Basiliks (Latince Basiliscus, Basilisc, çoğul Basilisci, ayrıca Basilicok, Yunan: Basiliskos çoğulu: Basiliskoi) tarih boyunca çeşitli formlarda ortaya çıktı. Ölümcül zehiri ve kötü bakışlarıyla öldürebilen küçük, taçlı bir yılan olarak başladı. Zehir o kadar öldürücüydü ki, ardında geniş bir zehir izi bıraktı.
Acımasız doğasına rağmen, hala gücü temsil ediyor (ve bazen Hristiyan mitolojisindeki cehenneminkini ), böylece koruyucu yaratık ve İsviçre şehri Basel'in geleneksel sembolü haline geldi.
Mitler ve Efsaneler;
Basilisk'in şimdiye kadar yaşamış en zehirli yaratık olduğuna inanılıyor, basilisk'in at sırtından bir mızrakla öldürüldüğü masallar var, ancak zehir yukarı doğru akıp hem adamı hem de yolculuğu öldürdü. Varlığı o kadar lekelidir ki, sadece şifalı otların nefesi yüzünden ölmekle kalmaz, taşlar da paramparça olur. Basilisk'in zehiri o kadar güçlüdür ki, bir kuyudan içtikten sonra su yüzyıllar boyunca kirlenmiş olarak kalır ve onu içen herkese ölüm getirir.
Basilisk yalnızca bir erkek olabilir, çünkü en uygun zehir haznesine ve yıkıcı niteliklere sahip olması gerekir. Aynı zamanda o kadar kötü olduğu da söylenir ki, hayvanları taşlaştıramadığında bitkilere dönüşür, gittikleri her yerde onları soldurur.
Görünüm;
Ortaçağ gezginleri, onu korkunç bir kükreme ile ateş püskürten büyük bir yaratık olarak tanımladılar. Kısa süre sonra yılan kuyruğu ve (bazen) ejderha kanatlı bir horoz olarak tanımlanacak. Bu, ile benzerlikler gösterir , ancak bir fark vardır. Basilisk'in bir horozun yumurtasından (evet, horoz, tavuk değil) yumurtadan çıktığı ve bir kurbağa tarafından kuluçkaya yatırıldığı söylenirken, bir horozun doğum süreci tam tersi, bir horozun yumurtadan çıkardığı bir kurbağa yumurtasıdır.
Basilisk'in başka bir tanımı, horoz başlı, yılan kuyruğu ve sekiz tavuk bacağı olan bir kertenkeledir. Bundan yola çıkarak, büyük, altı veya sekiz ayaklı bir kertenkele olarak bir basilisk'in taşlaşmış bir bakışla donanmış birçok modern tasviri.
Karşı savunma;
Basilisk'in aynada kendi görünümüyle taşlaştığına dair masallar vardır, ancak başka çeşitli yöntemlerle de katledilebilir. Ayrıca bir horozun horoz böceğine karşı da savunmasızdır. Bu inanç, yolcuların kendilerini korumak için horoz taşımalarına yol açar. Yine de, horozların Basilisk'i öldürecek gücü hiçbir zaman olmadı.
Bir gelincik kokusuyla da durdurulabilir. Köylüler canavardan kurtulma umuduyla onu basilisk'in çukuruna (yakındaki ölen bitki örtüsünün tanıdığı) attılar.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
MİTOLOJİ
Non-FictionBir çok ülkede bahsedilen kulaktan kulağa dolaşan mitolojik olaylar vardır. Ben size bildiğiniz veya bilmediğiniz olayları anlatacağım. BU KİTAP KÜÇÜK ÇOCUKLAR İÇİN UYGUNSUZ GÖRÜNTÜLER İÇERİR!!