BAB 31

1.8K 73 4
                                    

Nombor telefon Datin Kartini aku dail dan memberitahu kejadian yany menimpa Encik Harraz tadi.

Jam sudah menunjukkan jam 12 setengah malam, sudah hampir setengah jam Encik Harraz di rawat dan aku masih duduk menunggu di hadapan pintu bilik itu.

"Naura"

"Datin", aku pantas berdiri dan Datin Kartini mengenggam tanganku.

"Harraz... Apa dah jadi?"

"Duduk dulu datin"

Datin Kartini duduk dan mengenggam tanganku.

"Saya juga tidak tahu datin apa yang buat Encik Harraz macam tu. Dia hantar saya ke kereta walaupun saya dah cegah dan suruh dia balik je. Lepas dia hantar saya ke kereta, saya drive tapi rasa tak sedap hati sebab kelibat Encik Harraz tiada muncul di lot parkir tu. Saya drive semula ke lot parkir tu dan dia dah terduduk dengan luka di bahagian perut"

"Allah, siapa buat dia sampai macam tu sekali. Luka dia teruk sangat ke?"

"Taklah teruk sangat datin tapi darah banyak keluar"

Datin Kartini tunduk melihat bajuku ada sedikit darah.

"Mujur awak okay Naura, mama rasa ada orang buat Harraz macam tu"

Aku mengangguk.

"Datin sabar ya, Insyallah Encik Harraz okay. Dia kuat, dia sempat membebel saya bawa kereta masa on the way ke sini"

Datin Kartini tersenyum kecil.

"Terima kasih Naura, kalau awak tak ada entah apa yang jadi kat dia. Tiada sapa nampak dia cedera"

"Salah saya juga datin, sebab hantar saya Encik Harraz macam tu"

"Jangan salahkan diri Naura, awak dah selamatkan Harraz"

Aku diamkan diri.

"Pagi nanti ikut mama ke balai polis ya, nak report kes ni. Saya yakin ada yang buat semua ni"

"Baik datin"

"Naura tunggu je kat sini, dah lewat malam ni. Bahaya drive sorang-sorang lagi-lagi awak perempuan"

Aku mengangguk sebab fikir perkara yang sama dengan Datin Kartini.

Datin Kartini kemudiannya menelefon adik Encik Harraz, Haziqah untuk mengkhabarkan berita kecederaan Encik Harraz.

"Awak tunggu ya Naura, saya dah suruh Ziqah bawakan baju"

"Eh tak apa datin, saya okay je"

"Jangan nak tipu mama, pakaian Naura dah macam ni dengan tompokan darah ni mesti rasa tak selesa"

Aku mengukirkan senyuman, pakaian dari jam 8 malam sehingga kini rasa sedikit melekit dengan kesan darah lagi. Orang lain tengok pun mesti rasa takut melihat pakaian ku sekarang.

"Terima kasih datin"

"Hal kecil saja, mama yang patut ucapkan terima kasih. Awak dah selamatkan nyawa anak mama, bawa dia ke hospital. Kalau awak tiada entah apa yang jadi kat Harraz menahan kesakitan seorang diri di sana. Sampai bila dia boleh bertahan dengan darah yang banyak keluar tu", kata Datin Kartini lalu mengesat air mata ditubir matanya.

Aku mengelus lengannya.

"Sama-sama datin, tu sudah tanggungjawab saya sesama manusia. Lagi-lagi Encik Harraz bos saya"

Haziqah dan suaminya sudah tiba lalu menerpa ke arah mamanya.

"Abang macam mana ma?"

"Tak tahu lagi, kejap lagi kut doktor keluar"

SUAMIKU ENCIK DUDA HOTWhere stories live. Discover now