Londra'nın Brentford bölgesi isimler açısından kendine özgü bir yer. Griffin Flats'te bir daire satın alabilir, Brentford FC'nin Griffin Stadyumu'nda bir futbol maçı yapabilir veya Griffin Arms Pub'da Steak and Ale Pie yiyebilirsiniz. Hepsinden öte, bu Londra ilçesinde uçup dolaşan mitolojik yaratık Brentford Griffin'e rastlama şansınız var .
Açıklama;
Grifinler tarihsel olarak bir kartal ve aslanın efsanevi yavrularıydı ve amaçları bazı gizli hazineleri korumaktı.
Kanıt;
Yaratığın iyi bildirilen ilk görüşleri 1984 yılında Green Dragon Apartmanları'nın önünden uygun bir şekilde yürüyen bir yaya, 'kanatlı bir köpek' olarak tanımladığı şeyi gökyüzünde uçarken gördüğü zaman başladı. Yaratığı bir yıl sonra gördüğünü, bu sefer daha iyi göründüğünü, oldukça büyük kanatları ve uzun bir ağzı fark ettiğini iddia etti. Otobüste seyahat eden bir avuç insan da yerel sanat merkezinin yanında bir gazölçer üzerinde oturan Griffin'i gördüklerini iddia etti.
Bu dalgalanmada görülen diğer tek şey, Thames yakınlarında koşan bir psikolog tarafından görüldü. Hikaye, O'clock haberlerine kadar ulaştı ve insanların yaratığın görüldüğünü bildirmeleri için telefon hatları kuruldu.
Tarih;
Yali , Leogryph olarak da bilinir, birçok Hindu tapınağında görülen, genellikle sütunlara oyulmuş efsanevi yaratıklardır. İkonografisinde ve görüntüsünde Leogryph'in kediye benzer zarif bir gövdesi vardır, ancak fil dişleri (gaja) ve bir yılan kuyruğu olan bir aslanın başı vardır. Bazen bir başka efsanevi yaratık olan bir makaranın arkasında dururken gösterilmişlerdir. Bazı görüntüler, yalıların üç boyutlu temsiline benziyor. Tapınakların giriş duvarlarında resimler veya ikonlar bulundu ve zarif efsanevi aslanın tapınakları ve tapınağa giden yolları koruduğuna ve koruduğuna inanılıyor. Genellikle bir aslanın stilize gövdesine ve başka bir canavarın, çoğunlukla bir filin (gaja-vyala) kafasına sahiptirler. Diğer yaygın örnekler şunlardır: aslan başlı (simha-vyala), at- (ashva-vyala), insan- (nir-vyala) ve köpek başlı (shvana-vyala) olanlar.
Antik Yunan'da, Eski Pers ve Eski Mısır sanatında griffin temsillerinin MÖ 3.100 yılına kadar kanıtları vardır. Heykellerin çoğunda kuş benzeri pençe vardır, ancak bazı eski resimlerde grifonların ön ayakları aslanlara sahiptir; genellikle bir aslanın arka kısımları vardır. Kartal kafasına geleneksel olarak kepçe kulaklar verilir; bunlar bazen aslan kulakları olarak tanımlanır, ancak genellikle uzundur (daha çok bir atınki gibi) ve bazen tüylüdür. Griffinlerin en eski tasviri, Sir Arthur Evans tarafından restore edilen Knossos Bronz Çağı Sarayı'nın Taht Odası'nda MÖ 15. yüzyıl freskleridir. Arkaik ve Klasik Yunan sanatında tercih edilen bir dekoratif tema olmaya devam etti.
Orta Asya'da griffin, Tunç Çağı Girit'ten yaklaşık bin yıl sonra, MÖ 5. - 4. yüzyıllarda ortaya çıkar ve muhtemelen Achaemenid Pers İmparatorluğu'ndan kaynaklanır. Ahamenişler, grifini "kötülükten, büyücülükten ve gizli iftiradan koruyan" olarak görüyorlardı. Modern genelci buna aslan-griffin diyor, örneğin Büyük İskender'de Robin Lane Fox, 1973: 31 ve s. 506, bir aslan-grifinin Pella'daki bir çakıl mozaik Dartmouth Koleji gezisinde bir geyiğe saldırdığını, belki de Makedon krallığının bir amblemi veya İskender'in halefi Antipater'ın kişisel bir amblemi olduğunu söyler.
Benford Griffin'den bu yana başka hiçbir şey görülmedi ve Efsanevi Griffin yerel folklora sürüklendi. Brentford ve Griffin arasındaki diğer bağlantılar arasında, tepenin her iki tarafında bir Griffin içeren kasabanın eski arması bulunmaktadır. Griffin'in yerel endüstrinin ve tarihin bu kadar çok alanına nasıl girdiğini kimsenin bilmemesi gerçeği, efsaneyi çevreleyen en şaşırtıcı gerçeklerden biridir. Bununla birlikte, bir hikaye kökenine ışık tutmak için su yüzüne çıktı. İlk Keşif Yolculuğu'nda Kaptan James Cook'a eşlik eden seçkin Botanist Sir Joseph Banks'ın 1770'lerin sonlarında Pasifik Adasından İngiltere'ye bir Griffin getirdiği iddia ediliyor. Griffinlerin yüzyılları kapsayan bir ömrü var ve birçoğu, Brentford'da bugüne kadar ikamet eden ve kendisini seçtiği gibi ortaya çıkaran aynı Griffin olduğuna inanıyor.
Protoceratops adında bir dinozor fosilleri, tarihsel olarak yanlışlıkla grifonların iskeletleri olarak kullanılmıştır.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
MİTOLOJİ
Non-FictionBir çok ülkede bahsedilen kulaktan kulağa dolaşan mitolojik olaylar vardır. Ben size bildiğiniz veya bilmediğiniz olayları anlatacağım. BU KİTAP KÜÇÜK ÇOCUKLAR İÇİN UYGUNSUZ GÖRÜNTÜLER İÇERİR!!