Furi (Japonca:風狸veyaふうり, "rüzgar anlam Tanuki ") örümcekler ve kokulu odun beslenen yaban hayvanlardır. Ayrıca fūseijū, fūbo, heikō olarak da yazılırlar.
Mitler ve efsaneler;
Fūri son derece hızlıdır, ancak Çin kayıtları, iyi yerleştirilmiş bir ağ ile birini yakalamanın mümkün olduğunu söylüyor. Yakalanan bir fri, bir kişiyi onu serbest bırakmaya ikna etmek için başını öne eğip iri, acınası gözlerle bakarken utanmış gibi davranacaktır. Çok kırılgandırlar ve vurulurlarsa hemen ölürler. Ancak, onları bir kılıç veya bıçakla dilimlemeye çalışırsanız, bıçak derilerini kesmeyecektir. Ateşle kızartmaya çalışırsanız vücutları yanmaz. Sadece açık ağızlarına rüzgar estiğinde ölümden diriltme konusunda inanılmaz yetenekleri var. Bununla birlikte, kafatasları kırılmışsa veya burnu bir sulak alan çalı olan Japon telaşının ( Acorus gramineus ) yapraklarıyla doldurulmuşsa, canlanamazlar .
Görünüm;
Fūri, Çin dağlarından gelen vahşi hayvanlardır. Yaklaşık bir tanuki veya nehir su samuru büyüklüğündedirler ve şekilleri bir maymuna benzer. Kırmızı gözleri, kısa kuyrukları, leopar benzeri desenli siyah kürkleri ve burundan kuyruğa uzanan mavi-yeşilimsi yeleleri vardır.
Davranış;
Fūri gecedir ve gündüz saatlerini uyuyarak geçirir. Geceleri, yükselen zıplamalarla ağaçtan ağaca veya uçurumdan uçurumun yüzüne atlarlar. Rüzgar kadar hızlı hareket edebilirler ve sıçradıklarında uçan kuşlara benzeyebilirler. Tek bir sıçrayışta iki dağ arasındaki mesafeyi temizleyebilirler.
Fūri'nin diyeti örümceklerden ve tütsü ağaçlarından elde edilen kokulu odunlardan oluşur, ancak avlanma da gözlemlenmiştir. Özel bir tür çimen kullanırlar (türü bilinmemektedir) ve bir ağacın tepesine tırmanırlar. Bir kuşu çekmeye çalışmak için çimleri ellerinde tutuyorlar. Çim için bir kuş geldiğinde, fūri kuşu yakalayıp yiyebilir.
Menşei;
Fūri, çeşitli Çin otbilim ve tıp atlaslarında görülür. Bunlara Edo döneminde Japon yazarlar tarafından atıfta bulunulmuş ve fūri'nin Japon folkloruna dahil edilmesine neden olmuştur. Fri'nin orijinal tanımı büyük olasılıkla Güneydoğu Asya'ya kayan bir memeli olan colugo'ya dayanıyor. Japonya'da colugo yok, bu yüzden Japon folkloristler onları tanuki'nin bir alt türü olarak tanımladılar.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
MİTOLOJİ
Non-FictionBir çok ülkede bahsedilen kulaktan kulağa dolaşan mitolojik olaylar vardır. Ben size bildiğiniz veya bilmediğiniz olayları anlatacağım. BU KİTAP KÜÇÜK ÇOCUKLAR İÇİN UYGUNSUZ GÖRÜNTÜLER İÇERİR!!