9

627 128 8
                                    

"Kalau ayah tak buat ibu marah, ibu tak marahlah! Ayah buat apa je kat rumah? Kesian ibu sudah ayah cari rezeki

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Kalau ayah tak buat ibu marah, ibu tak marahlah! Ayah buat apa je kat rumah? Kesian ibu sudah ayah cari rezeki." kata aku. Ayah bukan ny mahu mendengar kata. Masuk telinga kanan, keluar telinga kiri.

"Ayah, berhenti minum boleh? Ayah makin tua. Tak elok minum banyak sangat." pesan aku lagi. Sekali lagi, kata-kat aku dibiarkan tidak berjawab.

"Ikut suka ayahlah" aku bangun lalu melangkah masuk ke dalam bilik. Satu hembusan berat dilepaskan. Renjun dengan pantas melangkah masuk ke dalam bilik.

"Apa kau nak?" tanya aku. Renjun tersenyum lalu melompat ke katil aku. Lelaki itu berguling-guling di atas katil ku yang besar.

"Kau tidurlah dulu. Aku nak keluar kejap." kata aku. Renjun dengan pantas menarik tangan aku agar duduk di atas katil.

"It's 12 o'clock. Awak mesti penat cari ayah awak malam-malam macam ni." kata Renjun. Lagi bangang lelaki itu menarik aku masuk ke dalam pelukan nya.

Aku nak bernafas.

"Yah, dah 5 minit kita macam ni. Lepaskan aku." kaki memukul-mukul punggung Renjun. Kalau ibu aku masuk ini, sudah mati aku dibuatnya.

"Ahhhhhh. Nggak mauu. Shushh, tido." kata Renjun. Aku menjulingkan mata aku  Geram pula rasa. Tiba-tiba terasa mahu ke tandas.

"Eh, saya nak pergi tandas. Lepas-lepas. Saya ni tak mandi lagi. Busuk dah." ujar aku. Renjun diam tidak menjawab. Dalam beberapa minit begitu, pelukan itu dilepaskan.

"Cepat mandi. Jangan lama sangat. Nanti saya rindu." kata Renjun. Aku memukul dahi aku. Bagaimana pula alasan itu wujudddd.

"Pergilah balik.Saya ni tido lasak tahu. Nanti tulang belakang pula patah." kata aku. Renjun menggeleng lalu menyelubung diri nya dengan selimut tebal.

Aku? Mampu redho saja. Lantak dia lah. Nanti aku tidurlah di lantai.





our wedding day. rj✔Where stories live. Discover now