10

632 125 9
                                    

"Urm

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Urm." aku memusingkan kepala aku. Badan aku seperti diikat dengan tali. Bersusah payah aku mahu melepaskan diri daripada serigala darat ini.

"Yah, lepaskan lah. Saya nak bangun." kata aku. Renjun menghempap badan aku. Tidur mati lelaki ini. Kalau boleh, mati terus.

"Ah!" aku menolak Renjun dengan kuat. Sudah jam 7 pagi. Biarkan sahaja lah lekak itu tidur dengan aman seorang diri. Aku ada kerja yang perlu dibuat.

"Eh, Jihyun. Cadar kau tu dah berbulan tak basuh. Ibu basuh ye." darah aku berderau pantas. Sudahah Renjun masih belum bangun. Dia punya takut tu sampai ke kerajaan ayah pink.

"Yah." ibu aku menutup pintu bilik aku. Kebas kaki aku akibat terlalu takut. Habislah, mesti aku kena marah.

"Bilik kau bersepah. Kemas dulu." kata ibu aku. Setelah ibu ku menghilang, aku cepat-cepat membuka pintu bilik.

"Yah! Huang Renjun! Bangunnnn!"

✴✴✴✴✴✴✴✴✴

"Mak awak marah ke?"

"Tak"

"Ayah awak?"

"Eh, kau boleh diam tak?" penyapu ditangan aku di hentak ke tanah. Kecik besar kecik besar sahaja aku lihat lelaki itu. Nasib baik tiada ayah di rumah.

Muka Renjun yang tidak bersalah itu aku pandang dengan penuh jijik. Sudahlah aku dimalukan oleh ibu tadi. Boleh pula lelaki itu munculkan diri.

"Jomlah jalan-jalan." ajak Renjun. Aku menghentak penyodok dan penyapu yang dipegang aku. Sedap mak itik dia sahaja ajak sebegitu rupa.

"Maaflah, ibu saya—"

"Yah. Ibu nak keluar ke pasar sekejap." entah daripada mana, ibu aku memunculkan diri. Pakai saka apa tidak tahu lah.

"Ha, sambung. Maaf mengganggu." ibu aku menyenggol bahu aku. Entah apa rancangan yang dirancang tidak tahu lah. Seteah ibu ku keluar, aku masuk ke dalam rumah.

"Ahhhh. Jomlahhhh." Renjun melompat-lompat sambil memegang tanga aku. Rimas tahu rimas? Dengan pantas aku terus menepis tangan lelaki itu.

"Baliklah. Saya ada kerja. Nanti-nantilah ye." Renjun memandang aku lama. Aku membiarkan lelaki itu lalu masuk ke dalam bilik.

"Bang!" pintu bilik dihempas. Renjun memegang kedua belah tangan aku. Takut? Itu sudah semestinya. Jika sesuatu buruk berlaku...bagaimana?

"Kenapa susah sangat kau nak terima heh? Apa lagi yang kau nak?"









CLICE AN CLICE AN. AHAHAHAHA CERITA NI MMG CLICHE. JANGAN MARAH SAYA. JJSJSJAJSJASHAHSHAHA

our wedding day. rj✔Where stories live. Discover now