Oni

17 3 0
                                    

Oni olarak da telaffuz Ki (Japonca:お鬼veyaに, yani "Gizli, Supernatural, Şiddetli, wrathful") olarak da bilinen Kijin (Japonca:鬼人Fierce Kişi veya Şeytani Ruh) çeşitli olarak çevirir (Ogre, Troll, Fiend, Demon, Daemon, Devil, Evil Spirit) sayısız Japon hikâyesi ve mitinde bulunan canavarca boynuzlu insanlardır . İnsanlığın düşmanı olma eğilimindedirler ve genellikle haydut kötü adamlar olarak tasvir edilirler.

Mitler ve Efsaneler;

Oni, gerçekten kötü insanlar öldüğünde doğar ve birçok Budist Cehenneminden birinde Oni'ye dönüşür. Cehennemin hükümdarı Büyük Lord Enma'nın devasa ve acımasız hizmetkarları olurlar, sadece zevk için insanları ezip yok ettikleri demir sopalar kullanırlar. Bir oni'nin işi, deriyi soymak, kemikleri kırmak ve kötü olanlara (ama iblisler olarak yeniden doğacak kadar da yeterince kötü olmayanlar) tarif edilemeyecek kadar korkunç diğer işkenceler gibi korkunç cezalar vermektir. Cehennem oni ile doludur ve yeraltı dünyasının büyük generallerinin ordularını oluştururlar.

Bazen, bir insan ruhu herhangi bir kurtuluşun ötesinde son derece kötü olduğunda, yaşam boyunca bir oni'ye dönüşür ve yaşamı terörize etmek için Dünya'da kalır. Bu dönüştürülmüş oni, efsanelerin en çok anlattıkları ve insanlık için en büyük tehlikeyi oluşturanlardır.

Kırmızı ve Mavi Oni;

Oni hakkında özellikle ünlü bir Japon hikayesi, iki oni arkadaşla ilgilidir ve biri insanlarla arkadaş olmak isteyen bir arkadaştır.

Hikayede, kırmızı Oni insanlarla arkadaş olmaya çalışıyor, hatta evine dostça mesajlar yazıyor ve şekerlemeler yapıyor. Bununla birlikte, Oni korkutucu ve bazen insan yiyici olarak bilinir, bu yüzden herkes uzak durdu. Sonunda, mavi oni arkadaşından, insanlara kendisinin arkadaşları olduğunu bildirmek için ne yapması gerektiği konusunda yardım ister.

Mavi Oni bir planla gelir: Kötü bir oni gibi davranır ve insan köyüne saldırırdı ve kırmızı oni kahramanca içeri girip mavi oniyi kovalayarak insanları kurtarabilirdi. Bu planı yürürlüğe koyarlar ve kırmızı oni, istediği gibi insanlarla arkadaş olur. Ancak, kısa süre sonra arkadaşının mavi oni'nin etrafta dolaşmadığını anlar ve bir şey olup olmadığını görmek için mavi oni'nin evine gider. Mavi oni'den insanlardan uzak duracağını ve böylece kırmızı oni'nin onlarla arkadaş olabileceğine dair bir mektup bulur (çünkü insanlar onu saldıran "kötü" oni olarak tanıyacaktır). Hikaye, eski dostunu kaybettiği için ağlayan kırmızı oni ile biter.

Görünüm;

Oni, Japon folklorunun en tanınmış simgelerinden biridir. İri ve korkutucudurlar, en uzun adamdan daha uzun boylu dururlar ve bazen de birçok kez. Pek çok çeşidi vardır, ancak en çok kırmızı veya mavi ten, vahşi saç, iki veya daha fazla boynuz ve diş benzeri dişlerle tasvir edilirler.

Diğer varyasyonlar, farklı renklerde ve farklı sayıda boynuz, göz veya el ve ayak parmağında mevcuttur. Büyük hayvanların postlarından yapılmış peştamallar giyerler.

Davranış;

Tüm oni aşırı bir güce ve yapıya sahiptir ve birçoğu aynı zamanda başarılı büyücülerdir. Onlar vahşi iblisler, felaket getirenler, hastalık yayıcılar ve cehennemdeki lanetlilerin cezalandırıcılarıdır .

 Onlar vahşi iblisler, felaket getirenler, hastalık yayıcılar ve cehennemdeki lanetlilerin cezalandırıcılarıdır

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.
MİTOLOJİHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin