11

640 119 17
                                    

"Bacot amat kau ni

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Bacot amat kau ni. Dah tidur sekatil kau tolak pulak." kata Lia sambil mengunyah keropok. Aku menghirup saki baki capuccino yang baru dibeli oleh aku.

"Jangan nak harapkan apa-apa lah. Dia tu lelaki miang je. Aku takde masa nak fikir semua tu." jawab aku. Wajah Lia agak tidak berpuas hati. Mungkin dia tidak bersetuju.

"Bodo lah kau ni. Penat-penat Renjun ikut kau tiap-tiap hari. Kau tak balas pun apa yang dia buat. Dasar lo." kepala aku dipukul. Sedap mak ayoh pink dia je pukul aku.

"Lantak lah. Yang rugi dia. Bukan aku." Lia merengus geram. Masalahnya, tidak perlulah paksa aku begitu sekali. Penat tau?

"Eh! Renjun!" Lia melambai-lambai ke arah Renjun yang membawa bekal makanan. Lia mengambil bekas makanan lalu diletakkan ke atas meja.

"Uwaa. Gimbap. Jom makann." jerit Lia. Aku mengambil plastik makanan itu lalu dicampak ke lantai.

"Yah! Apa kau buat ni Jihyun!" jerit Lia. Aku menepis tangan nya kasar. Aku sudah tidak tahan. Lelaki ink sudah melampau. Perlu ke setiap masa berjumpa dengan aku?

"Tolonglah. Saya penat menghadap awak 24 jam. Tolong stop jumpa saya. Saya tak suka!" kata aku. Suasana antara aku dan Renjun diam tanpa sebarang bunyi. Lelaki itu mengangguk lalu mengeluh lemah.

"Ok. I will."

**************

"Kau ni apa masalah kau hah?

"Apa masalah aku? Aku cuma cakap bende betul. Aku naik menyampah dengan lelaki tu." kata aku. Lia mengeluh lemah lalu menghempaskan bafan nya di atas katil.

"Lelaki pun ada perasaan wei. Jangan sakitkan hati dia." kata Lia. Aku mengerling tajam ke arah Lia. Sudah jam 9 malam. Perut terasa mahu makan ramyun pula.

"Aku nak keluar makan ramen. Bye." ujar aku. Kepala hoodie ditarik. Aku membawa langkah ke kedai serbeneka berdekatan kawasan rumah aku. Perjalanan mengambil masa 5 minit.

Setelah sampai, aku terus memilih ramen dan sosej. Sebotol air mineral turut diambil juga. Almaklumlah, aku sudah penat berjalan kaki tadi.

"Yah..kenapa pakai skirt pendek ni?" aku menoleh. Renjun secara tiba-tiba menyiku perut aku.

Apa lagi dia mahu?

"Kaki kau hanya aku je boleh tgk."

Anjim sekali rasa nya.

"Kau ikut aku lagi heh? Aku dah cakap—"

"Kepala otak kau. Aku nak beli makanan." kata Renjun. Beberapa tin minuman dan ramen turut diambil oleh nya. Aku berdiri tercegat disebelah Renjun.

"Meh. Aku bayarkan." ujar Renjun. Aku dengan teragak-agak memberi makanan yang dibeli oleh aku. Setelah selesai, aku keluar daripada kedai bersama Renjun.

"Lusa aku balik China." kata Renjun. Aku lantas menoleh. Pulang ke China? Atas urusan apa?

"Kenapa kau balik? Ada urusan apa-apa ke?" tanya aku. Renjun menggeleng. Biasa nya lelaki itu memberitahu segala tujuan nya. Entah mengapa lelaki ini telah lain sikap nya.

"Adakah kerana aku?"




our wedding day. rj✔Where stories live. Discover now