Kapitel 13

60 3 0
                                    

Tessas perspektiv

Jag lägger mig ner i sängen och sluter ögonen. Det hade vart så nära. Jag tar upp min hand och drar bort en hårslinga från mitt ansikte. Varför kunde han inte kyssa mig? Vad var det som hindrade honom?

Min mobil plingar till och jag flyger upp och sträcker mig efter den. Snälla låt det va Felix tänker jag medans jag låser upp den och går in på mina sms. Jag ser besviket ner på den när jag ser att det inte är Felix. Det är David. David! Jag hade helt glömt bort honom. Jag klickar på hans namn.

Är du upptagen ikväll?

Jag ser på telefonen med avsmak och undrar vad jag ska svara. Just då plingar min mobil till igen. Men den här gången är det inte David. Det är Felix!!

Ledsen för tidigare. Hemma ikväll?

Jag gör en liten dans i min säng tills jag hör min mammas röst.

"Tessa, frukosten är klar!" Jag slutar dansa och skriver snabbt tillbaka till Felix.

Ja. Hurså?

Jag skickar det och ler. Han svarar nästan direkt.

Bio kl. 19?

Vilken film?

Överaskning:)

Jag ler brett och lägger mig ner på rygg. Men precis innan jag ska gå ner för att äta frukost får jag ett till sms. Men det är inte från Felix.

Tessa?

Jag suckar och skriver snabbt tillbaka.

Jag är upptagen ikväll. Kanske nån annan gång?

Jag lägger undan mobilen och sluter ögonen. Det kanske var ett mistag att bli Davids flickvän trots allt?

Felix perspektiv (2 timmar kvar till dejten)

Jag går ner till killarna i vardagsrummet och alla ser på mig med förväntansfulla blickar. 

"Vi ska gå på bio ikväll" sägger jag och Omar dunkar mig i ryggen.

"Fan va gött. Ska du fråga henne sen eller?" säger han och de andra killarna nickar.

"Jag vet inte. Borde jag det?" Killarna glor på mig och jag flinar.

"Man ser jävligt tydligt att ni tycker att jag borde spara det till en annan gång" säger jag och Omar slår till mig i bakhuvudet med handen. Jag tar mig för huvudet och ser sårat på honom. 

"Aaaoo.. gör ju ont" säger jag och han slår till mig igen. De börjar skratta och jag flinar igen.

"Visst. Jag berättar för henne" säger jag och killarna ger ifrån sig ett tjut. 

"Äntligen. Vi trodde att du skulle ligga på din dödsbädd innan du tänkte berätta det. Glöm inte att bjuda oss på ditt brölllop. Vad ska vi kalla er? Vi får komma på ett namn till er två" skriker de alla på en gång och jag glor surt på de medans de fortsätter göra komentarer om det vi pratade om innan. Det märker inte ens att jag går upp på mitt rum för att göra mig i ordning.

Jag öppnar dörren till mitt rum och stänger den efter mig. Vart har jag lagt min handduk? Jag går fram till byrån och kollar. Nej. Jag letar bland kläderna jag slängt på fåtöljen. Inte där heller..

Jag letar i 10 minuter till men hittar den fortfarande inte. Kanske under sängen, tänker jag och böjer mig ner. Ha! Hitta den! Jag sträcker mig efter den och drar fram den. Jag slänger kepsen på sängen och går mot duschen.

_______________________________________________________________________________________

Tessas pov

Jag sätter mig nervöst ner i soffan i väntan på att Felix ska komma och hämta mig. Jag går igenom alla filmer som går på bio just nu. Vilken ska han ta mig på? Jag ser ner på min blåa blus och korta svarta jeans. Borde jag klätt upp mig mer? Är det för lite? Jag kanske borde ta den röda klänningen istället? Nej.

Ta dig samman Tessa. Det är ingen dejt och du har en pokvän. Jag känner en konstig känsla i magen när jag tänker på¨David. Men inte den bra sorten som jag alltid fick i början, när vi började dejta. Jag slår genast bort tanken och sträcker på mig. Jag gillar David. Han är det bästa som hänt mig. Intalar jag mig själv.  

Jag börjar tänka på Felix igen. Hur skulle det vara om vi var tillsammans? Skulle jag vara lyckligare med honom?

Dörren plingar och jag hoppar till och tar mig för hjärtat. Jag går bort och öppnar.

" Du skrämde mig" säger jag och ler lite. Men leendet försvinner genast när jag ser vem det är som står vid dörren.

"Hej Tessa"

Jag är tillbaks!! Hoppas ni gilla kapitlet. Vem är det vid dörren tror ni? Rösta och kommentera!!!

/Anna

You and I? { The Fooo berättelse }Donde viven las historias. Descúbrelo ahora