Mitolojisinde, bir Unicorn tek boynuzlu (en sık atı görülen) bir hayvan olunmaz. Bu tek boynuz, alnın merkezi gibi vücudun orta çizgisinde olmalı ve orada doğal olarak büyümesi gerekiyor. Neredeyse herkes, bir boynuzu kopan veya büyümeyen iki boynuzlu bir hayvanın tek boynuzlu at olmadığı konusunda hemfikirdir.
Bu gerçeğin ötesinde, bir tek boynuzlu atı tanımlamak zordur. Avrupa, Asya ve Afrika'daki ulusların mitolojisinde çok sayıda farklı tek boynuzlu at türü yaşıyordu. Orijinal tek boynuzlu at, Hindistan mitlerinde söz edilen gibi görünüyor. Genellikle Tibet dağları gibi erişilemeyen dağlık arazilerde yaşadığı düşünülüyordu. Bu hayvan vahşi bir eşek ya da tek boynuzlu bir antilop gibi görünüyordu. Çin'in tek boynuzlu atı, birkaç hayvanın vücut parçalarını birleştirdi ve belki de en küçük tek boynuzlu attı. Boynuzu kısa, yumuşak ve zararsızdı.
Tek burun boynuzu nedeniyle, gergedan genellikle tek boynuzlu at olarak adlandırılırdı, teknik olarak tek, doğal, ortalanmış bir boynuza sahip olma gereksinimini karşılar, ancak en fazla sayıda efsanenin odaklandığı genel tek boynuzlu at tipine benzemiyor. üzerinde. Buna rağmen, gergedan, Orta Çağ köylülerinin böyle bir yaratığı görme şansına sahip olamayacakları Avrupa'dakiler de dahil olmak üzere, tüm tek boynuzlu at manzaraları için çok amaçlı bir açıklama olarak sık sık öne sürülür. (Not: Eski ve Orta Çağ Avrupası, Afrikalılarla düzenli olarak ticaret yapıyordu. Ve köylüler pek olası olmasa da, daha zengin bireyler kesinlikle Afrika'ya seyahat ediyordu.)
Khara Pers, alnına büyüyen tek boynuzlu dev eşek oldu. Sadece üç bacağı vardı ama altı gözü vardı. Dünyadaki tek boynuzlu atlarla hemen hemen aynı türden koruyucu güçlere sahipti ve Zerdüşt dininde önemliydi.
Avrupa mitinin tek boynuzlu atı bir attan daha küçüktü ve at, keçi ve geyiği birleştiren özelliklere sahipti. Her zaman zarif tırnaklar vardı, ağır at toynakları değil. Tek boynuzlu atın boynuzu dışında tam olarak ata benzediği fikri, modern fantezi sanatının bir icadıdır.
Dünyanın birçok bölgesinden tek boynuzlu at manzaraları, yüzlerce yıldır kaşiflerin ve bilim adamlarının dikkatini çekmiştir. Uzun zamandır, insanlar genellikle tek boynuzlu atların bu günlerden birinde keşfedileceğini bekliyorlardı. Tek boynuzlu atlar her zaman köşeyi dönmüş gibiydi ve dünyanın, muhtemelen pusuya yatmış olabilecekleri nispeten keşfedilmemiş birçok köşesi vardı.
Sonunda bu beklenti soldu. Tek boynuzlu atlar keşfedilmedi ve görülme sayısı da azaldı. Yine de, bugün hala bu kadar çok çemberin hiçbir şeye dayanamayacağını düşünen kriptozoologlar var.
Açıklamalar;
Tek boynuzlu atların yanlış tanımlanmış gergedanlar veya belki de deformiteleri olan geyik veya geyik gibi diğer hayvanlar olduğuna inanılıyor.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
MİTOLOJİ
Non-FictionBir çok ülkede bahsedilen kulaktan kulağa dolaşan mitolojik olaylar vardır. Ben size bildiğiniz veya bilmediğiniz olayları anlatacağım. BU KİTAP KÜÇÜK ÇOCUKLAR İÇİN UYGUNSUZ GÖRÜNTÜLER İÇERİR!!