ner i golvet en liten stund med rynkad panna.
"Jag gillar dig Tessa" viskar han samtidigt som hans läppar möter mina.
Äntligen!! Jag trodde aldrig att de skulle ske! Vad tycks? Komentera så är ni bara bäst!
/Anna
KAMU SEDANG MEMBACA
You and I? { The Fooo berättelse }
Fiksi PenggemarMöt Tessa. Hon är med om en olycka som får henne att tappa minnet. Hon kan inte ens komma ihåg sina egna föräldrar, sin pojkvän eller hennes känslor för hennes vän Felix. Men med tiden kommer alla minnen tillbaka. Men även hennes känslor för Felix...