"And that is Our Wedding Day." Renjun memberhentikan cerita nya. Fuh, punyalah lama dia bercerita. Tidak sangka dia ingat kisah mula-mula kami berjumpa hingga ke hari perkahwinan yang memalukan itu.
Perkahwinan yang tidak dirancang dan berkahwin bersama anak tapir. Penat tau penat?
"Sudah lah tu, saya dah penat cerita. Apa kata awak memasakk." kata Renjun. Sudah 2 tahun kami berkahwin, ini sahaja lah perangai nya. Meminta makanan walhal, ada kaki dan tangan untuk bergerak.
"Baiklah tuan." ujar aku. Rasa seperti pembantu rumah pula. Disuruh itu dan ini. Ahhh! Stress tau stress?
"Kita nak buat apa esok memandangkan esok anniversary kita.." Renjun melihat kalendar di hadapan peti ais. Dia terjongket-jongket melihat kalendar yang berkedudukan agak tinggi daripada nya.
"Comel." ujar aku. Tangan aku secara statistik memukul mulut sendiri. Yakin nya andaaa.
"Awak ni tak bersemangatlah."
"EH! SAYA NI BERSEMANGAT TAU NAK MASAK UNTUK AWAK!" jerit aku. Nasib baik pisau ini tidak terkena di muka Renjun. Jika tidak, sudah ku potong mulut nya.
"Eii, janganlah marah-marah. Perut awak dah buncit." kata Renjun. Lahh, sudah tiada kena mengena pula tajuk nya. Janganlah ubah tajuk dengan bodyshamming saya.
"Orang pendek kena diam. Kalau tak, bertambah pendek."
"Orang gemuk kena berhenti makan. Kalau tak, bertambah gemuk." kata Renjun sambil tersenyum. Eii, ini makin marah yiniii.
"Dahlah masak sendiri! Saya nak lari daripada rumah nii." kata aku. Renjun dengan pantas menghalang aku. Laju juga anak tapir ini berlari.
"Cepatlah, kita dah nak ke majlis penutup ni." kata Renjun. Aku mengeluh lemah lalu mengeluarkan sesuatu di dalam poket. Ianya ialah kad jemputan kawin dahulu.
"Do you still remember Our Wedding Day? Hari di mana entahlah, saya rasa sakit hati. Sedih, kecewa. Saya ingat pengantin perempuan tu lawa. Rupanya muka anuck pungut."
"Memang pun. Muka macam orang baru masuk lumpur."
"Dahlah, saya nak berdrama pun susah! Saya nak lari rumah! Kita tutup kisah kita dengan tasbih kifarah dan surah al-asr."
"Ahhh maafkan saya!"
Our Wedding Day
—The End—
Terlebih dahulu, saya ingin mengucapkan terima kasih kepada semua yang membaca. AHAHHA CLICHE AN CERITA NI. MMG CLICHE. Tapi, terima kasihh sangat sebab cerita ni mmg betul-betul dapat sambutan. Terima kasih dan kita berjumpa lagi ye nanti di cerita yang akan datang ❤
—Jya si katak
YOU ARE READING
our wedding day. rj✔
ContoPerkahwinan yang tidak dirancang dan rupanya berkawin bersama anak tapir. Tak sangka aku kawin dgn anak tapir -Seo JiHyun highest ranking # 1 - renjun 9102021