4

723 136 15
                                    

"Penat

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Penat." kata aku. Tangan aku kebas akibat terlalu penat. Hampir patah tulang sendi aku akibat mendukung wanita itu. Aku merebahkan badan aku di atas sofa lalu memejamkan mata.

"Dah tengah malam. Esok kelas pagi." ujar aku. Satu keluhan berat dilepaskan. Kalau lah aku tidak mengikut arahan Jeno dan Jaemin tadi, mesti tidak akan jadi begini.

"Hoi perempuan. Kau memang kuat tidur ke?" badan wanita itu ditendang-tendang oleh aku. Hebat, langsung tidak sedar daripada tidur.Memang tidur mati tu. Kalau aku bising pun, bukan nya dia boleh bangun.

"Apa aku perlu makan? Ramen?" aku mengeluarkan semangkuk ramen segera di dalam almari. Aku duduk di meja dapur sambil memerhatikan wanita itu tidur persis seekor kucing.

Setelah selesai, aku membuka televisyen. Dengan sengaja, aku menaikkan volume suara namun wanita itu tetap tidak bangun. Aku mengeluh lemah.

"Aku naik bilik dulu lah. Kau tidur lah kat sini." ujar kata aku sambil tersenyum. Yang penting, aku mahu mandi, tidur dan semestinya berehat! Itu sudah pasti.

**********

"Eh, kenapa aku tidur kat sini?" ujar Jihyun. Dia bangun lalu mengambil beg nya. Langkah nya di atur lambat naik ke tingkat atas. Mata nya masih mamai dan fikiran nya serabut. Jam di tangan sudah menunjukkan pukul 2 pagi.

"Lia tak balik lagi ke? Budak ni." Jihyun mengomel sendirian. Pintu rumah dibiarkan tidak berkunci. Memang setiap malam rutin harian Jihyun untuk mengunci pintu rumah, namun hari ini dia terlalu penat.

"Hm." Jihyun mengambil selimut tebal disebelah nya. Mata nya terus terlelap. Rasa sakit dikepala itu hilang apabila kepala nya terletak elok di atas bantal putih yang empuk itu.

"Yah, Jaemin Na. Selimut aku lah!" Jihyun ditendang sehingga jatuh ke lantai. Dia mengerang kesakitan. Punggung nya diusap perlahan.

"Woi Lia! Bilik sendiri ada kau—OI! KAU SIAPA!" jerit Jihyun. Renjun terus terbangun daripada tidur. Lampu meja belajar disebelah Renjun dibuka. Terbeliak mata mereka berdua memandang antara satu sama lain.

"KELUAR!"

our wedding day. rj✔Where stories live. Discover now