kapitel 2

182 7 0
                                    

Felix perspektiv

Jag lutade mig mot dörrkarmen och drog en djup suck. De kändes som att jag svävade på moln. De tre senaste veckorna hade varit ett helvete.  Att inte träffa Tessa varje dag. Känna hennes smala armar runt min rygg medans vi körde längs med vägen på min moppe.  Våra filmkvällar och de varma dagarna då hon bestämde sig för att hon ville ut och bada.

Jag suckade igen och drog handen genom håret. Egentligen var de inte bara vår vänskap som jag saknade. Det var samma dag som olyckan som jag hade bestämt mig för att äntligen berätta för henne hur jag kände. 

Jag ruskar på huvudet. Jag hade förvandlats till en jävla fjolla. Så här kan det ju inte vara. Felix Sandman, en fjolla? Aldrig.

Dörren öppnades och framför mig stog den mest vackra tjej jag någonsin sett. Fjolla. Hon var klädd i svarta shorts och en vit t-shirt. Jag kunde nästan känna hur min haka trillade ner och mötte golvet när hon vänder sina vackra bruna ögon åt mitt håll. Hon såg generat ner i golvet samtidigt som jag tog tre långa steg framåt och omfamnade henne.

Hon stelnade till men besvarade sedan min kram.

"Jag har saknat dig" viskade jag i hennes nacke innan jag släppte henne. Den varma känslan försvann och jag såg hur hon ryste till. Jag log innan jag öppnade dörren och gestikulerade åt henne.

"Damerna först" hon såg konstigt på mig, sedan bugade hon och gick ut ur dörren med mig i släptåg.

Tillsammans med hennes mamma checkade vi ut henne och gick sedan mot bilen. Tessa och jag satte oss i baksätet på den svarta volvon. Det var ganska trångt och jag kände hur mitt hjärta hoppade över ett slag när Tessas arm snuddade vid min.

Resten av bilturen består av att Rebecca berättar lite saker för Tessa. Tillexempel, om hennes lillebror, deras hund och om hennes andra 'bästa' vän Alicia. Sommarlovet började för två veckor sedan och Alicia och hennes familj skulle resa bort.

När vi är framme ser vi en figur stå framför deras hus och vinka åt oss. Först tror jag att de är Tessas lillebror Filip, men den här personen är betydligt mycke längre.

Rebecca parkerar bilen och vi går ut. Jag tvärstannar och tar ett ljupt andetag när jag ser vem de är som står framför dörren. Theo. Tessas pojkvän. Självklart hade han bestämt för att komma över just nu. Om han verkligen brydde sig hade han kommit till sjukhuset för att se hur hon mådde. Eftersom att Tessa är vän med mig så är hon populär. De är därför han är ihop med henne. För att bli populär.

Han springer fram till bilen och omfamnar Tessa sekunden efter att hon stigit ut. De stinger till av avundsjuka och blänger mot hans rygg. Theo släpper släpper Tessa och tar ett steg tilbaka.

"Hej Tessa" säger han med den där tillgjorda rösten som får mig att spy. Tessa ser från honom till mig och fnissar åt minerna som jag gör åt Theo. Han vänder sig om och jag slutar genast. Han blänger på mig och jag vinkar åt honom. Han fnyser och Tessa börjar fnissa igen. Hon slutar tvärt och låtsas som att hon hosta när Theo vänder sig tillbaka.

"Jag är Theo, din pojkvän" och jag har lust att boxa honom i magen.

Hon nickar. Sedan tar han hennes hand och drar iväg henne mot huset. Jag ser förvånat efter honom innan jag börjar följa efter. Aldrig att jag lämnar henne ensam med honom.

Tessas pov

Theo drar iväg mig mot ett hus - som jag antar är mitt- med Felix i släptåg. Han öppnar dörren och drar upp mig för trapporna. Jag hinner inte ens se mig omkring. Jag snubblar upp för trapporna och följer efter honom in i ett rum som jag antar är mitt. Han stänker dörren bakom oss och vänder sig sedan om. Mitt hjärta bulltar hårt mot mitt bröst när han börjar backa upp mig mot väggen.

"Vad gör du?" säger jag men han fortsätter bara framåt.

"Jag har saknat dig" säger han och jag känner hur min rygg pressas mot en vägg. Åh nej. Han står nu framför mig och hans händer lägger sig runt min midja. Jag försöker putta bort honom men de går inte.

"Felix" skriker jag men han lägger handen över min mun. Jag spärrar upp ögonen. Jag är fast i ett rum med en psykopat. Men då hörs de ett ljud som får Theo att släppa mig och vända sig om. Dörren är öppen och i dörröppningen står Felix.

Ohh.. vad händer nu? Ska han döda Theo? Neh, då skulle han ju hamna i fängelse. De vill väl ingen. Rösta och komentera!

//Annahita

You and I? { The Fooo berättelse }Where stories live. Discover now