kapitel 7

129 5 4
                                    

Tessas perspektiv

''Felix vad tycker du den röda eller den svarta klänningen'' säger jag medans jag håller upp de två klänningarna. Den röda går till knäna och har liksom ett skönt flow till sig medans den svarta sitter TIGHT med ett rött läder band löst runt midjan.

''Jag vet inte, båda är fina'' han kollar upp på kläningarna och sedan ner i mobilen igen

Varför ser han så livlös ut har någon dött eller?

''Jag tror jag ska ta den svarta. Man ser mina kurvor runt midjan bättre med den'' jag kollar frågande på honom

'' Vet du vad? Jag tycker bättre om den röda! Ta på dig den igen så får jag se!? Hur långt ner sa du att den gick?''

Jag kollar konstigt på honom går in till badrummet för att byta om.

Felix pov.

''Jag tror jag ska ta den svarta. Man ser mina kurvor runt midjan bättre med den'' Jag kollar på henne och sedan ner i min mobil igen. Jag klarar inte av att se på henne när hon står i underkläder sådär framför mig. Och hennes rosenröda fylliga mjuka läppar...

'' Vet du vad? jag tycker bättre om den röda! Ta på dig den igen så får jag se!? Hur långt ner sa du att den gick?''

Jag säger det så snabbt jag bara kan så att hon ska höra det men inte förstå det! Visst är jag smart! Min pappa lärde mig det när han skulle hjälpa mig med att haffa 'brudar' som han säger.

Tessa kollar konstigt på mig men går in till badrummet för att byta om. YES DET FUNKA! PAPPA JAG ÄLSKAR DIG OCH DINA GALNA (MEN FUNGERANDE) METODER!

Efter ett par minuter kommer Tessa ut med världens finaste leende på läpparna. Hon är så fin i den där korta fina klänningen- vänta lite, hon sa att den var knälång ju?...eller?...

''Tessa den är jättefin och så men du vill kanske inte ta på dig något längre eller? Som t.ex byxor?''

''Nää du har rätt den här är inte rätt för ikväll jag tar den svarta'' jag blänger surt på henne och går till hennes garderob. När jag öppnar ser jag det som jag trodde skulle vara omöjligt. HON HAR JU BARA KORTA KLÄNNINGAR!

När jag kollar bort från garderoben på henne ser jag att hon redan har tagit på sig den svarta klänningen och herre min gud vad hon är het! Det bara ryker från henne.

''Vad tycker du?''

''WoW...''

Tessas pov.

''Vad tycker du?''

''WoW...''

PLING PLING

David är här. Jag springer ner för trapporna och till ytterdörren och kikar ut genom det lilla kikhålet. HAN HAR ROSOR MED SIG! I OLIKA FÄRGER! Och en väldigt fin kavaj. WoW den här grabben har muskler.

''Hej! David?'' säger jag och försöker låta som om jag har glömt bort hans namn.

Davids pov.

''Hej! David?'' HON GLÖMDE MITT NAMN!? Ingen glömmer mitt namn... någonsin! Jag gillar henne redan.

''Hej Tessa! Ska vi gå?''

''Jag ska bara hämta min väska'' först när hon vänder sig om läger jag märke till vad hon har på sig. Det är en taight svart klänning med en darkedja på baksidan. Min aögon blev stora och jag såg ner på mina skor när jag märker att hon kommer tillbaka.

''Kom så går vi''

Felix pov.

''Felix vet du var min väska är?''

''Nää, var såg du den sist?'' frågar jag medans jag ligger på soffan.

''Jag hitta den!'' Va! Så snabbt. Jag har ju gömt den jättebra.

''Var var den?'' Frågar jag medans jag går mot badrummet för att duscha.

''Den var i mitt rum'' jag backar ett steg och kollar på väskan. Jag gömde fel väska. Fy fanken också.

''Hej då!'' Säger Tessa medans hon går mot utgången.

''När kommer du hem?''

''Sent'' säger hon och stänger ytterdörren.

Tessas pov.

Restaurangen var underbar. Den var 5 stjärnig med jättefina dekorationer. Taket var mörkbrunt med slingrande mönster och väggarna hade en karamell brun färg. I mitten av restaurangen var en fontän som gav ifrån sig ett lungnande ljud.

''Hej! Vad är ert namn?'' Frågade tjejen i receptionen

''David Oak'' sade han medans han höll i min hand

''Ja, följ mig'' vi följde receptionisten till den bakre delen av restaurangen till ett bord vid fönstrerna.

''Här är era menyer.'' säger hon och ger oss två menyer.

"Vad fint de är här" säger jag och kollar på David.

''Jag vill ju att den finaste tjejen ska få äta på den finaste restaurangen'' säger han medans han kollar på mig.

''Har ni bestämt er för vad ni ska äta?'' säger en av servitörerna medans han kollar på mig

''Vi tar en Ladie & Luffsen tack'' vi tar? Men ska man inte beställa var för sig på en restaurang? Vem bryr sig bara spela med.

''Dricka?'' Frågar servitören.

''Jag tar Coca Cola, vad vill du ha Tessa?''

''Jag tar Fanta Exotic'' säger jag till den väldigt snygga servitören

''Är det allt?'' han sneglar på mig

''Ja det var allt'' David ser lite sur ut faktiskt. Undra om det är servitören som gjort något? Ska jag fråga eller inte. David ser inte ut som att han skulle vilja svara på en sådan fråga.

Davids pov.

Men kunde vi inte fått en servitris istället för en servitör? Han kollar in Tessa hela tiden. Det störiga var ju att det ser ut som att hon också gör det. VARFÖR HAR MAN SÅ MÅNGA KONKURENTER NÄR MAN VILL SKAFFA EN FLICKVÄN, MEN NÄR MAN INTE FÖRSÖKER DÅ GÖR INGEN KILLE NÅGOT!!!!!!!??????

Livet är svårt...

Felix pov.

(Förlåt att jag hoppar så mycket från människa till människa)

Nu har de varit borta i över en timma. Den där kossan David har säkert gjort något med henne. Hon sitter säkert just nu i detta ögonblick och gråter. Jag måste hjälpa henne.

Tessas pov.

Det här är den bästa dejten någonsin! David är så gullig jag vill aldrig att det här ska ta slut. För då kommer livet att bli surt! Fattar ni? Jag rimmade!

Hoppas Felix har det bra just nu. För det har jag.

Felix pov.

Jag är nästan framme vid restaurangen. Den där David killen ska få smaka på Bobby & Doddy (tar upp knytnävarna i luften)

WoW den här restaurangen är ju jättefin. Kan inte klandra killen för hans smak i alla fall. Den är ju faktiskt bra.

Jag går av min moppe, parkerar den och öppnader dörren till restaurangen. Där ser jag något som jag aldrig skulle vilja se om i hela mitt liv...

Jag ser David och Tessa kyssas!

You and I? { The Fooo berättelse }Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang